flac/cd/mp3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2

Tråd: flac/cd/mp3

Newcomer espen_rud sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

flac/cd/mp3

jeg har et b&w / lyngdorf anlegg og nyter masse god musikk, da mp3 fra pcen over coax kabel.

jege vill engasjere meg mere i musikk, men har ikke kjøpt en eneste cd siden jeg gikk på ungdomsskolen.

har nettop skaffet meg en eldre rotel cd spiller, har lastet ned noe FLAC, som jeg har brendt som lyd-cd og spiller som cd, dette er ganske pent å høre på.

har titalls gig med mp3 jeg vill nye på den måten det burde nytes på, er det en måte å konvertere mp3 til flac på? og hvor mye besre blir det i så tilfelle? magefølelsen min sier at når jeg brenner flac som cd vill det bli penere enn om jeg brenner mp3 som lyd cd.

stemmer dette? hva kan jeg gjøre? noen annbefalinger?

thanks

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av espen_rud
    jeg har et b&w / lyngdorf anlegg og nyter masse god musikk, da mp3 fra pcen over coax kabel.

jege vill engasjere meg mere i musikk, men har ikke kjøpt en eneste cd siden jeg gikk på ungdomsskolen.

har nettop skaffet meg en eldre rotel cd spiller, har lastet ned noe FLAC, som jeg har brendt som lyd-cd og spiller som cd, dette er ganske pent å høre på.

har titalls gig med mp3 jeg vill nye på den måten det burde nytes på, er det en måte å konvertere mp3 til flac på? og hvor mye besre blir det i så tilfelle? magefølelsen min sier at når jeg brenner flac som cd vill det bli penere enn om jeg brenner mp3 som lyd cd.

stemmer dette? hva kan jeg gjøre? noen annbefalinger?

thanks
    Mp3 er komprimerte og "ødelagte" filer allerede. Så du får ikke noe "bedre" kvalitet ut av dem. Men tror nok at Rotel spillern kan formidle en utbrent Mp3 CD bedre enn hva PC'en din kan spille av over på forsterkern (med mindre du har en lyngdorf med digital inngang, og kan koble PC'en til med digital kabel).

FLAC er loosless og skal være like bra som "kilden".

Uansett, det beste er å spe på samlinga med go musikk! Ikke alt som er mye bedre på CDplate enn på Mp3 heller....

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •