Lydkvalitet på Pink Floyd. - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 26 av 26
    Newcomer Fisk1 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Enig med trådstarter

Lyden på PF platene er ikke all verden sammenlignet med mange andre som f. eks Tord Gustavsen trio, Kari Bremnes, Dag Arnesen (m/bl.a. Towsen på trommer) og ikke minst Dali test-cd (sjekk ut Ianis Ian og Safri Duo) Enda er det mange plater som har vesentlig bedre lyd enn PF, desverre... Men, dette var min mening! 8)

Jeg bruker forøvrig mitt lokale bibliotek for å sjekke ut ukjent musikk....for å høre om det er noe jeg bør ha i samlinga... veldig kjekt og helt gratis:-D

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    961
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pink Floyd er så konge at jeg ikke tenker så mye på lyden!. Men som dere sier så låter jo de fleste bra,sorrow er jo en utrolig låt som er som laget til klipsch (best på pulse).
    :-Dve

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er noe med Pink Floyd på LP kontra cd..
    Kjenner noen som vil høre dark side of the moon på lp og noen andre på cd.
    For meg så gjør jeg gjerne begge deler..
    Jeg hører på pf fordi jeg er opptatt av kvalitetsmusikk fra gode musikere.
    Man skal ikke tenke på lydkvaliteten hele tiden, men heller kose seg med den musikken man er glad i.

Det finnes to type mennesker, de som lytter til anlegget, eller de som lytter på musikken, jeg foretrekker det siste....

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes The Wall har lav innspilling, men over snittet god lyd. Ellers ikke mer en snittet med bunnotering på Pulse, spesielt på DVD vel og merke. RW In The Flesh med veldig god DD 5.1 miks. Turn up the volume, sier nå jeg

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,882
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av iceman
    Jeg synes The Wall har lav innspilling, men over snittet god lyd. Ellers ikke mer en snittet med bunnotering på Pulse, spesielt på DVD vel og merke. RW In The Flesh med veldig god DD 5.1 miks. Turn up the volume, sier nå jeg

For oss som holdt på med HI FI for 30-35 år siden, så var alltid Dark Side of the Moon, Wish You Were Here og the Wall test og demo plater man ikke kunne unnvære for både musikken og lydens skyld....:-)
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av classic46
    For oss som holdt på med HI FI for 30-35 år siden, så var alltid Dark Side of the Moon, Wish You Were Here og the Wall test og demo plater man ikke kunne unnvære for både musikken og lydens skyld....:-)
    Og de er fortsatt idag skikkelige gode plater, hvis man lytter til tekst, melodi, samspill osv.. Men også bra til å teste med.
    Syntes man alltid burde teste musikk som man liker når man skal ut og prøve utstyr.. Det viktigste er selvfølgelig musikken

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •