Organiser i av cdplater - noe lignende DVD profiler?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 19 av 19
    Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Organiser i av cdplater - noe lignende DVD profiler?

Hei!

Sitter å legger inn hele cd samlingen min i FLAC på pc'en og platesamlinga skal ryddes bort i små, velegnete pappesker fra Ikea. Så slår tanken meg - hvordan finne igjen en cd den dagen jeg vil hente den frem? DVD profiler kjenner jeg godt til og har lagt inn hele samlingen min. Har søkt litt på Google og finner noen forskjellige programmer.

Kunne godt tenkt meg å høre om noen har erfaring med et slikt program? Tips mottas med stor takk

Intermediate mk4 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    4,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Hei!

Sitter å legger inn hele cd samlingen min i FLAC på pc'en og platesamlinga skal ryddes bort i små, velegnete pappesker fra Ikea. Så slår tanken meg - hvordan finne igjen en cd den dagen jeg vil hente den frem? DVD profiler kjenner jeg godt til og har lagt inn hele samlingen min. Har søkt litt på Google og finner noen forskjellige programmer.

Kunne godt tenkt meg å høre om noen har erfaring med et slikt program? Tips mottas med stor takk
    Jeg har brukt CD Database Software, catalog your CD collection automatically sine programmer til både cd å dvd.
    Fungerer suverent.

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med å merke eskene. Du pakker dem sikkert bort i alfabetisk rekkefølge.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mk4
    Jeg har brukt CD Database Software, catalog your CD collection automatically sine programmer til både cd å dvd.
    Fungerer suverent.
    Det ble den - googlet programet litt og fant ut at det fikk jevnt over gode karakterer.

Sitat Opprinnelig postet av CavaleraRules
    Hva med å merke eskene. Du pakker dem sikkert bort i alfabetisk rekkefølge.
    Og så kjøpte jeg to nye skiver med Springsteen, men esken var full - stable om alt på nytt? Tror nr er mye lettere. Synes det blir mer orden med det.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ble den - googlet programet litt og fant ut at det fikk jevnt over gode karakterer.

Og så kjøpte jeg to nye skiver med Springsteen, men esken var full - stable om alt på nytt? Tror nr er mye lettere. Synes det blir mer orden med det.
    Tenkte ikke over den problemstillingen; at noen kjøper plater og sender dem rett på loftet. Da skjønner jeg litt bedre. Men hvorfor blir dem da kjøpt?

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CavaleraRules
    Tenkte ikke over den problemstillingen; at noen kjøper plater og sender dem rett på loftet. Da skjønner jeg litt bedre. Men hvorfor blir dem da kjøpt?
    Legger dem inn på pc'en i FLAC og tar dem nok frem en gang i blandt. Feks til bilen.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Legger dem inn på pc'en i FLAC og tar dem nok frem en gang i blandt. Feks til bilen.
    Glem CD'er til bilen - kjøp deg en iPOD eller en annen grei mp3-spiller. Koble den til anlegget i bilen via aux med en minijack. Lyden er god nok til lyd i bilen

Og du slipper det evige maset/rotet med CD plater & cover.
    Ulempen er at du MÅ ha en isskrape siden du ikke har CD covere i bilen å bruke....

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    Glem CD'er til bilen - kjøp deg en iPOD eller en annen grei mp3-spiller. Koble den til anlegget i bilen via aux med en minijack. Lyden er god nok til lyd i bilen

Ulempen er at du MÅ ha en isskrape siden du ikke har CD covere i bilen å bruke....
    Hehe isskrape er viktig. Blir kanskje OT, men jeg har Dension til iPoden i bilen og det er genialt. Får til og med låtene opp i displayet på originalspilleren fra 1998. Genialt. Anbefales virkelig.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg

Jeg brenner stort sett plater med MP3 filer til å ha i bilen. Tittel på låta kommer opp i displayet og den støtter kataloger. Uansett synes jeg det er fint å kunne finne igjen skiva når jeg ønsker å ta den frem.

Isskrape har jeg i bilen. Ligger under "i" i hanskerommet

Intermediate pegpisk sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    901
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

På tide å børste støv av denne tråden

Hvordan gikk dette? Hva slags programmer bruker dere?

Jeg er ute etter følgende:
    Database for Cd - men gjerne ogå vinyl og film, altså alt i ett. Men CD er viktigst.

Ønskede attributter:

- Automatisk gjenkjenning av CD, enten ved å sette den i PCen, men helst hva strekkode.
    - "Full" discinfo med årstall, spor osv..
    - mulighet for export til excel
    - mulighet for publisering på nett (ikke nødvendingvis for å vise til andre, men slik at jeg rask kan sjekke om har allerede har en skive når jeg står i platebutikken).

Bekymringen er databaser som kun støtter seg til f.eks. amazon, og hva skjer da med nordiske artister og utgivelser?

De jeg har funnet på google er følgende:

Freeripdb: FreeRIP CD Database - virker lovende, spes siden man kan bidra selv, men foreløpig ikke aktivt og ingen dato.

Collectorz: CD Database Software, catalog CDs and music files - Støtter seg til amazon? Men SER bra ut!
    EDIT: bruker ikke amazon, men egen database + freedb ++. Straks mer aktuell!

Catraxx: Music Collector Database - Organize your music collection - your way - Ser veldig detaljert ut, men her må man taste inn alt selv?

Gracenote | Nero - Er kun tilpasset Nero og tiltenkt CDer sammensatt selv?

OrangeCD catalog: http://www.firetongue.com/cd-database.html: Støtter seg på på freedb og amazon. støtter også scanner.

Code:aero: Music Collection Software - CD Library Software - Music Label 2012 - ser ok, men fant vel ikke helt ut hvor den henter data fra.

Dette var de første fra google.
    Har noen av dere erfaring med noen eller flere av disse?

Jeg har bare tenkt å gjøre dette én gang, så deet er viktig å velge rett første gang :-)

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    901
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne virker lovende!

Music Catalogue Master - FAQ

Music Calalogue Master 5

Den bruker fem databaser for info. Det burde holde. Eneste minus er så vidt jeg kan se at den ikke støtter håndscanner.
    NOK 140 er vel helt grei pris. Ikke spes billig, men greit.

Tenke tenke..

Steike, det er jo definitivt enklest med scanneren...

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    4,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pegpisk

Collectorz: CD Database Software, catalog CDs and music files - Støtter seg til amazon? Men SER bra ut!
    EDIT: bruker ikke amazon, men egen database + freedb ++. Straks mer aktuell!
    Jeg bruker Collectorz, og er veldig fornøyd.
    Kan legge ut samlingen på en database (connect) og overføres til Android og Iphone.

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,884
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Hei!

Collectorz.com :-)
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    901
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er jeg også i gang med trail-versjonen av collectorz.

Min USB-strekkodescanner fra Taiwan gjør jobben. Virker veldig greit.
    I går kveld la jeg til ca 50 album. Og foreløpig er det 3 stk som ikke er funnet.
    ABBA - Gold
    Åge Aleksendersen - dobbel best of
    Bjørn Afzelius - Den røa tråden 1 (men nr 2 lå inne, litt rart).

Men ellers har nordiske artister som Hanne Boel, Morten Abel, Aqua osv gått greit.

Men det som virker selger Collectorz til meg (for jeg kommer til å oppgradere til pro), det er andriod-appen. Hele vitsen er jo at jeg skal unngå å kjøpe dobbelt, og da må jo den appen være genial!!

To spørsmål til dere med erfaring:

Når jeg kjøper collectorz Pro, har jeg da "livstid" lisens? Får man oppgraderinger? Eller kjøper jeg kun lisens til akkurat denne versjonen?

Slik jeg har skjønt det er app'en en service med årlig betaling.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    901
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et spørsmål til:
    Vet dere om man kan ha basen sin på to maskiner, f.eks. hjemme og jobb pc, eller må man da ha to lisenser?

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    4,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er jeg også i gang med trail-versjonen av collectorz.

Min USB-strekkodescanner fra Taiwan gjør jobben. Virker veldig greit.
    I går kveld la jeg til ca 50 album. Og foreløpig er det 3 stk som ikke er funnet.
    ABBA - Gold
    Åge Aleksendersen - dobbel best of
    Bjørn Afzelius - Den røa tråden 1 (men nr 2 lå inne, litt rart).

Men ellers har nordiske artister som Hanne Boel, Morten Abel, Aqua osv gått greit.

Men det som virker selger Collectorz til meg (for jeg kommer til å oppgradere til pro), det er andriod-appen. Hele vitsen er jo at jeg skal unngå å kjøpe dobbelt, og da må jo den appen være genial!!

To spørsmål til dere med erfaring:

Når jeg kjøper collectorz Pro, har jeg da "livstid" lisens? Får man oppgraderinger? Eller kjøper jeg kun lisens til akkurat denne versjonen?

Slik jeg har skjønt det er app'en en service med årlig betaling.
    Du får nye oppdateringer når du åpner collectorz (når nye er tilgjengelige)
    Og det koster deg ingenting.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    4,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et spørsmål til:
    Vet dere om man kan ha basen sin på to maskiner, f.eks. hjemme og jobb pc, eller må man da ha to lisenser?
    Hovedprogrammet må nok ligge på en maskin, men du kan jo åpne online fra hvilken som helst datamaskin.

Intermediate sirant sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,760
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker denne: FNProgramvare