Musikk Quiz Les regler i post 1 - Side 1223

Sponsorer:
Takk Takk:  14
Like Like:  24
    Banned
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    417
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Musikk Quiz Les regler i post 1-220px-themanwhosoldtheworld-jpg
    Bør kanskje nevne at han måtte endre frontfigur på albumet, og i tillegg; rett etter så endret frontfiguren seg til Ziggy Stardust.

Expert Skalle sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6,205
    Takk & like
    Nevnt
    10 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av -Roger- Vis post
    Hvis det er ønsket kan jeg lage en summering, men da må dere vente til jeg har summert litt først.

Men Skalle fant altså frem til den andre frontfiguren med link til låt og da var Tronic rask med å summere det med sitt forrige innlegg.

Vedlegg 118060
    Tronic kom jo med forslag om den allerede i post 24419

Banned
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    417
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja riktig svar på album kom inn på samme tidspunkt som ditt, men siden ditt innlegg kom først så svarte jeg på det.
    Så svaret var da uansett altså ikke helt klart med låt & samtidig var jeg da opptatt med oppgaven og deg.
    På en så enkel oppgave kan man vel forlange et klart svar på:Låt-album?

Banned
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    417
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En oppsummering: oppgaven var overhodet ikke vanskelig, som man kan se i 1. innlegg nå også merket rødt:
    Da kan vi ta en audiofil oppgave for de som forstår seg på Hi-Fi lyd, og da må vi vel over på litt eldre vinyl, altså før CD spilleren og digital støy.

En mulig årsak til den gale verden i forrige oppgave er nettopp dette album, der endringene startet hvor frontfiguren da måtte snu seg etter vinden (en kraftig storm ”over there” ), & frontfiguren hevdet da etter to dekader at han ble rett og slett blåst bort av interessen for låt arbeidet fra en annen minst like kjent frontfigur.

Låt-album?
    Dette med rød tekst ble riktignok først spesifiser her:
    http://avforum.no/forum/cd-sacd-og-dvd-audio/90911-musikk-quiz-les-regler-post-1-a-post2023444.htmlpost2023444
    Jeg googlet nettopp deler av frontfigurens ord/tekst og svaret på oppgaven dukket opp som nummer 8.
    Må jeg gjøre som hun?
    Og først da kom Tronic med et usammensatt riktig svar:
    http://avforum.no/forum/cd-sacd-og-dvd-audio/90911-musikk-quiz-les-regler-post-1-a-post2023449.htmlpost2023449
    Altså ikke
    Sitat Opprinnelig postet av Skalle Vis post
    i post 24419

Banned
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    417
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tronic Vis post
    Jeg foreslo jo tidligere The man who sold the world av Bowie med kjole på albumcoveret. Låta finnes også med Nirvana på albumet MTV Unplugged in New York. Hvis det ikke er riktig svar, følger jeg Skalles eksempel og gir opp.
    Du foreslo vel ikke helt riktig svar tidligere, altså først senere etter hint nevner du denne:

R.I.P

Expert Skalle sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6,205
    Takk & like
    Nevnt
    10 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi skulle vel til før CDens tid?, jaja.

Da blir det vel Tronic som tar tråden videre, siden han har peiling på menn i kjoler?

Intermediate Tronic sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,845
    Takk & like
    Nevnt
    14 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi skulle vel til før CDens tid?, jaja.

Da blir det vel Tronic som tar tråden videre, siden han har peiling på menn i kjoler?
    Vel, de kjolene jeg har peiling på, er utelukkende fylt av damer! Og etter denne noe slitsomme quizen skulle vi vel hatt oss en ferie, Skalle? Eller i det minste etpar skikkelige runder med strange brew?
    Jeg kommer med ny oppgave imorgen. Kom nettopp hjem fra Sverige i dette sekund.

Expert Skalle sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6,205
    Takk & like
    Nevnt
    10 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, de kjolene jeg har peiling på, er utelukkende fylt av damer! Og etter denne noe slitsomme quizen skulle vi vel hatt oss en ferie, Skalle? Eller i det minste etpar skikkelige runder med strange brew?
    Jeg kommer med ny oppgave imorgen. Kom nettopp hjem fra Sverige i dette sekund.
    Jeg har både tatt ferie, og fylt koppen med hjemmelaget øl.

Men jeg har uansett tenkt å begynne med ludo etter denne quizzen. Skål.

Banned
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    417
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    etter denne noe slitsomme quizen skulle vi vel hatt oss en ferie, Skalle?
    Altså den diskusjonen var vi ferdig med, da tråden har konkludert med at det kommer an på hode og øynene til den som leser oppgaven.

Ellers er vel du nevnt som tricky Tronic før av Super, og det er vel fordi at du er vanskelig, som nå hvor du snek deg inn med dine tricky trick etter hint fra Skalle og meg og vår god natt hilsen, og enda har du ikke klart å levere meg og tråden et fullstendig og fornuftig svar på oppgaven.

Låt-album?

Expert Skalle sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6,205
    Takk & like
    Nevnt
    10 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Altså den diskusjonen var vi ferdig med, da tråden har konkludert med at det kommer an på hode og øynene til den som leser oppgaven.

Ellers er vel du nevnt som tricky Tronic før av Super, og det er vel fordi at du er vanskelig, som nå hvor du snek deg inn med dine tricky trick etter hint fra Skalle og meg og vår god natt hilsen, og enda har du ikke klart å levere meg og tråden et fullstendig og fornuftig svar på oppgaven.

Låt-album?
    Var ikke svaret The man who sold the world? X2

Banned
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    417
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Låt-album?

X2

Expert Skalle sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6,205
    Takk & like
    Nevnt
    10 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Låt-album?

X2
    Ganger to.

Altså: The man who sold the world - The man who sold the world

Nirvana albumet kom etter at folk fikk seg cd-spillere, så det kan ikke være svaret. Så da må Bovie være rett. Eller tar jeg feil?

Du skriver jo ganske så klart: Da kan vi ta en audiofil oppgave for de som forstår seg på Hi-Fi lyd, og da må vi vel over på litt eldre vinyl, altså før CD spilleren og digital støy.

Mulig jeg er på jordet, men slik jeg forstår det, spør du aldri etter artist tyve år senere?

Banned
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    417
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Altså: The man who sold the world - The man who sold the world
    Da har altså Skalle klart å levere inn riktig svar på spørsmålet: Låt-album.

Viktig å forstå oppgaven riktig når det er så enkelt å google riktig svar.
    Faktisk er det første låt som dukker opp, så derfor lå vanskelighetsgraden i hode,
    altså psykisk å tvinge seg selv til å avgi nettopp det svaret.

MOD EDIT: personangrep fjernet.

Jeg avslutter i hvert fall min quiz etter nærmere 6000 nye visninger av tråden og nå med riktig svar:

Så Skalle, da kan du overta tråden og se om du får lignende interesse for quizen din.
    Sist endret av lygren; 07-01-2015 kl 10:50

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,845
    Takk & like
    Nevnt
    14 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    MOD EDIT: Svar på personangrep; fjernet.
    Sist endret av lygren; 07-01-2015 kl 10:49

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,088
    Takk & like
    Nevnt
    12 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ellers er vel du nevnt som tricky Tronic før av Super, og det er vel fordi at du er vanskelig,
    Da har du helt misforstått. Om jeg en gang har brukt uttrykket 'tricky Tronic' så har det vært morsomt ment fordi hans oppgave har vært utfordrende.
    At han er 'vanskelig' er å ta det helt ut av sammenhengen for fyren er definitivt IKKE vanskelig - tvert i mot.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,742
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    -Roger-; veldig bra at du prøver å skape aktivitet her på forumet for det trenger vi så absolutt om dagen... MEN; dette er en tråd som har fungert veldig fint i laaaaaang tid nå takket være positive, kunnskapsrike og aktive medlemmer, men ser nå at ting sklir litt ut her i forbindelse med dine nylige quizzer. Jeg synes for øvrig du gjør et fint forsøk i å lage en quiz her, og ser jo også at det forekommer litt terging også andre veien, men personangrep er uansett aldri tillatt, så disse fjernes og det anmodes om at dette ikke forekommer igjen. Ellers håper jeg at tråden kan spore seg tilbake, -Roger-´s quiz er vel da uansett besvart så nestemann ut da eller??

Expert Skalle sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6,205
    Takk & like
    Nevnt
    10 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne er Tronic sin.

Banned
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    417
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Supertramp Vis post
    Da har du helt misforstått. Om jeg en gang har brukt uttrykket 'tricky Tronic' så har det vært morsomt ment fordi hans oppgave har vært utfordrende.
    At han er 'vanskelig' er å ta det helt ut av sammenhengen for fyren er definitivt IKKE vanskelig - tvert i mot.
    Den var tricky, da jeg refererer til hans svar, og selv tricky i positiv forstand defineres negativt, altså kanskje 96% vanskeligheter ref:
    http://www.google.no/url?sa=t&rct=j&...96952980,d.bGg

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,845
    Takk & like
    Nevnt
    14 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi fortsetter med ny oppgave.
    Denne herren, som ble født på østkysten og som døde på vestkysten, fikk solgt mellom førti og femti millioner album gjennom sin lange karriere. Han figurerte i flere viktige band og var kjent som en heavy metalvokalist med stor autoritet. Vi skal til et av bandenes siste utgivelse. Låta er en siste drink når man tar farvel før en reise.

Artist/band - album - låt

Expert Skalle sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6,205
    Takk & like
    Nevnt
    10 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi fortsetter med ny oppgave.
    Denne herren, som ble født på østkysten og som døde på vestkysten, fikk solgt mellom førti og femti millioner album gjennom sin lange karriere. Han figurerte i flere viktige band og var kjent som en heavy metalvokalist med stor autoritet. Vi skal til et av bandenes siste utgivelse. Låta er en siste drink når man tar farvel før en reise.

Artist/band - album - låt
    Synd jeg har gått over til ludo, ellers skulle jeg tatt den der.

Månen er vel med i albumnavnet?

Side 1223 av 1338 FørsteFørste ... 223 723 1083 1093 1103 1113 1123 1133 1143 1153 1163 1173 1183 1193 1203 1213 1219 1220 1221 1222 1223 1224 1225 1226 1227 1233 1243 1253 1263 1273 1283 1293 1303 1313 1323 1333 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •