Metallica On Tour i 2010 tråden! - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 11 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 211
    Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Synd med lyden for lyden var knallbra i Globen i stockholm i mars, men ingenting slår fortsatt lyden fra Valle Hovin i 07. Det var jo klokkereint. Enda bedre enn mandagens ACDC konsert samme sted...

Bruk Valle Hovin mer sier jeg!

Men energien folkens, energien!! :lol:

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ble det noen bass soloer?

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så dere noen som solgte billetter på utsiden? Har sikkelig lyst til å se neste konsert!

Intermediate jahnmar sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    911
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "fløt over" med billetter på utsiden, som vanlig. Både selges og kjøpes. Er ofte samme personen som snur "skiltet" sitt, alt etter som.
    Men vær obs på falske billetter! Var hvertfall en hel masse falske på springsteen i bergen, men de var heldig og fikk komme inn likevel....

Var ingen skikkelig bass-solo, bare litt "show off" som avsluttning på ene låten.

EDIT: Publikum var faktisk veldig bra for en gangs skyld!

Intermediate Noose sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal på spektrum i morra, og gleder meg som en unge! Hvordan er det med kamera? Har veldig lyst å ta noe bilder!

Intermediate jahnmar sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    911
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Noose
    Skal på spektrum i morra, og gleder meg som en unge! Hvordan er det med kamera? Har veldig lyst å ta noe bilder!

Vi hadde med kompaktkamera i vesken til kona. Gikk helt fint! Vakten undersøkte vesken og alt, men han sa no hvertfall ingenting. Fikk mangen flotte bilder...

EDIT: Er også meget mulig at kona blunket fint...;-)

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jahnmar
    Vi hadde med kompaktkamera i vesken til kona. Gikk helt fint! Vakten undersøkte vesken og alt, men han sa no hvertfall ingenting. Fikk mangen flotte bilder...

EDIT: Er også meget mulig at kona blunket fint...;-)
    De sjekker som regel kun etter flasker...

Kamera er ikke noe problem...med mindre de har blitt mye strengere i det site..

De spillte jo hele Suicide & Redemption (en av mine favoritter) i København. Ligger på Youtube. UTROLIG bra spillt!

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ok, har Canon G9 som jo er litt større en vanlig kompakt, men jeg mener å huske at spektrum hadde en sånn regel for noen år siden ,at det ikke var lov å ta bilder. Litt kjipt å stå der å ikke komme inn fordi du ar med et kamera! Men håper det går greit!

Active Fattigmann sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    477
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Billett til salgs

En av gutta meldte seg av i siste minutt.
    Har en billett tilsalgs for pålydene. Husker ikke helt hvor i salen, men det var vel en grei sitteplass.
    Er i Oslo fra ca. 18:00, i et eller annet vannhull / spisested mellom Karl Johan og Spektrum.

Første mann til mølla PM eller mail frem til 15:00..

Intermediate cyr sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    544
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Najs tilbud slik på tampen, hadde jeg bodd i Oslo hadde jeg slått til fattigmann!

Var i Spektrum 17. juni. Meget bra konsert. Noen gamle klassikere savnes alltid, som feks. Bell tolls og Battery, men man kan jo ikke få i både pose og sekk.

På Seek and Destroy slippes en mengde svarte Metallica badeballer fra taket, så det kan være en idé å stå under et nett om man vil ha souvernir 8)

Active Fattigmann sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    477
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fattigmann
    En av gutta meldte seg av i siste minutt.
    Har en billett tilsalgs for pålydene. Husker ikke helt hvor i salen, men det var vel en grei sitteplass.
    Er i Oslo fra ca. 18:00, i et eller annet vannhull / spisested mellom Karl Johan og Spektrum.

Første mann til mølla PM eller mail frem til 15:00..
    Trodde faktisk denne skulle gått på 10 sekunder :-)

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fin konsert men ikke så veldig bra lyd der jeg satt (laaangt opp), men er jo forståelig at det ikke er mulig å få bra lyd både nede på gulvet og oppunder taket

Fett lys og pyroshow
    --
    Thorbjørn

Intermediate Retep sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,224
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Våknet idag med et smil om munnen. Igår var det Metallica og jeg var igjen i min egen verden. Lyden var helt ok, ivertfall mye bedre mixet når Metallica spillte enn når Mastadon og Lamb Of God spillte.

Lysshowet var også svært bra, likte godt de laserene som ble brukt, og det var helt utrolig å kjenne varmen fra pyrodelen under sangen "one". Ufattelig kult at de spillte Motorbreath.

Hva skal man si. Metallica vil alltid vere norges venner og som de sier, de elsker å spille i norge da fansen her gir dem en helt spesiell følelse. Jeg lurer på hva Lars mente med: See you very Fu...ng soon....

Jeg må bare si at det å sitte på en konster var ikke så håpløst som jeg trodde. Jeg fikk se alle hele tiden, fikk helt ok lyd, bortset fra Lars sine basstrommer som gjallet i det velkjente Spektrum ekkoet, men resten var helt ok. Til tider vanskelig å høre James på vokal, men det kan like gjerne vere pga lydnivået på publikum.

Takk James, Kirk, Lars og Robert og takk for nok en fantastisk opplevelse.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Første Metallica konserten min i går, satt på 207 rad 14, og lyden var så som så. Bassen var der, mens vokalen var veldig vanskelig og høre og og de øverste frekvensene skjærte noe voldsomt i øret! Glad jeg kjøpte hørselvern.

Så Spektrum får terningkast 3 mens metallica får 5. Sykt fett lysshow! Til og med jeg kjente varmen fra pyroshowet! og jeg satt nesten helt bakerst!

Same time next year!

Intermediate Retep sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,224
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg satt forresten på 109 rad 4 plasser 5 og 6. Kongeplasser deluxe!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat:
    Hva skal man si. Metallica vil alltid vere norges venner og som de sier, de elsker å spille i norge da fansen her gir dem en helt spesiell følelse.

Å det der sier jo James så å si etter hver konsert da, så ikke noen "nyhet" det der.

Å før seek å, dere fortjener en sang til Oslo, bla bla bla, noe som å er noe han gjentar gang på gang på de stedene de spiller.

Synd lyden i spektrum er så dårlig ja, som vanlig, men hadde ingen prob å høre noe av hva guden, kongen, keiseren, høvdingen sang hvertfall, kanskje par små ord innimellom, maks.

Som alltid var det sanger jeg skulle ønsket de skulle spilt, å håpet på Thingy, men neida, men fikk da Dyers hvertfall, å var et stort plaster på såret det.

Håpet på S&R siden de spilte den i Køben, eller Ecstasy, som de å spilte der, men neida, så ingen spesielle ting opp av hatten for Norge, desverre.

Intermediate cyr sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    544
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Syns dere skal være veldig fornøyd med at dere fikk Sanitarium i stedet for Turn The Page vi fikk den 17. juni jeg da! Begge er bra låter, for all del, men den ene er hundre ganger bedre enn den andre.

Jeg stod nedpå gulvet på den første konserten, og der syns jeg lyden var bra. Stod der uten ørepropper og hadde ikke særlig med øresus etterpå heller. Er nok verre for de som har sitteplasser, det er dit de enorme høyttalerne peker. Lyden til Lamb of God var totalt grusom i juni også. Tragisk med oppvarmingslyd-syndromet. Trist at det skal være slik på store konserter. Feks. på Rockefeller har alle hatt like god lyd når jeg har vært der, både support og headliner.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cyr
    Syns dere skal være veldig fornøyd med at dere fikk Sanitarium i stedet for Turn The Page vi fikk den 17. juni jeg da! Begge er bra låter, for all del, men den ene er hundre ganger bedre enn den andre.

Jeg stod nedpå gulvet på den første konserten, og der syns jeg lyden var bra. Stod der uten ørepropper og hadde ikke særlig med øresus etterpå heller. Er nok verre for de som har sitteplasser, det er dit de enorme høyttalerne peker. Lyden til Lamb of God var totalt grusom i juni også. Tragisk med oppvarmingslyd-syndromet. Trist at det skal være slik på store konserter. Feks. på Rockefeller har alle hatt like god lyd når jeg har vært der, både support og headliner.
    Bedre at de spilte Welcome Home ja, enn Turn, helt klart, holder lissom med en cover låt i setlista dems på en kveld, når de har så ufattelig mange bra sanger sjøl å ta av.

Rart det med oppvarm. lyden ja, å det er det ofte i spektrum. Selv om lyden på hovedbandet ikke er så mye å skryte av det heller.
    Har hørt en konsert med meget bra lyd der en gang, å det var på en Slipknot konsert, der var lyden helt konge til å være i spektrum syns jeg.

Har å hørt lyd på Rockefeller som har dårligere lyd på oppv band enn hovedbandet, men ikke så ofte som i spektrum.

Men konserten i går var slettes ikke dårlig nei, selv om lyden var det.
    Gutta veit hva de driver med, å leverer varene gang på gang.

Selv om jeg syns Kirk burde kaste den gitaren som ikke ser ut som en vanlig gitar der oppe, passer ikke inn å ha slikt syns jeg, gammeldags der .

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tips til neste gang man skal på konsert - ørepropper som demper mer eller mindre linjært. Tenkte jeg skulle kjøpe inn så man får litt mer fornuftig lyd når man er på konsert.

AudioRelief - Managing Tinnitus, Custom Ear Plugs and Filters
    --
    Thorbjørn

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hybris
    Tips til neste gang man skal på konsert - ørepropper som demper mer eller mindre linjært. Tenkte jeg skulle kjøpe inn så man får litt mer fornuftig lyd når man er på konsert.

AudioRelief - Managing Tinnitus, Custom Ear Plugs and Filters
    Har ofte blitt anbefalt å kjøpe propper inkludert avstøp av øregangene. Koster en del (par tusen?) men skal være vanvittig bra.

Ellers litt overrasket over at ingen nevner Lars' tekniske evner som helt klart er på hell.

Side 2 av 11 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 ... SisteSiste

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •