Nirvana - Bleach

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Intermediate stapedius sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Nirvana - Bleach

Selv fikk jeg min musikalske åpenbaring når jeg og en kamerat så musikkvideoen til Nirvana med 'Smells like teen spirit' på MTV i 1991. Jeg var da 14 år. Alle biter falt på plass og Nirvana ble min soleklare favoritt og en glimrende avløsning fra 80-tallets strofer..

Det tok ikke lang tid før jeg fant Nirvanas debut album 'Bleach' fra 1989 (Bleach (album) - Wikipedia) og dette vokste etter vært frem som det absolutt beste fra sjangeren. Kurt Cobain fikk her frem sin energi og ubestridte posisjon i den nye grunge bølgen, dog med et mindre kommersielt uttrykk enn 'Nevermind'. Låtene satt som et skudd!

Albumet ble gitt ut for snart 20 år siden. Når jeg den dag i dag søker tilbake til go'lyden vinyl kan tilby har jeg selvsagt latt meg friste av å gå til innkjøp av originale vinyl-utgivelser fra Nirvana.

Tok steget ut og anskaffet Nirvana's Bleach album i original "1st pressing - white" hvorav denne er 1 av kun 1000 utgitt. Dyre saker. Men for meg er det å eie en slik utgivelse det nærmeste 'Nirvana' jeg kommer - en all time favoritt, og et album som gjenspeiler min generasjon til det fulle!

Låtliste:

01 - «Blew» – 2:54
    02 - «Floyd the Barber» – 2:18
    03 - «About a Girl» – 2:48
    04 - «School» – 2:42
    05 - «Love Buzz» (Robbie van Leeuwen) – 3:35
    06 - «Paper Cuts» – 4:06
    07 - «Negative Creep» – 2:56
    08 - «Scoff» – 4:10
    09 - «Swap Meet» – 3:03
    10 - «Mr. Moustache» – 3:24
    11 - «Sifting» – 5:22

(12 - «Big Cheese» – 3:42 - kun utgitt på de neste 2500 vinylene (black wax) og CD'en)
    (13 - «Downer» - kun utgitt på de neste 2500 vinylene (black wax) og CD'en)

Tøffere rock/grunge får du simpelthen ikke i mine øyne (ører)..

Andre med nostalgiske og genuine inntrykk av denne makeløse historiske plate-utgivelsen?

Blir vel ikke en lang tråd da denne neppe er kjent for svært mange, dog

Newcomer Tuxflux sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    223
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oi. Jammen om ikke du har blitt vinylfrelst den siste tiden Gratulerer med eksklusiv LP! Jeg hadde også en lignende opplevelse med Nirvana på det tidlige nittitall, men mitt "store" LP kjøp av musikkheltene mine, var denne:

Bad Religion - How Could Hell Be Any Worse?

Første plata på Epitaph records, med founderen av et av de største indie labelene i lineupen til bandet. Stemmen til en 16 år gammel Greg Graffin er helt rå og utrolig kraftfull!

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Husker godt Bad Religion, men ikke akkurat den utgivelsen du viser til der. Hadde flere cd'er av de, og kanskje var denne en favoritt:

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er litt i forhandlinger om Nirvana's aller første utgivelse på vinyl (Love Buzz 7"), men nå snakker vi virkelig et innhugg i økonomien... så vi får se.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ahh.. debutplata har jeg faktisk ikke, men nå er den endelig bestilt. Takk for påminnelsen. Det er kanskje unødvendig å nevne dritgode Mudhoney - Superfuzz Bigmuff fra -89. I allefall et must for grønsj-likere 8).

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •