Musikalsk selvmord av Chris Cornell?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 26
    Intermediate kfh74 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,001
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Musikalsk selvmord av Chris Cornell?

Noen som har noen formening om hvorfor man vil begå et musikalsk selvmord som dette?

Legger ved en Spotifylink: Scream

Timbaland, hip-hop produsent, har produsert platen. En veldig dårlig kombinasjon spør du meg.
    Er mer fan av hardrockriff enn hippitihoppong så for meg funket ikke dette i det hele tatt, ble bare flaut. Hva med dere som liker Timbaland sine produksjoner, er dette bra eller?

Uff, flaut!

Takker meg til Be Yourself, selv om Cornell for tiden kanskje er litt for mye seg selv!?

Intermediate jahnmar sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    911
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Han har vært med på mye bra den fyren, blant annet Audioslave og Soungarden. Etter han gikk solo har det gått rett på ned! Dette blir for dumt, makkverk av største sort! Skulle aldri oppløst Audioslave, som var et meget bra band...

Intermediate CNK sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Liker timbaland til mp3 spillern, men synes matchen kanskje er noe rart. Dog funker singelen alright (er dog ikke noe jeg setter på for å "nyte" musikken).

Intermediate DiFontaine sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    1,331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Soundgarden (bandet, ikke sjappa)

Jeg er en av de som er av den oppfatning at Soungarden var/er et av de best grunge banda, og Chris Cornell skulle holdt seg der.

Audioslave var greit nok, men gode gamle Rage Against The Machine var/er mye tøffere:twisted:

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Makkverk uten like...

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har intet forhold til Chris Cornell og misliker det jeg har hørt av Audioslave, men dette synes mitt enkle sinn at var meget kul musikk!

Faktisk så må jeg nok kjøpe denne plata, synes den var både tøff og original med skikkelig driv. Det spørs nok om dette også kan være fordi jeg som nevnt ikke har noe forhold til denne artisten slik at plata på en måte står på egne ben.

Både Timbaland og Cornell himself mener i følge Wikipedia at Scream faktisk er noe av det beste de har gjort noen sinne faktisk.. Artig dette her

Intermediate aleksander8 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fysj! Musikalsk selvmord er rette beskrivelsen ja! Synes den forrige plata var genial, men dette? nei ellers takk.

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    911
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En kommentar til nrk sin anmeldelse:

"Jeg trodde aldri at jeg noen gang skulle si meg enig i en anmeldelse av Cornell der anmelderen gir vår mann slakt, men her har du dessverre helt rett. Som dedikert Soundgarden-mann i 20 år, er det rett og slett vondt å høre på denne skiva. Cornell synger som om krampa har tatt han og Timbaland har gått så matlei at det virker som om Scream er produsert mens han sitter og driter. Skiva låter drit!
    En artist må få lov å utvikle seg, men her fremstår Cornell som så utviklingshemmet og retningsforvirret at han har endt opp med å kjøre sitt musikalske hode langt opp i sitt eget anus. Mannen som en gang leverte høypotent rock med stor autoritet og med baller av stål, leverer nå en dvask blanding av Justin Timberlake og Dido..levert med badetiss. For å sitere mannen selv fra den gang han bodde i Seattle og ikke drev restaurant i Paris; ” Building the towers belongs to the sky When the whole thing comes crashing down
    dont ask me why” Vi drister oss likevell til å spørre. Hvorfor?
    Chris Cornell er død..."

Intermediate kfh74 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,001
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kom aldri gjennom plata på spotify. Kanskje et eksempel på hvordan spotify kan averge personlige kriser ved å bruke penger på et album som ikke er verdt annet enn til bruk som leirdue.

Skulle nesten tro dette var et stunt ala Joaquin Phoenix, men kan aldri tro Casey Affleck lager "dokumentar" om Chris Cornell for tiden

Etter min mening skal rockere kun være kunsterisk kreative med et eller annet symphoniorkester og til nøden lukke øynene på en balade, nei, myse...de kan myse, that's it!

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt forjævlig er det. Den forige plata var elendig, bare masse hes skriking.
    Euforia morning hadde noen gode låter. Audioslave var generelt elendig.
    Som stor fan av Soundgarden og Temple og the dog synes jeg det er trist å se en av mine helter gå på snørra på denne måten.

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, måtte jo nesten ta en runde i spotify å høre på Soundgarden.
    Kan vel trygt si at det har vært et saftig sjangerskifte her ja, men jeg synes likevel at denne plata er artig selv om det er milevis fra sjangeren han startet i.
    For min del synes jeg faktisk den nye plata er bedre enn det jeg hørte av Soundgarden i spotify rent kreativt sett. Var liksom samme gamle utbrukte konseptet med Soundgarden som man hører fra alle kanter ellers. Det jeg hørte på av de mest populære SG låtene i Spotify passet liksom best inn under det jeg liker å klassifisere som "heismusikkrock". Kanskje det ikke var det på den tiden de herjet men..

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    911
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jaja, er godt folk har forskjellig smak. Jeg for min del likte Audioslave veldig godt, og ingenting av det han tidligere var med på. Han "frir" hvertfall til et helt annet publikum nå enn tidligere.....

Active RimJob sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trist. Bare trist.
    Høres mer ut som boyband enn noe annet spør du meg.. Og veien er LANG fra Badmotorfinger til dette makkverket.

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    1,331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jahnmar
    Jaja, er godt folk har forskjellig smak. Jeg for min del likte Audioslave veldig godt, og ingenting av det han tidligere var med på. Han "frir" hvertfall til et helt annet publikum nå enn tidligere.....

Han har vel gått fra å være en skabbete bakgårdskatt 8) som rocka vilt og hemningsløst til å bli en fløtepus :shock: som fjortisene liker :roll:

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DiFontaine
    Han har vel gått fra å være en skabbete bakgårdskatt 8) som rocka vilt og hemningsløst til å bli en fløtepus :shock: som fjortisene liker :roll:
    Å kalle Soundgarden for å rocke vilt og hemningsløst er vel å ta i.

Jeg vil si at han gikk fra å lage halvslapp puse-rock hvor første inntrykket gir meg mer emo-assosiasjoner enn følelsen av å høre på barsk rock, til å lage smårøff hip-hop-pop (i forhold til "standarden" ellers i sjangeren).

Kanskje han fant ut at det var bedre å være tøffing i gata blant fjortissene fremfor å være en småpinglete blautfisk blant rockerne

Penger er vel stikkordet her.

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    1,331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marsboer

Jeg vil si at han gikk fra å lage halvslapp puse-rock hvor første inntrykket gir meg mer emo-assosiasjoner enn følelsen av å høre på barsk rock, til å lage smårøff hip-hop-pop (i forhold til "standarden" ellers i sjangeren).

Kanskje han fant ut at det var bedre å være tøffing i gata blant fjortissene fremfor å være en småpinglete blautfisk blant rockerne

Penger er definitivt stikkordet her:shock:

MEEEN å kalle Soundgarden for emo:evil: er FY FY:twisted: :twisted: :twisted: . Uten om Alice In Chains var Soundgarden ett av de tyngste banda fra Seattle på 90-tallet. Klart de hadde noen ballader som ikke er helt på høyde med resten (Black Hole Sun... )

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marsboer

Jeg vet ikke hvilke soundgarden låter du har hørt, men det er åpenbart at du ikke har hørt rusty cage, badmotorfinger, spoonman, the day i tried to live osv. Soundgarden var på mange måter det mest musikalsk interessante bandet som kom ut av Seattle under grunge bølgen.
    Chris Cornell sin stemme var knallbra og han skrev ikke så gale tekster heller. Kim Thayil sin gitar kombinert med Matt Cameron på trommer var en av de magiske kombinasjonene.
    Men så liker du også "musikken" til timbaland/Cornell - det sier kanskje litt om smaksforskjellene.
    Å kalle soundgarden emo er i bestefall et skudd i blinde og sier mye om dine musikkunskaper.
    Jeg så faktisk Soundgarden på sentrum scene i 94. DET var en fet konsert.

YouTube - SOUNDGARDEN 94 LIVE - Room A Thousand Years Wide - Berkeley

Intermediate hansam sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    846
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Timbaland er flink på et par ting...
    1. copy
    2. paste.
    også skal han ha cred får å ha funnet loop knappen.

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wotg
    Jeg vet ikke hvilke soundgarden låter du har hørt, men det er åpenbart at du ikke har hørt rusty cage, badmotorfinger, spoonman, the day i tried to live osv. Soundgarden var på mange måter det mest musikalsk interessante bandet som kom ut av Seattle under grunge bølgen.
    Chris Cornell sin stemme var knallbra og han skrev ikke så gale tekster heller. Kim Thayil sin gitar kombinert med Matt Cameron på trommer var en av de magiske kombinasjonene.
    Men så liker du også "musikken" til timbaland/Cornell - det sier kanskje litt om smaksforskjellene.
    Å kalle soundgarden emo er i bestefall et skudd i blinde og sier mye om dine musikkunskaper.
    Jeg så faktisk Soundgarden på sentrum scene i 94. DET var en fet konsert.

YouTube - SOUNDGARDEN 94 LIVE - Room A Thousand Years Wide - Berkeley
    Det sier vel mer om rock-miljøet i Seattle enn om Soundgarden.
    Hvorfor er det forøvrig naturlig å avgrense til Seattle og ikke hele verden? Jeg vil jo påstå at en sammenligning med hele rock-miljøet er mer relevant for min del enn kun en sammenligning med de andre bandene i nabolaget.

"Å kalle soundgarden emo er i bestefall et skudd i blinde og sier mye om dine musikkunskaper"

Jepp, jeg vet at det ikke tilhører emo-sjangeren, jeg sier hvilket miljø (ikke musikk) denne typen slapp rock gir meg assosiasjoner med.
    Men jeg besitter ingen musikkunnskaper heller, så der har du rett 8)

Uansett så kan jeg jo ta en lytt til de låtene du nevner, men grunge er ganske langt unna det jeg liker av rock så jeg vil vel neppe bli overbevist.

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    1,331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Tydligvis en del forskjelklige meninger om både Soundgarden og den nye plata til Chris Cornell her.:?

Så, litt mer bensin på bålet::twisted:
    Jeg på min side, elsker Soundgarden, takler Audioslave greit (utenom siste plata, Revelations, det var her nedturen begynte for Chris & co.) og misliker sterkt soloplatene til Chris Cornell. Særlig den siste, som vi diskuterer i denne tråden, garantert en plate som aldri finner veien inn i cd- eller vinyl-samlingen min:twisted:
    Timbaland har "skkert" gjort mye bra for hip hop'en, men for min del døde den med Cypress Hill og House of Pain på slutten av 90-tallet:-|

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •