"Interface boks" til crt-projektor

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    215
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

"Interface boks" til crt-projektor

Jeg har en interface boks av typen "HS 40 universal" med vga inn og rgbs ut. Hvis jeg kobler denne mellom pc og crt barco med rgbs inngang, vil det fjerne behovet for å sette negativ sync. osv ? Vil det holde med å sette den oppløsningen jeg vil ha på pc'en ?

Hva er fordelen med å bruke en slik interface-boks i stedet for rgbs kabler rett fra pc til projektor ?

Er det noe poeng å bruke interfaceboks til barco lcd projektor ? (Har en BD2100 som jeg koblet rett til pc med en vga-rgbhv kabel og det fungerte meget bra uten å sette neg. sync. osv.)

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    514
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hs 40 tror jeg gir composit sync ut ved vga inn.Fordelen ved å bruke interface er at de driver lengere kabler bedre enn rett ut fra skjermkortet ditt.Og at du kan bruke din vanlige skjerm i tillegg til barcoen.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    720
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor kan man få kjøpt slike interface bokse her i landet?

min barco klarer bare å synke på 1024*768 70hz (rgbhv), jeg skulle gjerne ha prøvd noen andre oppløsninger.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    514
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En interface gjør ikke noe med selve oppløsningen;den splitter eller legger sammen syncen og forsterker.Det finnes konvertere eller scalere(eller puppulært kalt linjedobblere)men det er kostbare saker!

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    720
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det jeg mener er at uansett hvilken oppløsning jeg velger på pcen så vil barcoen ikke synkronisere. enten så bare ruller bildet eller så blir det bare helt borte. det eneste som funker er 1024*768 70hz. Da har jeg forstått det på den måten at man trenger en vga interface box for å kunne konvertere fra rgbhv til et mindre krevende signal(rgbs). Denne type box brukte gunnar som jeg kjøpte projektoren av og han hadde mulighet til å kjøre flere forskjellige oppløsninger.

Er det noen i norge som selger disse?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Interfacet mitt er av type Extron RGB-118. Det gjør ingenting med oppløsningen, men bufrer signalet, og konverterer H/V synk til kompositt-synk, eller synk på grønn. Jeg kjøpte interfacet på eBay for ca $100 inkl "monitor breakout cable".

Jeg bruker input 5, men du kan også lage deg en overgang med DB-9 plugg som passer på input 3. Input 3 er også analog RGB, og visstnok mindre kresen på synktype, nivå og polaritet enn input 5. Har ikke prøvd dette selv.

Gunnar

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •