Hvordan få tak på en Barco 909 eller Cine 9

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Wink Hvordan få tak på en Barco 909 eller Cine 9

Skulle gjerne oppgradert. Kanon bilde på min BD808s, men er redd noen deler begynner å bli slitne. Fantastisk bilde med Blu-ray og HD-Fury2/3. Blir ikke noe digital-shait med med det første..

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kjetiln
    Skulle gjerne oppgradert. Kanon bilde på min BD808s, men er redd noen deler begynner å bli slitne. Fantastisk bilde med Blu-ray og HD-Fury2/3. Blir ikke noe digital-shait med med det første..
    Det er vel fortsatt mulig å få tak i Barco projektorer nye hvis du ikke vil ha noe digital-shait, men de ligger vel fortsatt på noen hundre tusen...:-D Etter litt sjekking på nettet fant jeg ut at Cine 9 fortsatt er å få tak i ny.

Eller så er det vel bare å sjekke bruktmarkedet jevnlig.
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trodde faktiskt ikke Barco laget dette lenger.

Å betale 250k for noe som er verdt 5.000 i morgen (om du er heldig) er kanskje ikke så veldig smart ;-)

Ikke mye å skryte av på bruktmarkedet. Fant en 909 i statene men $7000 + frakt er i overkant selv om dette fremdeles er best.

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trodde faktiskt ikke Barco laget dette lenger.

Å betale 250k for noe som er verdt 5.000 i morgen (om du er heldig) er kanskje ikke så veldig smart ;-)

Ikke mye å skryte av på bruktmarkedet. Fant en 909 i statene men $7000 + frakt er i overkant selv om dette fremdeles er best.
    Om det er best kommer vel an på øynene som ser, jeg personlig kunne aldri tenke meg en CRT projektor nå som de beste digitale overgår de på alle plan...:-D
    Mvh Andreas

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mange sier det, men inntil jeg har testet det hjemme blir det CRT fort alle penga. Det holder det ikke med papir-spec her i gården.

Gleder meg til en ekte shootout, så jeg kan vurdere alternativene. Har blitt fortalt denne historien litt for mange ganger opp igjennom årene, og den har ennå ikke holdt vann, men en dag må jeg vel krype til korset jeg også 8-).

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mange sier det, men inntil jeg har testet det hjemme blir det CRT fort alle penga. Det holder det ikke med papir-spec her i gården.

Gleder meg til en ekte shootout, så jeg kan vurdere alternativene. Har blitt fortalt denne historien litt for mange ganger opp igjennom årene, og den har ennå ikke holdt vann, men en dag må jeg vel krype til korset jeg også 8-).
    Når testet du sist og hva er det CRT er så mye bedre på bortsett fra absolutt sortnivå og blackcrush?
    Mvh Andreas

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hatt flere 909'er og en så og si helt nye Cine 9, fantastisk bilde, men det er 4 år siden nå. Nå er det 'digital-shait' på meg, og jeg går ikke tilbake.

Ser stadig på crt-projectorer, og har sett 909 nylig, min mening er at dagens digitale er langt bedre på bilde for min egen del, og jeg er sortnivå-freak.

Om spørsmålet om å få tak i en 909, så er det ikke så lett, da det ble laget ytterst få av de iforhold til for eksempel 808. I norge er det ikke mange igjen, da de få som var her ble solgt ut av landet. Vet om en i oslo-området, som kanskje selger hvis han får ett ok tilbud - husk at service og reserve-deler vil være vanskelig til denne.

Jeg ville anbefale en 1209s eller 1209s/E isteden med LUG billedrør. Mye billigere, omtrent samme ytelese, mye mer tilgjengelig og lettere med service og reservedeler.

Intermediate Rusty sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Stikkord for denne tråden