For de som liker Heavy...

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 38
    Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

For de som liker Heavy...

Vi som liker tung og tyngre rock er vel egentlig ikke nedlesset av virkelig bra lyd på CDer. Det finnes noen, men dette må være den beste:

Korn, Take a Look in the Mirror.

Dette var så vidt jeg vet den dyreste CDen som noengang var produsert. Kom vel ut for ca ett halvt år siden. Rett meg hvis jeg tar feil :!:

Den har iallefall vanvittig bra lyd. Ellers kan alt fra Korn anbefales. Ikke minst for å støtte Korn`s vokalist med hans hat-korstog mot faren, som misbrukte han da han var liten. 90% av låtene deres er vel skrevet direkte mot han. Det har han fortjent, dusten...

Men, løp og kjøp hvis du ikke har denne :lol:

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva var det som gjorde produksjonen så dyr?

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke sikker på hvorfor denne har så bra lyd. Det var en venn av meg som fortalte det. Kjøpte skiva, og syntes den låt enormt bra. Kan det være at de har tatt den opp med 24 bit sampling i studio. Ikke vet jeg. Bruker de ikke normalt 12 bit? Meb de vant en Grammy med den forigeskiva; Untouchables. Også meget bra.

Intermediate Mastiff sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde bare musikken også vært bra... Jeg avskyr "nu metal", med litt for mye influenser fra tidenes dårligste musikktrend - grønsjen! :evil:

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heh, ganske enig. Nu metal er en forferdelig sjanger, men jeg synes grønsj til tider er levelig (skjønt, det ville aldri finne veien inn i min CD-spiller). Korn er forøvrig ikke så "nu" som en del andre mer genredefinerende band (f.eks. Limp Bizkit eller Linkin Park), og kan dermed høres på så lenge volumet er lavt nok. :twisted:

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    He he, sånn er det. Noen liker mora, og andre liker dattera. Men du uttaler deg på ett litt generelt grunnlag, da du sikkert ikke hører mest på metall, da du ikke liker det :roll:. Jeg for min del er nesten altetende. Kan dog styre meg for danseband og dedikert satanmusikk :evil: ( med unntak av Dimmu Borgir, som jeg synes er bra)

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Problemet med satanmusikk (eller de fleste vokale sjangre egentlig), er at man må svelge tekstene. Iblant blir det bare for pompøst, fjollete, og rett og slett teit.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    All musikk kan bli latterlig og i alle sjangre. Og det gjelder særlig type Hits For Kids plater. Men så lenge ungene liker det... En av mine favoritter er faktisk CORNELIS VREESWIJK... Dårlig lyd, men alikevel er det ett eller annet som gjør det så fint...

Intermediate Burre sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal sjekke den Korn plata, takk for tipset.
    Andre plater med meget god lydkvalitet, i heavy-sjangeren:
    Pantera: bedre og bedre for hver plate. toppes med the great southern trendkill.
    Slipknot: Iowa-for de som liker slikt...
    Metallica - black album DVD-Audio.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pantera har helt rå lyd, og den bassen... :lol: Flittig brukt for å vise kompiser anlegget... Skal prøve den slipknot skiva. Godt det er noen her som liker heavy...

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også Metallicas "Black album" på DVD-A. Meget bra.
    Kan også anbefale nyeste til HammerFall, "Crimson Thunder" som de har sluppet på DVD-A.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis man hører på tekstene på metal generelt sett, har man et problem, tror jeg... :wink: For min del er teksten bare der for at vokalisten skal slippe å synge "na-na-na" hele tiden. Skal jeg virkelig høre på tekst, blir det Øystein Sunde og lignende saker.

Intermediate Burre sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mastiff
    Hvis man hører på tekstene på metal generelt sett, har man et problem, tror jeg... :wink: For min del er teksten bare der for at vokalisten skal slippe å synge "na-na-na" hele tiden. Skal jeg virkelig høre på tekst, blir det Øystein Sunde og lignende saker.
    Vi er nok forskjellige...
    Jeg hører ikke på musikk for teksten sin del, men det er enkelte tekster som er verdt å få med seg, Pantera f.eks. skriver veldig gode tekster.
    Metallica baserer mye av tekstene sine på at det skal være matchende til trykket i rytmen.(harde konsonanter)
    Metallica bruker forresten ofte nettopp "na-na-na" metoden i låtskrivning, for å følge drivet i melodien før teksten legges på.
    Nirvana skrev tekstene sine ved å bare slenge inn tilfeldige ord som passet. :lol:
    eks:
    Nothin' on top but a bucket and a mop, and an illustrated book about birds. You see a lot up there, but don't be scared, who needs action when you got words.
    :lol:

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo da, Maiden har også bra tekster hvis man leser dem (Run to the Hills om indianerkampene, Rhyme of the Ancient Mariner etter Cooleridge, Hallowed Be Thy Name om dødsstraff og så videre), men jeg leser dem eller følger med første gangen, og så blåser jeg i dem. Musikken og energien er det som betyr noe for meg. Og Pantera? Vel, Fucking Hostile er jo litt vittig, men det holder seg nå på standard metallnivå, syns jeg.

Intermediate martin sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    1,914
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pantera - Cowboys from hell er ganske bra, men den har evnen til å skjære i øyrene hvis man drar på litt...

KoRn er jo musikk som absolutt går ann å høre på, hørte mer på "nu metal" og metal før, nå er det mer dire straits og mer rolig musikk.....

Men det verste som finnes er Dimmu Borgir og Cradle of filth osv. etter min mening iallefall....... :roll:

Back to topic....

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hør på Metallica`s "master of puppets" og tenk på at de synger om narko, dvs heroin, så får denne sangen en mening uten sidestykke forøvrig...

Intermediate [likerHIFI] sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,732
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Av KoRn er det vel bare en sang som teller for å imponere, noen som kan gjette hvilken?

Ang. tekst/stil så synes jeg å kalle KoRn for et dedikert Nu-Metal (æsj) band blir som å kalle FRP for er dedikert Naziparti, eller RVA for et dedikert kommunistparti.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [likerHIFI], Snakker om selvmotsigelse! Først noe som stemmer, så noe som ikke stemmer, og så noe som stemmer igjen... :wink:

Intermediate [likerHIFI] sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,732
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Greit nok, men tok du poenget?

:roll: Kunne tenke meg det var du som ville svare meg her... :roll:

BTW kan du utdype hva som var rett og galt?

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er galt at FRP er nazister. Skal de være noe, de er jo milde i forhold til Republikanerne i USA! Men RV er kommunister, og Korn er NuMetal tvers igjennom! :twisted:

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •