Innspillinger med god stereoeffekt?? - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 7 av 7 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7
Viser resultater 121 til 127 av 127
    Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Prøv med "Who needs you" med Queen fra albumet News of the world.
    Eller "The millionaire waltz" med samme gruppe fra albumet A day at the races.

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av johante
    AC/DC er utrolig flink på stereo. Spesielt It's a long way to the top og you shook me all night long er eksepsjonelt bra stereoeffekt
    OT
    Nå, går jeg vel litt utenfor tråden men jeg gjør det allikevel...

"AC/DCs its a long way to the top" Er helt rå, men Dead Moons cover av den samme låta fra "Destination X" er bare enda råere... fy for et herja gammalt rockeband.

Helt vilt bra er også låta deres"Going South" fra "Strange Pray Tell"...

Men det er IKKE stereo, for dette bandet insisterer på å spille inn alt i MONO på gamlemåten. Ikke miksing eller noenting... Det er ikke alltid de spiller helt korrekt heller..., og det er nok ikke for alle... men de som liker litt skitten rocka blanding mellom punk og blues kommer nok til å like det.

Soundet deres ligner kanskje litt på en litt mer herja og skitten versjon av
    "the White stripes", deadmoon var sef lenge før ute med sitt sound da de er eldgamle ....

Har som sagt ikke noe med ren "lydkvalitet" å gjøre, men rocker veldig bra i mono. Bassriffet på "Going South" er vel noe av det tøffeste bassriffet som finnes, og det selvom vi har hørt det før..

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kfh74
    Jeg prøver å komme med forslag jeg, selv om tråden har hatt flere nestenulykker.

Du kan jo sjekke ut noen av Creedence Clearwater Revival. Mange av deres innspillinger som har veldig spredning av instrumenter. De har også en del innspillinger der det nesten føles som de er i mono!

Kan jo nevne noen av de sangene som jeg synes har en fin bruk av stereo, linket til Spotify:

Susie Q - Begynner med trommer i V.kanal som går over til H.kanal der de blir værende. Vokal i H.kanal som halveis skifter til V.kanal, på slutten er den tilbake i H.kanal (der den hører hjemme, lol). Gitar i holder seg H.kanal.
    Ikke lydbilde i midten!!! :-D
    Dette må da være den ultimate sangen for deg!

I Put a Spell on You - Instrumentene er "plassert" på tradisjonelt vis. Trommer og bass i senter, med akkordgitar i V.kanal og sologitar i H.kanal.

Born on the Bayou: Merkelig summing i begynnelsen fra H.kanal til V.kanal.

Down on the Corner: Kan ikke gå galt med kubjeller konstant i H.kanal Hiiiiiha

Run Trough the Jungle: Noe "lydeffekter av gitar" i begynnelse og slutt, klapping i V.kanal under hele sangen.

Om du ikke kjenner til gruppa, kan du jo sjekke ut deres siste samleplate (Creedence Covers the Classics - Spotify), gud vet de har en del av disse.

Ja Creedens har en god del tøffe sånne innspillinger!
    Takker for tipset om Jethro Tull - der var det mye tøffe stereoeffekter!!
    Ikke alt som var like bra musikk etter min smak,men absolutt mange skikkelig gode låter også,og akkurat sånt lydbilde som jeg er ute etter

Ellers kan jeg komme med et tips selv!
    Satte og hørte på gode gamle Jim Reeves her i natt,og du verden så overrasket jeg ble! Mannen har jo bare en fantastisk stemme,og det er utrolig behagelig å høre på! Han har en utrolig kontroll på stemmen sin,og holder tonene leeeenge! Og i så er det overraskende god lydkvalitet på denne plata - skikkelig klar og fin lyd,og ikke minst MASSE gode stereoeffekter!
    Denne bør dere virkelig sjekke ut - hvis dere ikke er country-hatere da?

THE ESSENTIAL Jim Reevees
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil bare nevne denne:
    Renee Olstead - Skylark - låt nr 3 - Stars fell on Alabama.

Skylark: Reneé Olstead: Amazon.co.uk: Music

Hør låta helt fra begynnelsen og et par minutter ut....

Veldig spennende miks

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det er myefasevridning på denne låta. Lydbildet ligger i flere plan fremfor deg...

For øvrig er det mange spor på denne som imponerer. Bassanslagene går megadypt. Skal få målt dem, men at det er snakk om 15Hz og under,det er det liten tvil om.

Newcomer TheTitan sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kwoon - The Beast fra plata Tales and Dreams. Stort lydbilde med god holografi og ganske dyp bass på slutten. Sangen er forøvrig ganske fin, samtidig som det er mye annet bra på den plata og.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Artister/produsenter som leker seg med stereoeffekter (les 3-dimensjonal lyd) liker jeg godt.

Her er et par plater jeg kommer på i farta som utnytter mulighetene med fasetriksing på en meget god og lett hørbar måte:

Nitin Sawhney : Beyond Skin (sjekk spesielt ut låta Anthem Without Nation)
    - Lyden her går langt utenfor høyttalerne, noen ganger høres det ut som den oppstår til siden bak deg. Her finner man også ganske så dyp bass som får glass o.l. til å begynne å klirre. Spennende plate. Kan vel klassifiseres som World Music, eller

Laurie Anderson : Life on a String
    - Her finner man både et meget bredt stereoperspektiv type Q-sound, og bass som tester ut høyttalernes egenskaper nedover. Til tider en sær artist, men denne plata er forholdsvis lett tilgjengelig og byr på flere gode låter.

Skal prøve å komme på flere lignende eksempler som er verdt å anbefale.

Ellers har Beastie Boys også trikset med fasen for å skape ambiens og få visse effektlyder som platescratching til å hugge tak i deg slik at du nesten skvetter. Dette eller lignende ting finner du på platene Paul's Boutique, Check Your Head og Ill Communication.

Radiohead har også lekt med fasen på plata Amnesiac. Tøff lyd.

Side 7 av 7 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •