Harde plateslipp

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 16 av 16
    Intermediate cyr sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    544
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Harde plateslipp

Jeg har observert at det er fler enn meg som liker rock og metall her inne, og ettersom det står en del interessante utgivelser på plakaten lurer jeg på hvilke plater folk venter på og hva de venter seg! Enten av kjente grupper eller mindre kjente.

Man har jo f.eks. Kiss, Wolfmother, Megadeth, Lynyrd, Skynyrd, Evile, Hatebreed og Alice in Chains som alle kommer med plate i høst.

Det er heller ikke umulig at det snart kommer noe fra Sahg, Breed, eller "supergruppa" The Company Band.

Hvilke plater venter dere på?

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rammsteins nye plate er rett rundt hjørnet også.
    --
    Thorbjørn

Intermediate fordfiesta sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,071
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cyr
    Jeg har observert at det er fler enn meg som liker rock og metall her inne, og ettersom det står en del interessante utgivelser på plakaten lurer jeg på hvilke plater folk venter på og hva de venter seg! Enten av kjente grupper eller mindre kjente.

Man har jo f.eks. Kiss, Wolfmother, Megadeth, Lynyrd, Skynyrd, Evile, Hatebreed og Alice in Chains som alle kommer med plate i høst.

Det er heller ikke umulig at det snart kommer noe fra Sahg, Breed, eller "supergruppa" The Company Band.

Hvilke plater venter dere på?
    Norges beste rockeband(e) kommer med live dvd til jul; Backstret Girls (live Rockefeller)

Active mean69 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Sted
    6160 Hovdebygda
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Megadeth: Endgame er forhåndsbestilt, og gleder meg til den.

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Plater jeg venter på med snarlig release:

-Pearl Jam (sep)
    -Alice In Chains (sep)
    -Black Crowes (er i postgang)
    -Guilt Machine, Arjen Lucassens (Ayreon) nye prosjekt. (blir antakeligvis sendt denne uka)
    -Slayer (sep)
    -Immortal (sep)
    -Nevermore (okt). Har ikke sett preorder på denne enda. Er nok denne jeg er mest spent på og gleder meg mest til.

Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    544
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pearl Jam også gitt. Voldsomt.

Alice In Chains tror jeg blir svært bra. De to låtene som ligger på myspace er gode, særlig Check my Brain med det sløve drivende riffet.

Jeg har også forhåndsbestilt Megadeth sin Endgame, tror den er fantastisk bra. Etter hva jeg har lest sitter jeg med et inntrykk av at den er helt på høyde med de første albummene, og de er jo klassikere alle sammen. Mustaine er vel fornøyd med det meste han legger fingra på, men selv siern dette er hans beste skive ever. Gleder meg!

editert leif.

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Megadeth - Endgame er helt kongebra!

....så lenge man slipper å se og høre på sutreartikler fra grineungen Dave Mustaine.

ser fram til ny Rammstein plate.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Glemte faktisk:

Porcupine Tree - The Incident, også september. Denne gleder jeg meg stort til. Og en meget god pris på play.

Alle nevnte er selvfølgelig bestilt;-)

Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    544
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Endgame falt i smak her også, vanvittig bra etter et par gjennomhøringer.

Siste singelen fra Rammstein ligger forresten på Youtube. Pussy heter den. Låta er på ingen måte bra, selv om jeg måtte flire litt første gangen jeg hørte den. Hvis bandet ikke hadde vært Rammstein ville singelen solgt cirka 23 eksemplarer - om de i det hele tatt hadde kommet seg inn i studio.

Nei.. Søk heller opp Megadeth sin 1320, Headcrusher, Endgame eller Dialectic Chaos. Det er krutt.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    KATATONIA - Night Is The New Day ligger det smakebiter på deres nye verk: Night Is The New Day.

Den forrige plata, The Great Cold Distance, har jeg ikke "oppdaget" før i senere tid og den er et mesterverk.

Den nye kommer til å være nok et mesterverk, det er jeg overbevist om.
    Mikael Åkerfeldts uttalelse om denne er ekstrem. Han er kompis med gutta og spiller også sammen med 2 av dem i Bloodbath, men likevel interessant å lese.

Du får en gratis låt fra det nye albumet, Forsaker, på mp3, hvis du registrerer e-mail adressen din hos Peaceville.

Jonas Renkse har en meget spesiell og superfølsom stemme/vokal. Rett og slett herlig.

Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    544
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Teaseren fra Katatonia var ganske digg. Lax metall

Måtte også sjekke ut Nevermore etter du sa du venta på plate derfra. God blanding av herlige sjangere må jeg si, syns det ligger ganske nærme Iced Earth på mange måter. Det falt i smak ihvertfall. Ser forresten på Wikipedia at det neste albumet er antatt å komme i januar 2010, så da må du smøre deg med den berømte tålmodigheten.

Researchen på Nevermore dytta meg forøvrig i retning Jeff Loomis, så i natt hørte jeg på soloalbumet hans på Spåtifaj. Fantastisk herlig instrumental.

Denne evige metallverdenen... :grin:

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Researchen på Nevermore dytta meg forøvrig i retning Jeff Loomis, så i natt hørte jeg på soloalbumet hans på Spåtifaj. Fantastisk herlig instrumental.

Denne evige metallverdenen... :grin:
    Jeff Loomis er av mange regnet som "den ultimate".

Anbefaler plata "Dead Heart In A Dead World". Vanvittig bra. Den har også en veldig bra cover av "The Sound Of Silence" (Simon & Garfunkel). Dvs. teksten er covret ;-)

Metallverden er på mange måter liten, Megadeth har jo nettopp rappa Chris Broderick fra Nevermore. Han var etter Loomis' uttalelser så god at Loomis måtte holde seg edru for å spille bedre:-)

Active mean69 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Sted
    6160 Hovdebygda
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    W.A.S.P kommer med ny plate i oktober: Babylon.

Link til ny låt: YouTube - W.A.S.P. - Crazy (New Song)

Høres bra ut!

Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    544
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk en strømpost fra CD WOW i dag angående Endgame som jeg bestilte derfra.

Sitat Opprinnelig postet av CD WOW
    It has been brought to our attention that a number of initial copies of Megadeth’s new album ‘Endgame’ are faulty. Whilst CD WOW always strives to give Best Value Always we do not compromise on the quality of the product we send to our customers. The initial batch of ‘Endgame’ have sound quality issues, and we are now sourcing new copies from our supplier which meet our high standards. These new copies will be sent to you free of charge, and there is no need to return the copies we initially sent. We apologise for any inconvenience caused and will be sending you a new version of ‘Endgame’ as quickly as possible. We will update you when we ship these CDs.
    Kan ikke si jeg har hørt noen store feil, men greit nok. Da får jeg vel to stk. av denne nydelige plata da 8)

Det eneste jeg har lagt merke til er at spor 1 ikke har en glatt overgang til spor 2, men det trodde jeg var avspilleren sin feil som ikke er av ypperste kvalitet.

Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    544
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fått ny Megadeth - Endgame fra cdwow nå, og eneste forskjellen jeg kan høre er at spor 1 og 2 flyter sømløst sammen.

Ellers syns jeg Wolfmother imponerer stort med Cosmic Egg. Skiva sparker godt, og jeg tror jeg liker dette bedre enn det første. Kvalitet tvers gjennom. To sanger ligger på Spotify: Back Round og New Moon Rising.

Them Crooked Vultures begynner for alvor å markere sin ankomst med denne digge smakebiten av en låt. Ligger også teasere på youtube som groover godt. Albummet kommer omtrent midt i november. Lukter pre-order lang vei :-D

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fått ny Megadeth - Endgame fra cdwow nå, og eneste forskjellen jeg kan høre er at spor 1 og 2 flyter sømløst sammen.
    Hvis det var eneste forskjellen, må jeg si at jeg er imponert over kundeservice i dette tilfellet. Jeg har ikke hørt noe tilsvarende fra play.com, men nå synes jeg plata er bra lyd og de 2 første sporene henger sammen på min.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •