Barco 1208s/E + 3D = Sant :-)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Talking Barco 1208s/E + 3D = Sant :-)

Nå er jeg jaggu glad jeg har en crt projektor som ikke er begrenset til 60Hz på bilde. Har nå fått til å se film i 3D. Bruker en pc med et Gforce 250 skjærmkort som har VGA utgang. Og Nvidia Vision som synkroniserer skjærmkort mot aktive briller. Bruker programmet Stereoscopic player for å spille av filmene.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Heyhey, der kan en se! Hvordan opplever du effekten da? Blir vel kanskje verre med Blu-ray 3D og 120Hz, men kjører du ned oppløsningen litt (antar det vil være mulig...) har kanskje 1208sen nok båndbredde også til dette? Er det skarp da?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Effekten er god. Holder på å justere for å få det bedre. Begynnte med 1024x768 i 85Hz. Siden dette var standard for 3D vision. Knota lenge for å finne ut hvordan jeg justerte frekvensen for 3D filmvisning. For selv om jeg justerterte skjermvisningen til 120 Hz så spratt den tilbake til 85 Hz så fort jeg satt på en 3D film. Men det har jeg nå fått endret til 120 Hz :-)
    Jeg hadde tidligere justert oppløsningen til 960x1080 (halv HD), men det ville den ikke nå. Så jeg har ennå litt å jobbe med. Også har jeg også litt problemer med "ghosting". Dette har jeg båte på 120 og 85 Hz.
    Få forske videre.
    Satser på at jeg får kjørt med oppløsnings på 1440x1080 100 Hz linjefletted. Da holder jeg med godt innenfor spec'n til Barco'n.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sikker på at det ghosting du ser, og ikke cross-talk? Sistnevnte blir du nok ikke kvitt, da 120 hertz er alt for lav oppdateringshastinget for lukkerbriller. Høyre øye vil se skyggen av venstre bilde, og omvendt. Du må nok godt over 200Hz før du kommer rundt den problematikken, og det kan du vel strengt tatt bare glemme. "3D" med cross-talk problemer, er totalt uinteressant etter min mening. Da er det bedre å se en godt kalibrert CRT i 2D
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke hva slags billedrør du har, men med standard grønnt billedrør, så vil man se 'ghosting' ved høyere billedfrekvens. Crt-projectorer levert til simulerings-applikasjoner kommer med grønnt billedrør som har raskere fosfor.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    514
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det vet jeg vel!