Konsert DVDer som engasjerer mye mere i forhold til studio CDene..

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Intermediate maskinisten sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    600
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Konsert DVDer som engasjerer mye mere i forhold til studio CDene..

Her vil jeg starte en tråd der man kan anbefale konsert DVDer som høres bedre ut enn de originale CD studioopptakene, tenker da ikke bare sånn rent lydmessig men også at selve musikken høres bedre ut..

Jeg starter da med mine to anbefalinger, og en kort begrunnelse for mitt synspunkt.

1. Styx - Return to paradise

Denne DVDen inneholder mange av de gode gamle klassiske Styx låtene som gjorde dem til en av 70 og 80 tallets mest suksessfulle rockegrupper, det som gjør at denne (i mine ører) låter bedre enn studio utgivelsene er at det først og fremst er mye mere trykk og dynamikk i inspillingen, det blir også brukt mere perkusjons instrumenter i forhold til originalinnspillingene, musikken blir derfor etter mitt skjønn derfor mere interessant å lytte til.
    Veldig bra produksjon (lydkvaliteten isolert sett er kanskje ikke blandt de beste i klassen), men liker også at produsenten ikke har falt for fristelsen med å overdrive bruken av bak-kanalene.

2. Dido - Live at Brixton academy

Jeg har ikke vært noen stor fan av Dido før jeg fikk denne konsert DVDen, jeg synes musikken på original CDene gjennomgående har vært ganske kjedelige og ensformige å høre på, det har nok veldig mye med at jeg opplever musikken som veldig ''flat'' og generelt lite drivende.
    Det som derimot gjør denne DVDen til en høydare er at det i likhet med overnevnte Styx DVD også er mye mere utstrakt bruk av perkusjons instrumenter, musikken har et driv og trykk av en helt annen verden i forhold til original CDene, musikken her er faktisk veldig engasjerende.
    Det hjelper selvsagt også at musikerne hun har med seg holder meget høy klasse!
    Denne DVDen er foreløpig min klare referanse hva angår konsert DVDer, så bra er den faktisk!!
    Hvis jeg idag får lyst til å høre på Dido, da er førstevalget helt klart konsert DVDen å foretrekke.
    Produsenten av denne DVDen har heldigvis heller ikke falt for fristelsen med å overdrive bruken av bak-kanalene, noe som etter min smak mange ganger ødelegger opplevelsen med konsert DVDer..

Vel.. kom med flere tips folkens, kanskje man får ørene opp for musikk man ikke har hørt så veldig mye på før.

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Setter gjerne på Billy Idols "VH1 Storytellers Live" - istedet for studioalbum, prøver å skippe all den fjerne pratingen inimellom da 8)

Liker også versjonene av de gamle låtene på "Hell Freezes Over" med Eagles. Det samme med "Black & White Night" med Roy Orbison.
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •