Metallica On Tour i 2010 tråden! - Side 10

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 10 av 11 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 SisteSiste
Viser resultater 181 til 200 av 211
    Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Telenor Arena har god lyd og det skal ingen ta fra stedet, var på Ac/Dc for litt over 1år siden og lyden var bra. Den er jo aldri lav på slike konserter og da må man ta forhåndsreglene om man vil beholde hørselen, selv har jeg vært sløv med proppebruk men nå bruker jeg det hele tiden. Om man mister litt lyd så hører man alikevel, er ikke vits å utsette seg for mer skade enn nødvendig.

Når dere er på rockekonsert kan man ikke forvente å få hodetelefonlyd med silkemyke detaljer, det er flere plasser i et rom ikke lyden kommer like godt frem. Det er jo også slik med stereo også som dere vet, når man ikke sitter i sweetspot så spiller det ikke alltid like kult. Det er virkelig kjedelig å lese det negative fokus på lyden på denne konsertenr, snakka med flere som var der som var knall fornøyd.

Vil heller anbefale folk å bli hjemme og høre på platene deres så får dere akkurat den lyden dere ønsker.

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Metallica på Valle Hovin i sommeren 2007 (eller 2008??) hadde så og si referanse lyd når det kommer til konsertlyd. Nothing elser matters var så sinnsykt klokkerein, at gåsehuden var større enn før. Jeg sto 10 m foran miksebordet ca. midt i så jeg var jo ganske godt plassert også..

Drikk litt øl, så blir lyden bedre... Desssuten er en Metallica konsert rein energi, opplevelse og båndet mellom bandet på scenen og publikum i hallen...

Intermediate FredrikC sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ble veldig fornøyd etterhvert. Jeg stod i klynga 2 meter fra Scenen og hørte uten propper. Med propper ble jo lyden totalt ødelagt og når 80% bruker de proppene man får utdelt gratis som demper voldsomt i vokalområde da syntes jeg det er feil å si for mye om lyden.

Jeg var nok mindre utsatt for arenaens egenlyd fordi jeg stod i nearfield.

Syntes det var imponerende å høre hvor mye bedre lyden ble fra Fear Factory til Metallica og det syntes kompisene mine også.
    Lyden var på ingen måte topp, men den ble etterhvert slik man kan håpe på at en Metall konsert skal være. Så kan man glede seg over at man har langt bedre lyd til finlytting hjemme.

Konserten startet litt tregt, jeg tenkte at "det må ta av mer enn det her?" og det gjorde det. Fra Master of Puppets og utover var det bare glede. Kanonstemning nede i pitten!
    Jeg var i tilegg så heldig at jeg haddde damer rundt meg på alle kanter! Det hadde jeg aldrig trodd på forhånd =D

Og som MaW sier drikk bra med øl, kanon måte å oppgradere lyden på!

Intermediate Noose sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var på konsert med Slipknot i for ett par år siden og der var lyden veldig bra, brukt ikke propper og hadde ikke øresus. Det hadde jeg i 4mnd etter metallica i fjor :twisted:

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Telenor Arena har god lyd og det skal ingen ta fra stedet, var på Ac/Dc for litt over 1år siden og lyden var bra. Den er jo aldri lav på slike konserter og da må man ta forhåndsreglene om man vil beholde hørselen, selv har jeg vært sløv med proppebruk men nå bruker jeg det hele tiden. Om man mister litt lyd så hører man alikevel, er ikke vits å utsette seg for mer skade enn nødvendig.

Når dere er på rockekonsert kan man ikke forvente å få hodetelefonlyd med silkemyke detaljer, det er flere plasser i et rom ikke lyden kommer like godt frem. Det er jo også slik med stereo også som dere vet, når man ikke sitter i sweetspot så spiller det ikke alltid like kult. Det er virkelig kjedelig å lese det negative fokus på lyden på denne konsertenr, snakka med flere som var der som var knall fornøyd.

Vil heller anbefale folk å bli hjemme og høre på platene deres så får dere akkurat den lyden dere ønsker.
    Jeg vill så klart på konsert. Og når jeg skal på konsert for å se på mine metall guder vill jeg bli spilt fletta av høyt og med dunder og brak.

Dette fikk jeg desverre ikke på Tirsdag. Som sagt det ble bedre etterhvert og på slutten var det nesten magisk. men den hallen med den riggen funket ikke særlig bra. Det har blitt rapportert at lyden var vesentlig bedre i går så det kan hende de har skjerpet teknikken en del.

Da vi var i Bergen for 2 år siden så vi Metallica på Koengen. Vi sto forholdsvis langt unna og lyden var helt rå i forhold.

Synd man først blir skuffet over lyden på Death Magnetic ( denne plata kan jeg kun spille i bilen hehe ) og så på konsert men sånn er det vel å bli for store.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters

Har hørt metallica på konsert før og veit hvordan di kan høres ut. Lyden jeg hørte i går var ikke slik di kan. Og det har helt sikker ikke noe med di og gjøre. Hadde plass ca 3m fra bakvegg ganske sikker på at det var hallen som utgjorde den store forskjellen. Tror nok di fleste hadde en stor opplevelse, men da du drar for å se på verden beste live band, har mann visse forhåpninger. Da må vell folk få lov til å ytre meningen sin. At det var høy er en ting, men der jeg satt var det alt for mye av toppen. Det var det som skjenerte meg!

Active trym sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    366
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hornman
    Jeg liker tennispillern jeg. Synes det er rått å høre han selv om takten av og til får tankene tilbake på Ringo hehe
    Ringo hadde nok spillt Dansken av scena, med en arm, slik han spillte på tirsdag.
    Selv om Dansken aldri har vært er blandt de beste trommisene innfor rock og metal, nådde han et lavmål nå på tirsdag. Håper for hans egen del at det var bedre på onsdagen, for dårligere kan det umulig ha vært.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg var der på tirsdag, full riktignok, men kan egentlig ikke si jeg koste meg spesielt mye. Så alle tre banda, Gojira hadde rett og slett helt latterlig dårlig lyd, Fear Factory hadde dårlig og Metallica hadde dårlig. Jeg går stort sett kun på metal-konserter så jeg veit absolutt hva man kan forvente å få.

Har sett Metallica en del ganger før og aldri har jeg hørt så dårlig lyd. Var på AC/DC på Telenor Arena når de spillte der og da var det bra lyd. Det kan jo hende de hadde problemer med å ha scenen i midten på akkurat denne arenaen.

Men hvis vi legger lyden til side og kun fokuserer på Metallica konserten da... "Lars Ulrich gjør en formidabel jobb bak trommene" presterer han anmelderen i Dagbladet å skrive. Det må være kanskje det dummeste jeg har hørt i hele mitt liv. Han må jo være totalt rytmeblind. Godeste Lars har jeg vel aldri vært en stor fan av, men på tirsdag var han formidabelt dårlig, også dårligere enn han pleier å være. Jeg synes han han spillte så mye feil og holdt taktene så utight at det ødela en hel del for meg.

De fikk jo ramla seg igjennom en Blackened, det er alltid gøy. Men så drar de det jævla Metallica-trikset sitt (som egentlig er et Ulrich-triks for de kommer til å få problemer om de prøver) som er å skippe halve solo'en og da også slippe å snu takta når de spiller intro'en etter solo'en. De prøvde på det tidligere, men siden han ikke kan spille trommer så går jo ikke det så bra.

Hetfield synger Hit the lights på en så sinnsykt kjip måte at de kan nesten spare seg for å spille'n. Jo lysere tonen blir, jo mindre røfft synger han. Misforstå meg rett, jeg er en utrolig Metallicafan, men det jeg får live nå er det nesten ikke vits å se engang for min del.

Beklager et veldig negativt innlegg, men detta sugde synes jeg.
    Kino: DI(by BEF) SEAS LRO4Y 10" *4 + SEAS 6,5" Koax | Hypex PSC2.700D - DSP *2 | Krell Resolution C | DefTech Supercube Reference *2 | SVS sss-01 *4 | Yamaha 1030 | Vincent S3 | 106" rammelerret | Sony vpl-vw95 | PS4 | Stue: DefTech DI 6,5LR | Denon AVR-X1200W | Squeezebox |

Min hjemmekino

Active trym sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    366
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vebbis
    Jeg var der på tirsdag, full riktignok, men kan egentlig ikke si jeg koste meg spesielt mye. Så alle tre banda, Gojira hadde rett og slett helt latterlig dårlig lyd, Fear Factory hadde dårlig og Metallica hadde dårlig. Jeg går stort sett kun på metal-konserter så jeg veit absolutt hva man kan forvente å få.

Har sett Metallica en del ganger før og aldri har jeg hørt så dårlig lyd. Var på AC/DC på Telenor Arena når de spillte der og da var det bra lyd. Det kan jo hende de hadde problemer med å ha scenen i midten på akkurat denne arenaen.

Men hvis vi legger lyden til side og kun fokuserer på Metallica konserten da... "Lars Ulrich gjør en formidabel jobb bak trommene" presterer han anmelderen i Dagbladet å skrive. Det må være kanskje det dummeste jeg har hørt i hele mitt liv. Han må jo være totalt rytmeblind. Godeste Lars har jeg vel aldri vært en stor fan av, men på tirsdag var han formidabelt dårlig, også dårligere enn han pleier å være. Jeg synes han han spillte så mye feil og holdt taktene så utight at det ødela en hel del for meg.

De fikk jo ramla seg igjennom en Blackened, det er alltid gøy. Men så drar de det jævla Metallica-trikset sitt (som egentlig er et Ulrich-triks for de kommer til å få problemer om de prøver) som er å skippe halve solo'en og da også slippe å snu takta når de spiller intro'en etter solo'en. De prøvde på det tidligere, men siden han ikke kan spille trommer så går jo ikke det så bra.

Hetfield synger Hit the lights på en så sinnsykt kjip måte at de kan nesten spare seg for å spille'n. Jo lysere tonen blir, jo mindre røfft synger han. Misforstå meg rett, jeg er en utrolig Metallicafan, men det jeg får live nå er det nesten ikke vits å se engang for min del.

Beklager et veldig negativt innlegg, men detta sugde synes jeg.
    +1
    Han reporteren som skrev det om Dansken, må enten ha vært på en annen konsert, eller var det Gene Hogland fra Fear Factory han egentlig mente, ellers var han drita og kjøpt og betalt

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hornman
    . Synd man først blir skuffet over lyden på Death Magnetic ( denne plata kan jeg kun spille i bilen hehe ) og så på konsert men sånn er det vel å bli for store.
    Morsomt: Da metallica gav albumet til Guitar Hero (det skulle lanseres samtidig) så hadde de ikke "mastret" albumet, med andre ord; det hørtes bra ut! Da fant noen folk ut hvordan de fikk "rippa" låtene fra Guitar Hero og "mastret" det selv etter beste evne og det hørtes VELDIG mye bedre ut enn metallica sitt sluttprodukt! CDen finnes på div torrentsider, føler forrøvrig ikke at jeg skader metallica så mye ved å laste det ned, da jeg har orginalen hjemme.

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Telehor Arena

Møkkalyd!
    Oppfordrer alle til å møte opp med burka ved neste Telehor Arena konsert, kanskje det vil dempe litt. Volkalen var elendig der vi satt og når den først kom stakk den som nåler i ørene.
    Og de som skal stå i ølkø kan ta med noen kubber rundt midjen også.
    Idiotopplegg!
    Stod 30 min i ølkø, kom 30cm frem...
    Nede på gulvet klarte de t.o.m. og stenge ølkranene når Metallica gikk på... genialt må jeg si. Ikke noe flytende under hele konserten, så det kolapset en del folk der.

Det at Metallica er skikkelig bra live, kommer i hvert fall ikke frem i den hallen.

ALDRI MER Telehor Arena på meg!

Active carradona sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    327
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Måtte gi fra meg 2 stk bill, da jeg ikke fekk anledning til å dra.
    Litt trøst er det da at lyden ikke var på topp og at jeg ikke hadde
    komt meg hjem igjen med fly idag

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Audiomur
    Møkkalyd!
    Oppfordrer alle til å møte opp med burka ved neste Telehor Arena konsert, kanskje det vil dempe litt. Volkalen var elendig der vi satt og når den først kom stakk den som nåler i ørene.
    Og de som skal stå i ølkø kan ta med noen kubber rundt midjen også.
    Idiotopplegg!
    Stod 30 min i ølkø, kom 30cm frem...
    Nede på gulvet klarte de t.o.m. og stenge ølkranene når Metallica gikk på... genialt må jeg si. Ikke noe flytende under hele konserten, så det kolapset en del folk der.

Det at Metallica er skikkelig bra live, kommer i hvert fall ikke frem i den hallen.

ALDRI MER Telehor Arena på meg!
    Nei lyden var ikke mye å skryte over, men morsomt det med øl og kø, vi gikk jo 2 runder rundt arenaen og ved flere steder var det helt sykt mye kø og 50m lenger nede var 3 stk i kø!
    Nei blir det inne konsert på Metallica neste år står jeg over. Skulle ønske jeg var på Valle hovin i 2007.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lyden på oppvarmingsbandene var skikkelig dårlig. Det eneste jeg har å utsette på Metallica, var at vokalen kunne vært hevet noen hakk. Bra lyd i "høyden" synes nå jeg, nok bass ihvertfall.

Når det gjelder ørepropper fant jeg ut at man bare skal putte de så vidt inn i øra, dette demper bare noen få dB på diskanten. Trykker man de helt inn blir lyden forferdelig!

Intermediate norcad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var bra jeg beholdt proppene i hele konserten skjønner jeg. Trodde det var proppene som hadde skylden for den noe dårlige lyden jeg!
    Synes riktignok dere er vel negative i denne tråden, jeg og sønnen satt på F og hadde en fin konsertopplevelse.
    Lyden var grei nok etter de to første låtene, trommisen var antagelig litt brisen, lys og pyro var bra, drikke kunne man hamstre før Metallica kom på scenen, og arrangementet og logistikken fungerte bedre enn jeg fryktet på forhånd. Men det ble uhorvelig varmt etterhvert, og selvfølglig burde de servert drikke til de som trengte det, om ikke annet enn alkoholfritt om det var poenget.

Sønnen hadde sin første store live opplevelse, og han var i ekstase.
    Selv er jeg ikke Metallica fan, men når oppvarmingsbandene var SÅ mye dårligere på alle måter, ble Metallica en stor opptur for meg også :-D

Ikke så negativ nå gutter, skap stemning og nyt stemningen i stedet!

Intermediate jahnmar sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    911
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av norcad
    Var bra jeg beholdt proppene i hele konserten skjønner jeg. Trodde det var proppene som hadde skylden for den noe dårlige lyden jeg!
    Synes riktignok dere er vel negative i denne tråden, jeg og sønnen satt på F og hadde en fin konsertopplevelse.
    Lyden var grei nok etter de to første låtene, trommisen var antagelig litt brisen, lys og pyro var bra, drikke kunne man hamstre før Metallica kom på scenen, og arrangementet og logistikken fungerte bedre enn jeg fryktet på forhånd. Men det ble uhorvelig varmt etterhvert, og selvfølglig burde de servert drikke til de som trengte det, om ikke annet enn alkoholfritt om det var poenget.

Sønnen hadde sin første store live opplevelse, og han var i ekstase.
    Selv er jeg ikke Metallica fan, men når oppvarmingsbandene var SÅ mye dårligere på alle måter, ble Metallica en stor opptur for meg også :-D

Ikke så negativ nå gutter, skap stemning og nyt stemningen i stedet!

Jeg fikk for første gang i mitt liv ikke anledning til å dra på (Metallica) konsert i Norge, og jeg var en liten stund "helt dårlig".

Har forstått det slik at lyden var helt ræva+++, men for min del handler først og fremst konsert om stemning, musikk og atter stemning.8)

Som oftest er favorittkonsertene i Oslo, og sånn sett for min del, er hele "turen" inkludert i konsertopplevelsen. (med øl og alt som hører med)

Med andre ord; jeg har det alltid fett på konsert, selv om lyd og absolutt alt suger "big time"!

Men for all del; Hvis man ikke vet hvilken låt som spilles, er det vel meget dårlig lyd?!

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, jeg er nesten helt fersk metallicafan. Min første konsert med Metallica var i Århus 2007. Da kunne jeg knapt et par låter, men det var desidert den beste konsertopplevelsen jeg har hatt med de allikevel. Lyden der var helt konge, og køene sklei greit over alt. Scenen var også noe av det største jeg har sett.

I Bergen 2008 var det også noe problemer med vokalen der vi stod, men allikevel mye bedre lyd enn i Telehor Arena. Drittvær, og trengsel over alt bidro vel heller ikke til at det ble den helt store opplevelsen. Molbo-opplegg med ølserveringen der også, men ikke så fullt ille som i Telehor Arena.

Denne gangen i Telehor Arena var det bare et par låter jeg ikke kunne, men konsertsted og arrangør gjorde det til den dårligste opplevelsen av de alle. Syns konserten absolutt var verdt og få med seg og hadde orgasmiske opplevelser under "Master Of Puppets" og "Seek and Destroy", men den kunne vært så mye bedre med noen få grep fra arrangørens side tror jeg.

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var der så klart begge dagene, å pga den forbanna vulkanen på Island, så sitter jeg da her foran pc, å ikke er i Riga.

Syns konserten på Onsdag var en del bedre enn den på Tirsdag, ikke bare pga lyden, men å pga setlista.

Fikk jo verdenspremieren på U3, som de klarte bra må jeg si.

Eneste jeg savnet/håpet på var at de skulle spille S&R eller Thingy, men neida.
    Men U3 steden, så kan jo ikke klage.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min fjerde og dårligste konsert av Metallica. Lyden er nevnt, og det er vel bare å skyle på lokasjon! ACDC hadde heller ikke super lyd der. Vallehovin for 2-3 år siden var fantastisk, så tror nok det er noen ytre omstendigheter her som gjorde det hele litt dårlig.

Konserten får 3+ av meg.. 5'ere o.l. som avisende henviser til er for min del helt merkelig og igjen lurer jeg på om de egentlig var på plass. Var jo på Vallehovin eller noe hvor skribenten ikke skrev om rett konsert, siden han nevnte sanger som ALDI ble spilt på den konserten, men som ble spilt i England . BUMMER :P.

Jeg gir ikke Metallica skylda for opplevelsen, det er plasseringen, tror jeg ganske sikkert. Men det var noe samspill som ikke helt stemte til tider der og . Ulrik begynner tydeligvis å bli "gammel" :P. Men også Gitarkameratene james og Kirk hadde til tider veldig dårlig timinger.

Side 10 av 11 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 SisteSiste

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •