Innspillinger med god stereoeffekt?? - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 7 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 127
    Newcomer johante sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

AC/DC er utrolig flink på stereo. Spesielt It's a long way to the top og you shook me all night long er eksepsjonelt bra stereoeffekt

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nja, jeg synes vel Antonx har et poeng her.
    Stockfisch har enorm lydkvalitet på sine innspillinger, men jeg hadde gjerne sett at artiststaben ble utvidet til å omfatte artister som VIRKELIG har gode musikalske kvaliteter. Det kan bli "vel" opplagt at teknikken er bedre enn artisten.. ;-)

Intermediate Mjusiker'n sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    671
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Antonx
    For virkelig god lyd som utmerker seg så finner du de fleste innen vokaljazz, jazz, akustisk, world og klassisk. Og enkelte små selskaper som f.eks Stockfish har god lyd men kjedelige artister etter min mening.

Men Mary Gauthier - Mercy Now har veldig god lyd. Jack Johnson har bra lyd. Katie Melua. Holly Cole - Temptations. John Martyn - The churce with one bell. Dhafer Youssef -Elecric Sufi. Dave Matthews Band - Crash. Gang of Four. Harry Connick Jr. Reiersrud/Kleive - Nåde over nåde. Rene Marie - Vertigo.

Litt av hvert som jeg kom på i farta. Så kan du jo sjekke om det er noe som faller i god jord. Men om de har spesielt bredt stereoperspektiv vet jeg ikke.
    Well well sa kjell. Kvalitet og smak er det som gjelder for de fleste når vi hører på musikk. Kvalitet er håndtverk, smak er subjektivt og ikke så let å diskutere. Jeg klarer å skille på de, men mange sliter litt på forumene med akkurat det. Men skal prøve å hjelpe de som blander kortene.

Katie Melua for eksempel, leverer godt håndtverk på sine plater. I sin sjanger så klarer hun å få ett flott lydbilde, bra sattsammen låtmateriale og en ærlig fremføring. Jeg syns det suger men kan altså erkjenne og se godt håndtverk.

Rainbow - Difficult to cure. En elendig produksjon og direkte slitsom å høre på i allt av utsyr untat en litt slapp bilstereo. Men jeg syns det er noe av det feteste Blackmore og Rainbow leverte av låtsnekkring.

Tror det var allt jeg hadde på hjertet i dag "Guttær". Skill på snørr og bart så blir det mer kvalitet og mindre subjektiv synsing i denne og andre tråder. Å fan ta han som disser Rainbow, da vanker det subjektiv juling over nettet :-D

Ha en fin dag

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mjusiker'n
    Å fan ta han som disser Rainbow, da vanker det subjektiv juling over nettet :-D
    Rainbow, makan til dårlig smak du har'a..

Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mjusiker'n
    Well well sa kjell. Kvalitet og smak er det som gjelder for de fleste når vi hører på musikk. Kvalitet er håndtverk, smak er subjektivt og ikke så let å diskutere. Jeg klarer å skille på de, men mange sliter litt på forumene med akkurat det. Men skal prøve å hjelpe de som blander kortene.

Katie Melua for eksempel, leverer godt håndtverk på sine plater. I sin sjanger så klarer hun å få ett flott lydbilde, bra sattsammen låtmateriale og en ærlig fremføring. Jeg syns det suger men kan altså erkjenne og se godt håndtverk.

Rainbow - Difficult to cure. En elendig produksjon og direkte slitsom å høre på i allt av utsyr untat en litt slapp bilstereo. Men jeg syns det er noe av det feteste Blackmore og Rainbow leverte av låtsnekkring.

Tror det var allt jeg hadde på hjertet i dag "Guttær". Skill på snørr og bart så blir det mer kvalitet og mindre subjektiv synsing i denne og andre tråder. Å fan ta han som disser Rainbow, da vanker det subjektiv juling over nettet :-D

Ha en fin dag

Rainbow

Hehe, spilte utrolig mye av Rainbow i "gamle" dager. Som du sier, en lydkvalitet som er helt ræva.

Kjøpte denne denne cden for ikke lenge siden:

Kjøpes rimelig her:

http://www.play.com/Music/CD/4-/1616...n/Product.html

Dette er jo et "Greatest Hits" album, med blant annet "I Surrender" på. Men det fine er jo jo at den er remastret - lyden er faktisk ikke så ille, flere lysår foran det som finnes på vinylene! Virkelig moro å spille denne cden!

Med dette lurer jeg litt på om flere av de gamle albumene er remastret? For eksempel Difficult to Cure:

http://www.play.com/Music/CD/4-/1015.../Product.html?

Eller Bent Out of Shape:

http://www.play.com/Music/CD/4-/2394.../Product.html?

Eller Down to Earth:

http://www.play.com/Music/CD/4-/1015.../Product.html?

Vel - det får jeg snart greie på - for jeg har bestilt alle 3
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Morsomt at dere nevner Rainbow (Ritchie Blackmore's Rainbow).
    Slik jeg erfarer det så er det bassist Roger Glover som har produsert de "dårligste" platene (lydmessig). Synd men sant. Glover er en god bassist, men lydbilde på Down to earth, Difficult to cure og Straight between the eyes er ikke bra. Noe bedre på Bent out of shape.

Neste album, Ritchie's solo "Strangers in us all", har et fantastisk mye bedre lydbilde. Produsert av Pat Regan og Blackmore selv.

Gruppas tre første album ble vel produsert av Martin Birch. Typisk 70-talls lyd, men betraktelig bedre enn de Glover-albumene.

Noen som er veldig uenig?

Spock, her er noe info fra våre venner i Wikipedia:
    Down to earth:
    A remastered CD reissue was released in May 1999, with packaging duplicating the original vinyl.

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mange gode forslag her ja
    Er nok en del av dette som må sjekkes ut!
    Mye her som jeg ikke har hørt om en gang,så det kan jo vere spennende!
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    Morsomt at dere nevner Rainbow (Ritchie Blackmore's Rainbow).
    Slik jeg erfarer det så er det bassist Roger Glover som har produsert de "dårligste" platene (lydmessig). Synd men sant. Glover er en god bassist, men lydbilde på Down to earth, Difficult to cure og Straight between the eyes er ikke bra. Noe bedre på Bent out of shape.

Neste album, Ritchie's solo "Strangers in us all", har et fantastisk mye bedre lydbilde. Produsert av Pat Regan og Blackmore selv.

Gruppas tre første album ble vel produsert av Martin Birch. Typisk 70-talls lyd, men betraktelig bedre enn de Glover-albumene.

Noen som er veldig uenig?

Spock, her er noe info fra våre venner i Wikipedia:
    Down to earth:
    A remastered CD reissue was released in May 1999, with packaging duplicating the original vinyl.
    Jeg ser at det er nevnt at flere (om ikke alle) deres album ble remastret i 1999.

I likhet med mange andre album. Er vel nesten slik at det er vanskelig å få tak i "u-remastrede" utgaver av album laget før 1990.
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RoKo
    Nja, jeg synes vel Antonx har et poeng her.
    Stockfisch har enorm lydkvalitet på sine innspillinger, men jeg hadde gjerne sett at artiststaben ble utvidet til å omfatte artister som VIRKELIG har gode musikalske kvaliteter. Det kan bli "vel" opplagt at teknikken er bedre enn artisten.. ;-)
    Roger, jeg vet ikke helt hva du savner av musikalske kvaliteter her jeg:
    • Sara K
    • Allan Taylor
    • Ewen Carruthers
    • Chris Jones
    • David Roth
    • Christian Willisohn

I min verden er dette artister som er i toppsjiktet når det gjelder musikalske kvaliteter.

Men at det burde være flere artister i portifolioen, det er jeg HELT enig i.

Intermediate kfh74 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,001
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan
    Vel klare dype mannstemmer er jo kult det,og i så tilfelle er jo Jonny Cash en god kandidat Men det jeg savner ofte med dagens innspillinger,er litt for lite "stereo-variasjon",hvis jeg kan kalle det det!
    Platen jeg hørte på var Essentiel m J.Cash! Den var jo mest som et eksempel,men jeg syns det stort å høre på sånn musikk,selv om kansje ikke lydkvaliteten er helt topp!
    Så det jeg savner, er sånn type musikk,med skikkelige instrumenter,og ikke bare "synthezeiser-lyd,og med litt tydelige stereo-effekter,med dagens gode lydkvalitet!
    Jeg prøver å komme med forslag jeg, selv om tråden har hatt flere nestenulykker.

Du kan jo sjekke ut noen av Creedence Clearwater Revival. Mange av deres innspillinger som har veldig spredning av instrumenter. De har også en del innspillinger der det nesten føles som de er i mono!

Kan jo nevne noen av de sangene som jeg synes har en fin bruk av stereo, linket til Spotify:

Susie Q - Begynner med trommer i V.kanal som går over til H.kanal der de blir værende. Vokal i H.kanal som halveis skifter til V.kanal, på slutten er den tilbake i H.kanal (der den hører hjemme, lol). Gitar i holder seg H.kanal.
    Ikke lydbilde i midten!!! :-D
    Dette må da være den ultimate sangen for deg!

I Put a Spell on You - Instrumentene er "plassert" på tradisjonelt vis. Trommer og bass i senter, med akkordgitar i V.kanal og sologitar i H.kanal.

Born on the Bayou: Merkelig summing i begynnelsen fra H.kanal til V.kanal.

Down on the Corner: Kan ikke gå galt med kubjeller konstant i H.kanal Hiiiiiha

Run Trough the Jungle: Noe "lydeffekter av gitar" i begynnelse og slutt, klapping i V.kanal under hele sangen.

Om du ikke kjenner til gruppa, kan du jo sjekke ut deres siste samleplate (Creedence Covers the Classics - Spotify), gud vet de har en del av disse.

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    • Sara K
    • Allan Taylor
    • Ewen Carruthers
    • Chris Jones
    • David Roth
    • Christian Willisohn

I min verden er dette artister som er i toppsjiktet når det gjelder musikalske kvaliteter.

Døøhh, jeg stemmer for neste Immortal på Stockfisch!

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er det plenty med musikalske ferdigheter. Hun har en fantastisk stemme, men synger også på spansk og en litt rar fransk uttale (sikkert canadisk fordi de snakker gebrokken fransk flytende 8) ) i tillegg til engelsk. Hun vekker apetitten i stedet for å fremkalle gjesping.

God lyd på plata er det også.

Amazon.com: The Living Road: Lhasa: Music

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    • Sara K
    • Allan Taylor
    • Ewen Carruthers
    • Chris Jones
    • David Roth
    • Christian Willisohn

Siste fra Sara K. var vel i realiteten dønn kjedelig, og vitner mer om en artist som har mistet piffen, og er på full fart nedover. Vurderte å kjøpe den på BD også, men jeg besinnet meg....
    Og DET er det jammen ikke ofte jeg gjør!

Intermediate Mjusiker'n sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    671
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoJ
    Rainbow, makan til dårlig smak du har'a..

Ja det er bande sitt de "jeg kikker litt sån forståelsefullt inn i kamerat så selger jeg bøtter med plater på samvikelaget" Mye rart der ute gitt

Skal sjekke de remasterede sakene, hvis det er noe bedre så blir jeg glad. Takk for tips

God dag

Intermediate BoGGis sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kfh74
    Jeg prøver å komme med forslag jeg, selv om tråden har hatt flere nestenulykker.

Du kan jo sjekke ut noen av Creedence Clearwater Revival. Mange av deres innspillinger som har veldig spredning av instrumenter. De har også en del innspillinger der det nesten føles som de er i mono!

Kan jo nevne noen av de sangene som jeg synes har en fin bruk av stereo, linket til Spotify:

Susie Q - Begynner med trommer i V.kanal som går over til H.kanal der de blir værende. Vokal i H.kanal som halveis skifter til V.kanal, på slutten er den tilbake i H.kanal (der den hører hjemme, lol). Gitar i holder seg H.kanal.
    Ikke lydbilde i midten!!! :-D
    Dette må da være den ultimate sangen for deg!

I Put a Spell on You - Instrumentene er "plassert" på tradisjonelt vis. Trommer og bass i senter, med akkordgitar i V.kanal og sologitar i H.kanal.

Born on the Bayou: Merkelig summing i begynnelsen fra H.kanal til V.kanal.

Down on the Corner: Kan ikke gå galt med kubjeller konstant i H.kanal Hiiiiiha

Run Trough the Jungle: Noe "lydeffekter av gitar" i begynnelse og slutt, klapping i V.kanal under hele sangen.

Om du ikke kjenner til gruppa, kan du jo sjekke ut deres siste samleplate (Creedence Covers the Classics - Spotify), gud vet de har en del av disse.

WoOOo! :-D Creedence for the win!

Newcomer Tacritan sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    293
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Clapton/King?

Syns det er rart at Eric Clapton og BB Kings "Riding with the king"-plate ikke har blitt nevnt enda. Blues på høyt nivå, og det faktum at de spiller og synger nesten helt og holdent i hver sin kanal gjør albumet fantastisk til stereolytting. Det KAN bli litt slitsomt med så mye separasjon, men jeg syns det funker veldig fint.

Ellers er jo Unplugged-plata til Clapton helt vanvittig når det kommer til soundstaging. Fått mange aha-opplevelser etter å ha både hørt låtene aleine, og sett videoene der man får det visuelle inntrykket i tillegg.

I tillegg, hvis man har litt annen musikksmak, kan jeg anbefale Infected Mushroom (syretrance), spesielt låta Becoming Insane. Denne hørte jeg på det store Swans/Doxa-anlegget på Hifimessa i Horten i høst, det var en stor opplevelse. Nå hører jeg ikke så mye på syretrance (psy/goa) til vanlig, men det funker veldig fint for å teste lydbilder (om enn litt kunstig) og bass. Folka er flinke på bass, og har en nydelig tendens til å blande inn akustiske instrumenter i låtene sine.

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis vi tar den enda litt lenger - så er jo bonussporet på Eagles dvden Hell Freezes Over ganske kult. Det er ikke video - men kun lyd på dette sporet, dts 5.1.

Det er en a capella-aktig sang som heter Seven Bridges Road, hvor de synger med 5 stemmer - 1 stemme i hver høytaler.

Newcomer Tacritan sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    293
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Hvis vi tar den enda litt lenger - så er jo bonussporet på Eagles dvden Hell Freezes Over ganske kult. Det er ikke video - men kun lyd på dette sporet, dts 5.1.

Det er en a capella-aktig sang som heter Seven Bridges Road, hvor de synger med 5 stemmer - 1 stemme i hver høytaler.
    Ohlahlah, hørtes interessant ut. Blir kanskje litt "juks" siden det er snakk om rent stereoperspektiv i tråden her, men flerkanals-musikk er definitivt ikke bare tull.

Edit: Kanskje man kunne laget en sticky/klistret tråd med plate- og låt-anbefalinger for lydtesting under kategorier som bass, dynamikk, stereo, flerkanals og lignende? Har ikke sett om dette finnes allerede.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tacritan
    ... Blir kanskje litt "juks" siden det er snakk om rent stereoperspektiv i tråden her, men flerkanals-musikk er definitivt ikke bare tull. ...
    Stereophonic sound - Wikipedia, the free encyclopedia
    Stereophonic sound, commonly called stereo, is the reproduction of sound using two or more independent audio channels through a symmetrical configuration of loudspeakers in such a way as to create the impression of sound heard from various directions, as in natural hearing.
    ...

Intermediate kfh74 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,001
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BoGGis
    WoOOo! :-D Creedence for the win!
    Noen andre som kan nevne innspillinger som ikke har lydbildet i senter??

Side 6 av 7 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •