crt anamorf linse

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

crt anamorf linse

Så en tråd der en kar bygget seg en anamorf linse med to prismer i en treboks .Dette var til en digital projektor,men hva med tre litt større slike på min bg808s .Da kan jeg bruke hele forsforflaten og kunne kjøre 1080p uten overlapp noen synspunkter?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1080p krever god kvalitet på optikk, og med 3 stk så vil det bli dyrt. Hvis man går på billige løsninger så vil du tape på andre områder som oppløsning og dynamikk.

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,803
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville nok slik Per Jonny angir også tro at dette ville blitt såpass dyrt med gode nokk prismer at det heller ville lønnt seg å få tak i en god 9" projetor som takler fullHd i stedet.

Ser kanskje også for meg at enda et 3x optisk justerings punkt som påvirker de foregående justeringene fort gjør oppsettet enda mere krevende og vanskelig, og dette ville stillt en del krav til geometrisk stabilitet for at ikke konvergens osv skulle påvirkes over tid og stadig trenge justering.

Tror f.eks neppe tre treboks baserte anamorphe linse hus ville vært stabile nokk, da treverk påvirkes av luft fuktighet og temperatur osv.

Ellers så er jeg også usikker på om det er fysisk plass nokk til slike store nok anamorphe linser foran de tre HD8 CRT linsene på en BG808s sammen med å å utnytte maks fosfor areal osv man skal vel ikke så veldig langt fra front linse elementene før lyset fra bildet begynner å overlappe.
    Synes tanken er god, men ser kanskje litt for mange skjær i sjøen til at jeg ville prøvd dette....
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •