Beatles - digitale remastere

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Intermediate ROXY sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    4,308
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Beatles - digitale remastere

Har fått White Album og Abbey Road fra Play.
    Meget godt fornøyd med disse to. Begge har fått en dynamikk som ikke står noe tilbake for nye innspillinger. Jeg har hørt nyanser og detaljer i arrangementene som jeg ikke har hørt før.

Kom igjen med synspunkter og vurderinger på disse remastrene.

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen vurdering herfra dessverre, men sikler fælt på en av boksene. Blir vel stereoboksen da. Har ikke bestilt, men med litt overtid kommer jeg nok til å hente inn denne, forhåpentligvis før jul.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har skaffet meg Abbey Road og Revolver. Ble litt skuffet over at lydforskjellene er så minimale. Bare littegrann mer bass på Abbey Road, men Revolver låter littegrann fyldigere og litt mer ørevennlig. Pass på å justere nivåene om dere sjekker forskjellene, hvis ikke blir man lett lurt. Opplevde du større dynamikk fordi du glemte å tilpasse nivåene, Roxy?

Kommer nok ikke til å kjøpe noe andre da det er disse to almumene jeg liker klart best. Også fordi det er så lite de har fått forbedret.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    4,308
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Antonx
    Har skaffet meg Abbey Road og Revolver. Ble litt skuffet over at lydforskjellene er så minimale. Bare littegrann mer bass på Abbey Road, men Revolver låter littegrann fyldigere og litt mer ørevennlig. Pass på å justere nivåene om dere sjekker forskjellene, hvis ikke blir man lett lurt. Opplevde du større dynamikk fordi du glemte å tilpasse nivåene, Roxy?

Kommer nok ikke til å kjøpe noe andre da det er disse to almumene jeg liker klart best. Også fordi det er så lite de har fått forbedret.
    Etter din mindre positive omtale av remastrene, måtte jeg finne fram de "gamle" cd utgavene for å sammenligne mer direkte. Og ja, det stemmer at de nye har høyere utgangsnivå.
    Men mitt første inntrykk holder jeg fast ved. Mer dynamikk, mer luft og tydligere nyanser. Er ganske sikker på at dette kommer av at de har røsket vekk alt av kompressorer, limitere og annet #"€##%% dynamikkbegrensende remedia under remastringsprosessen.
    Fikk "Let It Be" i dag, og den gir det samme kvalitetsinntrykket.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det mono eller stereo platene du tenker på?

Jeg har en hjemmelaget "the best of..." som jeg har fått av en nevø og dette er alle stereo. Det er en befrielse å høre på i forhold til de gamle mono utgivelsene.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    4,308
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    Er det mono eller stereo platene du tenker på?

Jeg har en hjemmelaget "the best of..." som jeg har fått av en nevø og dette er alle stereo. Det er en befrielse å høre på i forhold til de gamle mono utgivelsene.
    Såååå mye (tilårskommen) purist er jeg dog ikke at jeg sitter i gyngestolen foran høyttaleren min og raller til "When I`m 64"

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ROXY
    Såååå mye (tilårskommen) purist er jeg dog ikke at jeg sitter i gyngestolen foran høyttaleren min og raller til "When I`m 64"
    I do, men nå i stereo

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,547
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå kommer de på USB minne i flac 24 bit og mp3 også.

Following the 9.9.09 debut of the digitally re-mastered catalogue on CD, Apple Corps Ltd. and EMI Music are pleased to announce the worldwide release of a limited edition Beatles Stereo USB on December 7.

The unique, apple-shaped USB drive is loaded with the re-mastered audio for The Beatles’ 14 stereo titles, as well as all of the re-mastered CDs’ visual elements, including 13 mini-documentary films about the studio albums, replicated original UK album art, rare photos and expanded liner notes. A specially designed Flash interface has been installed, and the 16MB USB's audio and visual contents will be provided in FLAC 44.1 Khz 24 bit and MP3 320 Kbps formats, fully compatible with PC and Mac.

The Official Beatles Shop - Product Information on
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •