Hvilke album/sanger.. har du lastet ned i dag?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 22
    Intermediate Evelen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Lightbulb Hvilke album/sanger.. har du lastet ned i dag?

Hei!
    Konseptet er det samme som "Hvilken plate har du kjøpt idag?", der man diskurere hva man har kjøpt på fysiske plater.

Men ettersom tiden går så er det færre og færre som spiller musikken sin av fra CD plater, de fleste spiller musikken sin av fra MP3-spillere eller PC-er i formater som MP3, OGG og FLAC osv.

Derfor dedikerer jeg denne tråden til nedlastet musikk, enten det er iTunes eller andre butikker/steder det er lastet ned.
    Skriv gjerne også format bitrate, med eller uten DRM osv også
    Selv har jeg ikke lastet ned noe musikk i dag, så nesteman er velkommen til og starte

Intermediate ragwo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det burde vel gjelde lovlig nedlastet musikk? Kan heller starte en ny tråd for de som laster ned fra TPB o.l. som heter "Hvilke åndsverk har jeg stjålet i dag"
    2x Devialet Silver Phantom, Devialet Dialog
    SB Touch

Active RimJob sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ragwo
    Det burde vel gjelde lovlig nedlastet musikk? Kan heller starte en ny tråd for de som laster ned fra TPB o.l. som heter "Hvilke åndsverk har jeg stjålet i dag"
    Bla bla bla! Hold deg heller til det tråden handler om. Ta moraldiskusjonen i tråden som omhandler nettopp dette. Den finner du her: http://avforum.no/forum/generelt-aud...acy-crime.html

Intermediate Gesel sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    766
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har kjøpt og lastet ned Zoo - Z på maken fra PlateKompaniet idag.. Var ute etter kun en låt, men tok hele skiva, greit å ha :P

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stopp!!

Vi kan ikke ha en tråd hvor det "skrytes" av ulovlig nedlasting.

Om man kjøper nedlastbar musikk så bruker man tråden "hvilken plate har du kjøpt i dag".
    Om man lytter til lovlige lyttetjenester ala Spotify, så bruker man tråden "hva hører du på nå..." .

Vi kan ikke være bekjente å ha egen tråd hvor man forteller hele verden hva man har lastet ned av opphavsbeskyttet materiale kostnadsfritt.

Moral eller ikke, det rimer ikke med forumets generelle regler.

Intermediate ragwo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    Stopp!!

Om man kjøper nedlastbar musikk så bruker man tråden "hvilken plate har du kjøpt i dag".
    Om man lytter til lovlige lyttetjenester ala Spotify, så bruker man tråden "hva hører du på nå..." .

Vi kan ikke være bekjente å ha egen tråd hvor man forteller hele verden hva man har lastet ned av opphavsbeskyttet materiale kostnadsfritt.

+1
    God skrevet!
    2x Devialet Silver Phantom, Devialet Dialog
    SB Touch

Intermediate Gesel sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    766
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir hovedinlegget/førsteinlegget endret, dvs. fjerne det om TPB og la det gjelde som en tråd angående LOVLIG nedlastet musikk ser jeg ikke noe problem med denne tråden..

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo bare å sette som en forutsetning at det ikke skal være snakk om piratkopiert materiale... ellers er jo tråden grei.

Intermediate HiFi Plumber sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stopp!!

+2

Foreslår at trådstarter tar til vettet og fjerner TPB.Skjer ikke det så bør moderator gripe inn.

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Exclamation

TPB er fjernet som eksempel.
    Men nå skal det sies at TPB også er en del brukt som distrubisjonsmedium for for enkelte artister.
    Når det gjelder fildeldingsdebatten, er jeg enig i at det en en intressang debatt, men prøv og hold det unna denne tråden, sjekk ut http://avforum.no/forum/generelt-aud...acy-crime.html som nevnt tidligere.

Denne tråden er dedikert til hva man laster ned, ikke hvor, hvor lovlig/ulovlig eller hvor mye penger det kostet.
    Selvsagt er det lov og si hvor mye man betalte f.eks for et album om man vil det, men det er ikke utgangspungtet til tråden.

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stopp!!

+ 3

En slik tråd som dette er totalt unødvendig og finnes fra tidligere - de nevnte trådene fra Asvaberg dekker fint inn hva man har kjøpt av musikk.

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lightbulb

blablabla off-topic-off-topic-off-topic...

Starter likegodt med en Plate jeg lastet ned i dag.
    Various Artists - Ministry of Electro House Vol 5 (FEIYR0038)
    320kbps MP3
    Ministry of Electro House Vol 5-(FEIYR0038) WEB - Various Artist mp3 download

Ikke hørt igjennom hele enda, men har hørt frem til track 9 og foreløbig syns jeg den er ganske grei

Intermediate CNK sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ei plate er vel ei plate, uansett om man kjøper den fysisk eller laster ned.

Har allerede tråder som dekker dette godt nok vel...

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal man ha det minste nytte av en slik tråd, det inneholde hvor den er lastet ned, til hvilken pris og en litt om hva det er. Uten det er tråden tilnærmet verdiløs.

Intermediate gonigogo sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Skal man ha det minste nytte av en slik tråd, det inneholde hvor den er lastet ned, til hvilken pris og en litt om hva det er. Uten det er tråden tilnærmet verdiløs.
    +1
    Tråden kan absolutt bli interessang den, hvis de nevnte forutsetninger ble med. Går selvsagt utifra at vi snakker om lovlig nedlastet musikk, noe som tross alt blir mere og mere vanlig i disse squeezebox-tider. Flere lovlig plasser for nedlasting dukker nok opp ettervert, og denne tråden kunne også hjelpe på å få disse butikkene mere frem i lyset.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som kan nevne noen nettsteder med godt utvalg hvor man kan laste ned musikk lovlig fra, uten betaling?

For hvis man må betale, så HAR vi allerede en utmerket tråd om dette i "hvilken plate har du kjøpt i dag". Den gjelder selvfølgelig også for de (vi) som har kjøpt musikken på fil ved download fra f.eks Linn, Amazon, CD ON, Platekompaniet osv osv

Jeg venter spent.....

ps! Evelen, ikke ta dette personlig. Ideen er god, men vi må skille mellom lovlig og ikke lovlig, moral eller ei (det har vi som du sier tråd om allerede).
    Btw, det bilde i trådstarten var fantastisk!

Intermediate SveinS sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    1,680
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stopp!!

+1

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lightbulb

Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Tja, sånnsett er nok "hvilken pålate har du kjøpt i dag" tråden også verdiløs, siden nesten alt kan finnes på Amazone.
    Sitat Opprinnelig postet av gonigogo
    +1
    Tråden kan absolutt bli interessang den, hvis de nevnte forutsetninger ble med. Går selvsagt utifra at vi snakker om lovlig nedlastet musikk, noe som tross alt blir mere og mere vanlig i disse squeezebox-tider. Flere lovlig plasser for nedlasting dukker nok opp ettervert, og denne tråden kunne også hjelpe på å få disse butikkene mere frem i lyset.
    Er det noen som kan nevne noen nettsteder med godt utvalg hvor man kan laste ned musikk lovlig fra, uten betaling?

For hvis man må betale, så HAR vi allerede en utmerket tråd om dette i "hvilken plate har du kjøpt i dag". Den gjelder selvfølgelig også for de (vi) som har kjøpt musikken på fil ved download fra f.eks Linn, Amazon, CD ON, Platekompaniet osv osv

Jeg venter spent.....

ps! Evelen, ikke ta dette personlig. Ideen er god, men vi må skille mellom lovlig og ikke lovlig, moral eller ei (det har vi som du sier tråd om allerede).
    Btw, det bilde i trådstarten var fantastisk!
    Ser ikke helt hvorfor vi må skille betaling og ikke betaling.
    La oss si det slik, jeg går inn på "Min Hjemmekino" og ser et kult anlegg, om eieren har stjålet forsterkeren eller ikke er irrelevant for meg, jeg sier ikke det er greit og stjele forsterkere, men vi har ikke noe med det og gjøre, blir dumt og ikke la folk som har stjålne forsterkere legge ting ut på Min Hjemmeino (vi kan jo aldri vite hva som er strålet uansett)

For meg er slike tråder som dette for og oppdage ny musikk, kanskje se litt hva folk hører på osv, om randoms på AVforum har betalt eller ei for musikk(anbefalingen?) bryr jeg meg lite.
    Og ja, det finnes mange nettsiden med gratis lovlig musikk.
    Kan ta et par stykker:
    NRK Urørt - Forsiden
    DJ Mixes - DJ Sets - Funky House Mixes - Deep House Mixes - Bassline Mixes - DJ Community
    Og mye mer finnes, serlig på artisters egne websider.

Ellers, bilde var nice det, (ikke lagd selv ofc, random fra google)

Ellers, for fant en genial side som var ganske genial idag.
    Download mp3 music, buy mp3 music - LegalSounds.com
    Utrolig billig DRM fri musikk, Russisk side, siden er helt lovlig, men kan ikke gi noen garanti for at den er lovlig ved bruk i norge.
    Utvalget er også ganske bra.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Evelen
    Tja, sånnsett er nok "hvilken pålate har du kjøpt i dag" tråden også verdiløs, siden nesten alt kan finnes på Amazone.
    Ser ikke helt hvorfor vi må skille betaling og ikke betaling.
    La oss si det slik, jeg går inn på "Min Hjemmekino" og ser et kult anlegg, om eieren har stjålet forsterkeren eller ikke er irrelevant for meg, jeg sier ikke det er greit og stjele forsterkere, men vi har ikke noe med det og gjøre, blir dumt og ikke la folk som har stjålne forsterkere legge ting ut på Min Hjemmeino (vi kan jo aldri vite hva som er strålet uansett)
    Tåplig argument - hva tror du er mest vanlig av: 1. Stjålet hjemmekino utstyr eller 2. Ulovlig nedlastet musikk?

For meg er slike tråder som dette for og oppdage ny musikk, kanskje se litt hva folk hører på osv, om randoms på AVforum har betalt eller ei for musikk(anbefalingen?) bryr jeg meg lite..
    Nei, men forumet og dems moderatorer burde slå ned på tråder som i bunn og grunn egentlig bunner i ulovlig nedlastet musikk.

Og ja, det finnes mange nettsiden med gratis lovlig musikk.
    Kan ta et par stykker:
    NRK Urørt - Forsiden
    DJ Mixes - DJ Sets - Funky House Mixes - Deep House Mixes - Bassline Mixes - DJ Community
    Og mye mer finnes, serlig på artisters egne websider.
    Det er lovlige, gratis alternativer ja - det finnes faktisk noen.

Ellers, for fant en genial side som var ganske genial idag.
    Download mp3 music, buy mp3 music - LegalSounds.com
    Utrolig billig DRM fri musikk, Russisk side, siden er helt lovlig, men kan ikke gi noen garanti for at den er lovlig ved bruk i norge.
    Utvalget er også ganske bra.
    Er du så blåøyd at du tror at artistene/rettighetshaverene for ett rødt øre av den dollaren du betaler for et album? Er et tilbud for godt til å være sant, ja det er det 99 % sikkert. Går man på det, ja da er man virkelig godttroende - man kan neppe pårope seg god tro i dette tilfellet..... Russisk mafia tar alle kronene og jeg ville neppe lagt igjen kredittkort nr mitt der!

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan vi få en kommentar av en moderator eller Lygren på denne tråden? Greit å vite om den rimer med forumets generelle regler.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •