Yello - Touch Yello - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 72
    Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Flageborg
    Yello Touch - en perle - bedre enn the eye fra 2003
    Ren, skjær nytelse. Dette er skiva for folket med fullfrekvent anlegg - med korrekt fasegang :!:
    Har hørt endel på den idag. Sinnsykt bra ja. Sitter å smiler fra øre til øre, ikke bare på grunn av den fete bassen, men på grunn av hele platen i sin helehet. Kommer nok til å gå endel i CD spilleren fremover ja
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Intermediate ragwo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kane
    Har hørt endel på den idag. Sinnsykt bra ja. Sitter å smiler fra øre til øre, ikke bare på grunn av den fete bassen, men på grunn av hele platen i sin helehet. Kommer nok til å gå endel i CD spilleren fremover ja
    Da er skiva bestilt. Takk for tipset. Måtte selvfølgelig også fordele frakten på litt flere cder
    2x Devialet Silver Phantom, Devialet Dialog
    SB Touch

Intermediate reimers sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,382
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    grom bass i denne plata ja

Newcomer Chris_ sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjempeplate! *bestilt*

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mteinum
    Takk.

cdon NOK 168 (ink frakt)

amazon Rechnungssumme: NOK 176,42 (ink frakt)

platekompaniet NOK 179,50 (ink frakt)
    Hvorfor bestiller mann den ikke fra Itunes? Koster kunn 80 kr. Mann får ikke cd men musikken og cdcover.Og har musikken i løpet av minutter.

Intermediate mteinum sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenneth andersen
    Hvorfor bestiller mann den ikke fra Itunes? Koster kunn 80 kr. Mann får ikke cd men musikken og cdcover.Og har musikken i løpet av minutter.
    Grunn #1:

Kvalitetsforringelse.

Grunn #2:

Kjøper du en cd så har du en vare som du kan selge igjen. Det kan du ikke med filer du kjøper fra iTunes. (For oss som har samlemanier, så er ikke en digital platesamling mye stas. Det blir som å samle på bilder av frimerker)

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mteinum
    Grunn #1:

Kvalitetsforringelse.

Grunn #2:

Kjøper du en cd så har du en vare som du kan selge igjen. Det kan du ikke med filer du kjøper fra iTunes.
    Hmm. Var ikke klar over at det ble så dårlig kvalitet på det. Har ikke merket noe til det selv.
    Og kan med 100% si at jeg enda ikke har solgt en cd selv og kommer med stor sannsynlighet ikke til det heller!!
    Synes det er meget behagelig å ha en hardisk med musikk i huset og kunne hente den ned direkte på stueannlegget eller i kinoen. Eller hvor det måtte være.
    Helt ripefritt og borte fra alle unger..;-)

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flott CD ja, utrolig god lyd, om enn musikken er sånn bob-bob, får litt demo-CD-feeling av mange av sporene. Men kult å lytte til.

Intermediate mteinum sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenneth andersen
    Synes det er meget behagelig å ha en hardisk med musikk i huset og kunne hente den ned direkte på stueannlegget eller i kinoen. Eller hvor det måtte være.
    Helt ripefritt og borte fra alle unger..;-)
    Helt enig. :-D Etter jeg fikk Squeezebox i hus for tre år siden, så har jeg ikke sett meg tilbake.

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå blander man vel LITT mye hummer og kanari her... :-|

Harddisk er én ting. iTunes er en HELT annen!

Når man ripper en CD til et format som er lossless, mister man intet spesielt annet enn eventuelle muligheter for bedre DAC-behandling av signalet.

Selv ripper jeg alle mine CD-er til én enkelt WAV og CUE. Da kan jeg brenne dem ut på nytt når jeg evt. måtte ønske det. Med garanti for at alle spor-overganger sitter som de skal.

Imidlertid er det absolutt INGEN DAC (i alle fall så langt - som jeg har fått hørt på) som slår den som allerede sitter i min nyeste CD-spiller (Sony SCD-XA5400ES).
    Derfor ser jeg heller ingen god grunn til å spille musikken fra et annet medium.
    Må legge til at nettverkspillerne fra Linn står høyt på ønskelisten for prøvelytting...

La gå at det er enklere/lettere/kjappere/mer bekvemt/mer utforskende/osv.... å benytte en nettverksbasert spiller, men selve lydkvaliteten betyr dog desidert mest for min del.

Den dagen jeg evt. finner en svæææært god ekstern DAC som kan gi meg nær på samme lyttemessige opplevelse som CD-spilleren - den dagen vil også mine album bli batch-konvertert til FLAC. Neppe tidligere.

Intermediate norcad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RoKo
    Imidlertid er det absolutt INGEN DAC (i alle fall så langt - som jeg har fått hørt på) som slår den som allerede sitter i min nyeste CD-spiller (Sony SCD-XA5400ES).
    Derfor ser jeg heller ingen god grunn til å spille musikken fra et annet medium.

.........................................

Den dagen jeg evt. finner en svæææært god ekstern DAC som kan gi meg nær på samme lyttemessige opplevelse som CD-spilleren - den dagen vil også mine album bli batch-konvertert til FLAC. Neppe tidligere.

Da er det bare en ting å gjøre RoKo!
    Riv ut drivverket fra den spilleren og koble til en digital inngang, og få konvertert musikken til FLAC snarest!
    (Bruke cd-spiller nå liksom? Snart 2010 på kalenderen, og bruker en 30 år gammel dings til musikken? Har 30 år gammel pc, mobil og kamera også da eller? Makan..........)

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nja du...

Litt hummer og kanari her også.

Selv om teknologien for RBCD er nær 30 år (hadde faktisk første CD-spiller i hus i 1982 eller 1983), så har det skjedd mye i tiden etterpå.

Likeså med mobiler. Der hadde jeg tilgang på slepbare mobiler allerede på midten av 70-tallet (min far jobbet med innkjøp i Teledirektoratet, som det het den gang).
    Også DER har det skjedd vanvittig mye med teknologien.

Så samtlige teknologier du nevner opp i ditt innlegg leverer ytterst moderne utgaver av grunnprinsippet.

Newcomer Backstreets sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne skiva har fantastisk lyd ja. Enig med cyber om at musikken kanskje ikke er noe jeg ville hørt på i bilen eller på ipoden, men på et hifi-anlegg er dette noe av det beste jeg har hørt. Perfect demo-cd.
    Klart mer lyttevedig enn et annet band som blir mye trekt frem i demo-sammenhenger, den (IMO) mer enn småplagsomme musikken til Infected Mushroom.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RoKo
    Nå blander man vel LITT mye hummer og kanari her... :-|

Harddisk er én ting. iTunes er en HELT annen!

Når man ripper en CD til et format som er lossless, mister man intet spesielt annet enn eventuelle muligheter for bedre DAC-behandling av signalet.

Selv ripper jeg alle mine CD-er til én enkelt WAV og CUE. Da kan jeg brenne dem ut på nytt når jeg evt. måtte ønske det. Med garanti for at alle spor-overganger sitter som de skal.

Må legge til at nettverkspillerne fra Linn står høyt på ønskelisten for prøvelytting...

La gå at det er enklere/lettere/kjappere/mer bekvemt/mer utforskende/osv.... å benytte en nettverksbasert spiller, men selve lydkvaliteten betyr dog desidert mest for min del.

Synes ikke at: Home meida gallleri funksjonen fra pioneer gjør veldig mye med lyden jeg, men nå er ikke jeg mere enn en som gjør dette som hobby og er nok ikke helt trent til å høre di store forskjeller..
    Cd med mye godlyd pleier jeg å brenne ut, siden kona også liker å høre musikk, men ikke alltid min musikk.

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Backstreets
    Denne skiva har fantastisk lyd ja. Enig med cyber om at musikken kanskje ikke er noe jeg ville hørt på i bilen eller på ipoden, men på et hifi-anlegg er dette noe av det beste jeg har hørt. Perfect demo-cd.
    Klart mer lyttevedig enn et annet band som blir mye trekt frem i demo-sammenhenger, den (IMO) mer enn småplagsomme musikken til Infected Mushroom.
    Er ikke 100 % enig. Vel Infected Mushroom er jeg enig, blir mest stresset og oppjaget, mens Yello setter jeg faktisk på for å bli i godt humør. Synes de klarer å holde på den umiskjennelige Yello-klangen samtidig som de klarer å fornye seg for hvert nye album. Absolutt et av mine favoritter i platehylla (på harddisken i realiteten) The Eye er nok fortsatt min favoritt selv om denne siste også er blant de beste.

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "The Eye" er sterkt plaget av skammelig lite våkenhet under produksjonen. Mange steder underveis er kanalene overstyrt - og lydbildet sprekker så det holder. Et digert fy!

Dette har de heldigvis klart å unngå på "Touch Yello", samtidig som lydbildet er mektig svulstig og imponerende innholdsfullt.

En garantert CD for demoer, og selv var vi (selvsagt) først ute med å benytte den på messer...

Og - apropos dette - til helgen er det HiFi-messen Malmö som står for tur! :-D
    Kringlyd stiller med eget demorom - igjen - så klart!

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    God tur til Malmö da!
    Skjønt; dere er vel for lengst fremme nå?
    --
    La gå at "The Eye" besitter visse skavanker. Men med litt godvilje, overskygges jo disse av en pent sagt kreativ og facinerende musikk!
    Jeg synes i alle fall det. ;-)
    --
    "Touch YELLO" følger heldigvis opp, hva musikalsk kreativitet angår. Nå har jeg hørt igjennom alle 14 sporene flere ganger, og foreløpig har jeg tilgode å oppleve overstyrte lydspor på denne CD'n?
    Bassfoten er jo rett og slett fantastisk, og i enkelte sammenheng får man jo rett og slett assosiasjoner i retning av "20Hz-låta" til "Sting".
    Mine (foreløpige) favoritter er "Tangier Blue", og "Friday Smile". Førstnevnte pga innledningen, hvor synt-lyden til høyre i lydbildet, går i symbiose med dypbassen. Utrolig morsom å lytte til! Synd at den faller litt i bakgrunnen utover i sporet.

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Messa starter om 8 minutter, og vi er klare som noen egg... ;-)

Vi er på rom 43 - og alt er klart!

Active
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hurra for Yello... Psykedeliske melodilinjer/tekster kombinert med veldig god lyd.
    Synes lyden har blitt bedre for hvert album, selv om The Eye har enkelte skavanker. Remiks serien av de gamle albumene anbefales hvis noen har hull i samlingen. Personlig synes jeg albumene You Gotta Say Yes to Another Excess, Stella og Baby er mest gjennomført.

Intermediate ragwo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne plata er knallgod og lydkvaliteten er ypperlig. Kan anbefales på det varmeste!
    2x Devialet Silver Phantom, Devialet Dialog
    SB Touch

Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •