Gratis DTS klipp!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 22
    Newcomer jonpet55 sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Gratis DTS klipp!

Jeg vil bare informere om noen sider med gratis DTS lydklipp og sanger på. Post gjerne adressen til noen flere sider med gratis DTS klipp.

http://www.sr.se/multikanal/english/e_index.stm

Dette er en veldig god side, med mange morsomme klipp. Blant annet "Norway demo" er å anbefale (veldig morsom :P , samt at den bruker alle 6 høyttalerne veldig godt).

http://www.dts-phile.com/downloads/download-main.html

Ikke fullt så gode sanger, heller det omvendte, men de er surround.

http://www.diechillies.de/

Kun en sang er tilgjengelig for nedlasting, men til gjengjeld er det en stilig "chillout" låt.

http://www.lamoateffe.com/five_one_demo.asp

En blues konsert som er tatt opp live. alle kanalene er ikke benyttet så godt, men det er verd å laste ned.

http://perso.wanadoo.fr/trancez.com/sonnar.htm

En ekstremt ensformig trance sang. Den er antakeligvis den dårligste av de sangene jeg har listet opp.

http://perso.wanadoo.fr/nicolas.phil/fr/cadre.html

Diverse "tester".

http://www.sr.se/laddahem/MultiKanal...EST_011212.zip

Flere tester.

Hvis du ikke vet hvordan du lytter til disse filene, så gjør du slik:

- Brenn wav filene i f.eks. nero, som en vanlig audio cd.

- Putt CD'en inn i en DVD-spiller eller en vanlig CD-spiller, bare den har digital utgang. Sjekk at dekoderen din støtter DTS, og sjekk ekstra nøye at DVD-spilleren din er stilt inn til å sende ut råsignalet når den spiller av audio CD'er. Slik er nemlig ikke min, og derfor sendte den ut signalet som et PCM signal, og det skal den ikke. Vanlige CD-spillere sender som regel alltid ut det ubehandlede råsignalet.

OBS: Pass på at volumet på receiveren er lavt når du tester, i tilfelle receiveren ikke klarer å dekode signalet. Da vil det komme et forferdelig høyt signal, som er perfekt til å sprenge diskantene med (mine var på randen til å bli sprengt).

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må bare takke for disse linkene. En del av det som finnes på Sveriges Radios sider er ganske enkelt fantastisk lyd! Utrolig hvor godt DTS egentlig er, det er først ved musikk man hører hvor mye bedre det er enn DD.
    Har noen andre oplysninger om DTS filer på nettet, er jeg veldig interessert.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anonymous
    Må bare takke for disse linkene. En del av det som finnes på Sveriges Radios sider er ganske enkelt fantastisk lyd! Utrolig hvor godt DTS egentlig er, det er først ved musikk man hører hvor mye bedre det er enn DD.
    Har noen andre oplysninger om DTS filer på nettet, er jeg veldig interessert.
    Bare hyggelig! Jeg har gått helt over til DTS cd'er. Jeg hører daglig på flere av DTS cd'ene mine, og er helt avhengig av det... :P Det er rett og slett et genialt format! Jeg vil anbefale deg å kjøpe noen av Sting sine album i DTS, eventuelt The Police.

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ahh.. Nå begynner det å irritere meg at en skriver innlegg som gjest hvis en ikke er logget inn... Det er ikke så lett å legge merke til heller.

Intermediate mg_martin sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    gjorde som du sa, men det funker svarte meg ikke!!.. blei litt små irritert når jeg hadde sitti og lasta ned i flere timer og når jeg skulle prøve så kom det bare noen jævelige lyder...(og ja jeg mener jævelige lyder)

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er derfor du skulle prøve med svakt volum først... :wink: Men forhåpentligvis sitter du med både hørsel og høyttalere igjen? :roll: Du må passe på at CD\DVD-spilleren sender råsignalet ut. Jeg kan nemlig ikke bruke DVD-spilleren min til dette, fordi den dekoder en audio-cd til å avspilles som standard PCM, slik at det bare er en PCM-strøm som kommer inn i receiveren. Det skjer antakeligvis med deg også. Prøv å knot på menyene hvis du har en DVD-spiller, og sjekk at den sender råsignalet ved CD-avspilling. Sjekk også at receiveren garantert takler DTS.

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er derfor du skulle prøve med svakt volum først... :wink: Men forhåpentligvis sitter du med både hørsel og høyttalere i behold? :roll: Du må passe på at CD\DVD-spilleren sender råsignalet ut. Jeg kan nemlig ikke bruke DVD-spilleren min til dette, fordi den dekoder en audio-cd til å avspilles som standard PCM, slik at det bare er en PCM-strøm som kommer inn i receiveren. Det skjer antakeligvis med deg også. Prøv å knot på menyene hvis du har en DVD-spiller, og sjekk at den sender råsignalet ved CD-avspilling. Sjekk også at receiveren garantert takler DTS.

Edit: Innlegg som gjest IGJEN?! :evil:

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    regner med at alt er i orden.. litt vanskelig å si.. hadde på "full guffe" da satan plutselig slo seg ned inni høyttalra. :evil: blei redd jeg :roll:
    men tror da alt skal være i orden... men jeg tviler på at det funker på dvd spilleren min, har prøvd det meste....

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mg_martin
    regner med at alt er i orden.. litt vanskelig å si.. hadde på "full guffe" da satan plutselig slo seg ned inni høyttalra. :evil: blei redd jeg :roll:
    men tror da alt skal være i orden... men jeg tviler på at det funker på dvd spilleren min, har prøvd det meste....
    Da satan slo ned i høyttalerne ja... :lol: Det var litt av et gullkorn... :lol:
    Jeg hoppet nok noen meter når satan slo ned i mine høyttalere jeg og... :P

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jah...da blei jeg redd da... og i tillegg var det skrudd opp litt på tv`en også så det kom sataniske vers defra også!

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvis jeg brenner det på dvd funker det da, eller blir det akkurat det samme problemet?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er det du brenner musikken på cd'en. Brenner du det som en vanlig cd, video cd eller en vanlig data cd?

Hvis man brenner den som en vanlig cd, vil ikke cd-spilleren prøve å dekode lyden som vanlig PCM 44.1x16?

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tok vanlig cd

Intermediate Zamot sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmm. spiller jeg av i winamp og wmp, får jeg bare støy. Er det noen løsning på dette? (hvilken spiller kan man bruke?) Har selvfølgelig koblet digitalt til forsterker.

Intermediate Zamot sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Satan så bra lyd! Tror jeg må få meg CD-er på DTS.
    Lastet ned den norway saken morsom den..

Noen som vet hvordan jeg får spillt det rett fra PC-en?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zamot
    Satan så bra lyd! Tror jeg må få meg CD-er på DTS.
    Lastet ned den norway saken morsom den..

Noen som vet hvordan jeg får spillt det rett fra PC-en?
    Det er ikke så mange lydkort som støtter DTS. Det enkleste er nok å sørge for at du kjører "Pass through" på lyden. Funket bra med mitt gammle SB live! kort. Dette selv om kortet i utgangspunktet resampler alt internt til 48 KHz.

Jeg brukte en AC3 dekoder (husker ikke navent, og sitter på jobben), som lot meg velge hva jeg skulle gjøre med innkommende lydsignaler. Jeg valgte da å vederesende ac3 og dts, og dekode mpeg.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hi,

Hoper dere kan hjelpe meg.`Jeg skriver på engelsk, men dere kan gjerne svare på norsk. Jeg kan lese den, men det er lit vanskelig of forklare hva jeg trenger på norsk.

I try to listen DTS audio on PC with Creative SB Live 5.1.

I have tried both: Audio codec pack package from cole2K page, also ac3filter_1_01a_rc1.exe. What I tried to listen was DTS audio file from Swedish radio 5.1 channels examples. I have downloaded them from following page http://www.sr.se/multikanal/english/e_index.stm

Actually I have spent all day searching net to find the right codec, but still can not play those DTS audio files. I only get some king of squeeking sound out of my loudspeekers. I have Creative SB Live 5.1 with 5 + 1 loudspeakers and try to listen this music over my computer. I have read a lot of advices on how to burn it as a music CD and listen on DVD player and receiver handling DTS signal, but I do not such a receiver. I tried to burn wav file to CD and play through DVD which has DTS sing on it (so I assume it recognizes the format)but then I only had stereo receiver. Stil I thought I should get some stereo sound? However I think PC should be enough to listen to this music, as long as I find the right codec. Am I right?

Can someone help me please with this?

Intermediate Dan sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Artige linker!

Vet ikke om andre nettsteder foruten denne da: http://www.cinenow.com/us/vobtrailer.php3 men den er vel rimelig kjent.

Intermediate Jan A M sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Merkelig

Jeg lastet ned noen av filene på den første linken. Brente det ut på cd, og puttet det i dvdspilleren. Så kommer det merkelige: historien om de 5 høytalerene og prinsesse sub, norge vs sverige testen og en annen "morro" fil fungerer som det skal, men musikken jeg lastet ned fungerer ikke som det skal. det virker som om spilleren spoler når den spiller av filene samt att den hopper over flere sekunder med gjevne mellomrom... Noen som vet hva dette skyldes, er det jeg som har gjort noe galt? :?

Intermediate Thlian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    2,018
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dan
    Artige linker!

Vet ikke om andre nettsteder foruten denne da: http://www.cinenow.com/us/vobtrailer.php3 men den er vel rimelig kjent.
    Hvordan skal dette brennes av da?
    Er på hugget etter å ha en haug med sånt til demo!

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •