Metallica On Tour i 2010 tråden! - Side 9

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 9 av 11 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 SisteSiste
Viser resultater 161 til 180 av 211
    Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg har slettet de siste innlegg om annonsering av egne billetter. Med tanke på Lov om svartebørssalg så vil det være mer ryddig om dere tar dette på bruktbørsen!

Husk da å forholde dere til lovverket:
    Sitat Opprinnelig postet av Lovdata.no
    Lov om forbud mot prispåslag ved videresalg av billetter til kultur- og idrettsarrangementer

§ 1. Det er forbudt å selge billetter til kultur- og idrettsarrangementer til en høyere pris enn den som er påført billetten fra arrangørens side, eller som billetten første gang ble solgt for. Dersom billetten er solgt gjennom en annen aktør enn arrangøren på grunnlag av avtale mellom arrangøren og aktøren, og det er betalt en særskilt billettavgift som fremgår av billetten, kan billettavgiften også være inkludert i salgsprisen ved videresalg.

§ 2. Kjøperen kan kreve tilbake fra selgeren den del av en betalt billettpris som overstiger de beløp som følger av § 1.

§ 3. Loven gjelder fra den tid Kongen fastsetter.
    I praksis bruker vi samme rettningslinjer som FINN.No

Sitat Opprinnelig postet av Finn.no
    Salg av billetter

Alle annonser som er i strid med "Lov om forbud mot prispåslag ved videresalg av billetter til kultur- og idrettsarrangementer" vil bli slettet. Alle annonser som er i strid med denne loven vil bli slettet. Link til loven, klikk her: Lovdata Dette innebærer blant annet at billetter til kulturarrangementer må annonseres med pris. Det er ikke tillatt å selge til høystbydende over arrangørens utsalgspris. Ved salg av billettpakker skal pakkens innhold prisspesifiseres.
    Moderator

Intermediate jahnmar sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    911
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kokken
    Jeg har slettet de siste innlegg om annonsering av egne billetter. Med tanke på Lov om svartebørssalg så vil det være mer ryddig om dere tar dette på bruktbørsen!

Husk da å forholde dere til lovverket:

I praksis bruker vi samme rettningslinjer som FINN.No

Moderator

Helt i orden, selv om mine billetter ble selfølgelig solgt til kostpris.

Grunnen til at jeg la inn en annonse i tråden, er at jeg ærlig talt ikke vet hvilken kategori konsertbilletter skal legges i på bruktbørsen...

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som gleder seg til i kveld ??

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jahnmar
    Mine billetter ble gitt bort gratis :-D .... det blir en dyr konsert opplevelse for meg, men gleden av å glede noe andre overskygger det....:-D

Og jepp, jeg gleder meg til konsert, er ikke så lenge til jeg drar innover :-D.

Intermediate Noose sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    skal i morgen, er svært bitter på at jeg glemte det hele! og glemte og ta fri fra jobben på torsdagen!

Intermediate FredrikC sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir liv i kveld! Har store forventninger

Noen med formeninger om når man bør være der? Har ingen stor interesse av dagens oppvarmningsband dessverre =/

Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hornman
    Noen som gleder seg til i kveld ??
    Neh, er jo imorgen.. eller faktisk idag det skjer

Flyet går mot retning Gardermoen 09:10, og jeg føler meg veldig så klar

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fantastisk konsert, dårlig lyd. Ble bedre etterhvert men det var hakket før jeg reiste meg opp å gikk på de 2 første låtene.

Konserten og setlisten derimot er vel noe av det bedre jeg har sett fra gutta boys.

Intermediate pirium sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jahnmar

Grunnen til at jeg la inn en annonse i tråden, er at jeg ærlig talt ikke vet hvilken kategori konsertbilletter skal legges i på bruktbørsen...
    +1

Jeg har en ståplassbillett til overs til i kveld, og vil gjerne bli kvitt den så den blir brukt. Problemet er imidlertid som Jahnmar sier, det er ingen passende kategori for billetter på avtorget, noe som burde være på plass...

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hornman
    Fantastisk konsert, dårlig lyd. Ble bedre etterhvert men det var hakket før jeg reiste meg opp å gikk på de 2 første låtene.

Konserten og setlisten derimot er vel noe av det bedre jeg har sett fra gutta boys.
    Enig, fantastisk konsert. Bortsett fra dem to første låtene så synes jeg faktisk at lyden var veldig bra fra der jeg satt, og bedre enn det jeg har ikke hørt av dem på tidligere konserter.

Konserten fikk terningkast 4 i VG, noe lavt etter min oppfatning. Jeg synes det var bra låtvalg, bra scene og show og ikke minst den fantastisk stemmningen dem klarer å få til.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pirium
    +1

Jeg har en ståplassbillett til overs til i kveld, og vil gjerne bli kvitt den så den blir brukt. Problemet er imidlertid som Jahnmar sier, det er ingen passende kategori for billetter på avtorget, noe som burde være på plass...
    Jeg er enig med deg og Jahnmar! Dette er jo som nevnt en konsert-event, man har ikke allverdens med tid med å få solgt/gitt bort billettene heller. Så derfor prøvde jeg meg også i tråden for å rekke over flere AVforumere for å gi dem en kjangs for å få med seg konserten. Det ente med at jeg ga bort mine, men alikevel trakk han ene seg i siste liten og billetten ble ubrukt :cry:

Vel vel, uansett så respekter jeg reglene her... men litt dumt alikevell...

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi stod på gulvet på siden mot inngang 'B', og der var lyden katastrofalt dårlig.

Som vanlig et flott show og god gang, men for min del ødela lyden en del av opplevelsen. Når man har store problemer med å høre hvilken sang som blir spilt er lyden for dårlig. Men vi gikk litt rundt mens oppvarmingsbandene spilte, og det virket som om lydkvaliteten varierte en del i lokalet.

Og en liten notis til arrangørene. Det ble svært varmt i lokalet etter hvert, og barene var stengt. Helt mot slutten av arrangementet ble portene åpnet og det kom livgivende oksygen inn i lokalet. Når det er mer folk utenfor Røde Kors enn foran scenen, og de sliter med å skaffe nok plastkopper til kaldt vann, og bårene med avsvimte mennesker går i tett trafikk så bør det gjøres tiltak. Dette var i seneste laget, synes jeg.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg satt ved inngang N på langsiden midt på, bra seter, men lyder var like rævva som i fjor. Skuffende. Hørte ikke hva James sang, og det skjærte i ørene, satt med propper hele konserten. Skuffende...

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Noose
    Jeg satt ved inngang N på langsiden midt på, bra seter, men lyder var like rævva som i fjor. Skuffende. Hørte ikke hva James sang, og det skjærte i ørene, satt med propper hele konserten. Skuffende...
    Synes det tok seg opp lydmessig. Setlisten er noe av det beste jeg har sett fra Metallica, jeg fikk både Hit the lights og battery som er to av mine desiderte favoritter, synes også am i evil er dritkul på konsert.

Men synes det var kjipt at det ikke var skjermer og at lyden kunne vært mye bedre. Selve arenaen er jo en katastrofe.

Active trym sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    366
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Huff

Bandet gjorde en hederlig innsats, med unntak av en person.
    Desverre var lyden så elendig, at dette ikke ble en god opplevelse på noen måte. Men når en bruker en ex-tennisspiller, med 2 tennisalbuer, 4 dårlige knær, ego større en BMIèn til USA og rytme som en skjært Harley på diesel, da kan det vel aldri bli optimalt!
    Lys og pyro var ok.
    Men er overrasket at det var så dårlig lyd, på et band som skal være bland verdens største uansett sjanger, og har spillt så mye live...

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, var trist at lyden var så dårlig, ødelegger konsert opplevelsen! Kjenner det gjør noe meg meg når jeg har brukt 700kr på billett, OG LYDEN VAR LIKE DÅRLIG I ÅR.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var på Forum i Køben i fjor, og der var lyden veldig bra. Mindre arena, men liknende utforming som Telenor.

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men FOR en setlist på konsert nr 2 da:

That Was Just Your Life
    Cyanide
    Fuel
    The Shortest Straw
    The Day That Never Comes
    Of wolf And Man
    The Judas Kiss
    Sad But True
    The Unforgiven III
    ...And Justice For All
    One
    Master Of Puppets
    Battery
    Nothing Else Matters
    Enter Sandman
    - - - - - - - -
    Helpless
    Phantom Lord
    Seek and Destroy

verdens premiere på Unforgiven III også. Kanskje ikke den beste live låta men fantastisk låt uansett...

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trym
    Bandet gjorde en hederlig innsats, med unntak av en person.
    Desverre var lyden så elendig, at dette ikke ble en god opplevelse på noen måte. Men når en bruker en ex-tennisspiller, med 2 tennisalbuer, 4 dårlige knær, ego større en BMIèn til USA og rytme som en skjært Harley på diesel, da kan det vel aldri bli optimalt!
    Lys og pyro var ok.
    Men er overrasket at det var så dårlig lyd, på et band som skal være bland verdens største uansett sjanger, og har spillt så mye live...
    Jeg liker tennispillern jeg. Synes det er rått å høre han selv om takten av og til får tankene tilbake på Ringo hehe

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vannvittig spilleliste på konsert 2 ja, men dessverre drit lyd. Måtte sitte med propper under stort sett hele konserten og da mister mann litt av opplevelsen. :evil: Ligger nok mye i hallen der!!

Side 9 av 11 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 SisteSiste

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •