Yes! Barco 909 in da house!!!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 37
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Yes! Barco 909 in da house!!!

Hämtade igår min Barco reality 909 - en vacker maskin!
    Står nu i valet och kvalet om jag skall använda min 1209s/E med mintiga rör (3000 timmar) eller min 909 med grönt rör rating 8/10, rött & blått 9/10 med färgade element på grönt & rött. En proj. skall i alla fall säljas snart... Iofs. ett trevligt dilemma. Har inte ställt in 909:an ännu men det skall bli mycket intressant att se.
    Två fina projar är det i alla fall...

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med fin projector. Har hatt både helt ny Cine9 og 909 selv.

Hva du skal beholde er enkelt - den som gir best bilde, og det er den som er i best tilstand. Har hatt 1209s også, så selve bildekvalitet mellom disse er ikke så stor, det er heller stabilitet og justeringsmuligheter.

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer! Som tidligere Barco-eier har jeg fortsatt et godt øye til CTR, men man blir jo litt grepet av fordelene de nymotens lysbokser.

Hvordan er det egentlig med bildekvaliteten på nye mid-end panelprjektorer kontra eldre high-end CRT egentlig? Holder CTR fortsatt forspranget mht. ren bildekvalitet?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tols1
    Gratulerer! Som tidligere Barco-eier har jeg fortsatt et godt øye til CTR, men man blir jo litt grepet av fordelene de nymotens lysbokser.

Hvordan er det egentlig med bildekvaliteten på nye mid-end panelprjektorer kontra eldre high-end CRT egentlig? Holder CTR fortsatt forspranget mht. ren bildekvalitet?
    For min del så er det helt siden Sony VW-100(Ruby) kom at det ble slutt på crt for min del(da gikk Barco Cine9 ut av huset), og siden da har det bare vært digitalt.

Har stadig noen justeringsoppdrag på gamle 909'er osv., så jeg ser stadig på hva de kan utrette, og da er LCOS-basert digital mitt klare valg, ihvertfall hvis man vet og kan kalibrere, slik at fargerom, sortnivå og gamma blir riktig.

Idagens HDMI-verden og med 1080p kilder, så kreves det mye arbeid med en crt, med både justering og add-on bokser og kabler. Itillegg så er jo disse projectorene minimum 10 år og eldre, med haugevis av komponenter som degraderes.

Har man dog en velfungerende og riktig installert 909 i en bat-cave med mørke vegger og tak, så er bildekvaliteten helt i referanseklassen.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det bli nog målning av tak till svart el. svart akustiktak samt mörka (Svarta) tapeter. Möblerna svarta osv. så det skall nog bli bra.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    114
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bacon
    Det bli nog målning av tak till svart el. svart akustiktak samt mörka (Svarta) tapeter. Möblerna svarta osv. så det skall nog bli bra.
    Gratulerer. Jeg har kjøpt min ombygde 909( SEOS 919) fra Per Johnny. Er strålende fornøyd, men skulle hatt Bjørn Hegelstad på besøk. Slik at den hadde blitt optimalt justert, bruker den også mot en Crystallio 3800 og en Oppo 83 SE. Har også fått tak i komplette deler og ubrukt til en nye maskin om der skulle dukke opp feil også nye rør. Så regner med å ha maskinen en stund

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kleppestø
    Gratulerer. Jeg har kjøpt min ombygde 909( SEOS 919) fra Per Johnny. Er strålende fornøyd, men skulle hatt Bjørn Hegelstad på besøk. Slik at den hadde blitt optimalt justert, bruker den også mot en Crystallio 3800 og en Oppo 83 SE. Har også fått tak i komplette deler og ubrukt til en nye maskin om der skulle dukke opp feil også nye rør. Så regner med å ha maskinen en stund
    Høres ut som killer-kombinasjon med oppo og crystalio. Du bør få satt inn de nye billedrørene og ha de gamle som reserve.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    114
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Per Johnny
    Høres ut som killer-kombinasjon med oppo og crystalio. Du bør få satt inn de nye billedrørene og ha de gamle som reserve.
    Ja burde kanskje det, de gamle er ikke så gamle heller!! ca 2500 timer.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Coolt!
    Har du gjort något åt fläktljudet?
    //Bengt

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    114
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Coolt!
    Har du gjort något åt fläktljudet?
    //Bengt
    Det vet jeg ikke hva er: fläktljudet??? Viftestøy??

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Viftestoj, javisst!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    114
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Viftestoj, javisst!
    Joda har byttet de tre viftene i bakkant av pj med papstvifter, men har også montert en kasse bak dem som er isolert og koblet denne kassen videre til en avtreksvifte som da blåser varmluft ut i et annet rom.
    Jeg hører viftene når der er stille partier i filmen, men det er ikke hørbart når der skjer litt action. Men legger ikke merke til det når man laver seg inn i filmen.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du några bilder på detta? Vilka fläktar kör du med och hur många timmar har den gått med papst?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    114
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du några bilder på detta? Vilka fläktar kör du med och hur många timmar har den gått med papst?
    Nei, har ikke bilder, men om jeg ikke husker feil, så har bruker "Noblemann" her på forumet, tidliger lagt ut bilder av sin "viftekasse".
    Har vel sikkert ikke mer enn noen 100 timer +/-.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nu är den uppe...

Sådär!
    Nu har jag bytt ut min 1209s mot 909:an. Riktigt trevlig maskin att ställa in men det blev en snabb-setup igår kväll på 1080i. Nu återstår att koppla in scaler (VP50pro) och börja om med en "riktig" installation. dvs. allt till midposition och göra om allt.

En fråga: Finns det ngt. mekaniskt reglage för att centrera raster eller görs det endast med fjällen på 909?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fantastisk!!! Vilken bild! Då har jag inte fått hem min bluray ännu och inte heller kopplat in scalern. Jag har beställt en Philips 9600 som sedan kommer att gå via VP50PRO. Men bara genom att köra tvix samt tv-mottagare genom en H/K förstärkare ger sjukt bra bild. Min dotter sade: "Det är ju som 3D" Grym skillnad mot 1209s. Och inte lider den av bildbrus heller. Jag har inte fläktmoddat men däremot resonansdämpat chassit och byggt en ljudfälla bakom projjen. Gjorde stor nytta. Mer förbättringar kommer inom kort, men först Bluray+scaler.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    114
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sådär!
    Nu har jag bytt ut min 1209s mot 909:an. Riktigt trevlig maskin att ställa in men det blev en snabb-setup igår kväll på 1080i. Nu återstår att koppla in scaler (VP50pro) och börja om med en "riktig" installation. dvs. allt till midposition och göra om allt.

En fråga: Finns det ngt. mekaniskt reglage för att centrera raster eller görs det endast med fjällen på 909?
    Hør med moderator Per Johnny, evt Bjørn Hegelstad(Hovedside - HTTech)

Active Jamez sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    472
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    du får investere i en moome v3, så burde det gå an å få til 3D i 720p på 909'en også :

Moome let CRT PJ with 3D HDMI: EXT-FULLHD v3 3D: Universal HDMI 1.4

(og fortelle oss hvordan det funker )

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Inte med min scaler, tyvärr! Men Ps3-spel och Moome skall ju funka. Fast det kommer nog snart lösningar...

Active Jamez sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    472
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den moomen må du jo bruke istedet for scalern isåfall ja...
    Og om jeg har forstått riktig blir det bare 720p @ 96hz eller 120hz...

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •