Musikkanmeldere - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 25 av 25
    Intermediate Protet sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    ...og det er negativt at en norsk statseid radiokanal fokuserer mye på ny norsk musikk? hva er det med dere?

ontopic hadde dette vært interessant å vite litt om, i alle fall om de i det hele tatt tenker på det? ikke for det, jmf. metallicas siste, så regner jeg med at det er som med mange musikere, de gir beng.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    wasimza, P3 har sitt kulturelle ansvar å vise frem mangfoldet, ikke bare Marit Larsen.

Jeg kunne nevnt band i massevis som hadde fortjent mere spilletid, men det blir subjektivt. SPAN hadde fortjent mere oppmerksomhet, f.eks

Intermediate shakudu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mener å ha lest i en avis at bærbar PC med headset ble brukt.
    Menneh, en bra plate syns nå jeg er like underholdende på bærbar PCen som anlegget hjemme. Du hører jo ganske lett om det er bra eller dårlig musikk imho (så lenge du ikke hører på musikk der "dunk-dunk" er obligatorisk for å kunne nyte )

Såh, så lenge plateanmelderen ikke er en sånn hifi-freak kan man stole på de :P

Intermediate shakudu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Protet
    ...og det er negativt at en norsk statseid radiokanal fokuserer mye på ny norsk musikk? hva er det med dere?
    De er jo faktisk lovpålagt å spille en viss andel Norsk musikk.
    Det er sikkert en av grunnene til at når det for en gangs skyld kommer en bra norsk låt blir den spilt ganske mye

Intermediate Protet sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av shakudu
    [...]

Såh, så lenge plateanmelderen ikke er en sånn hifi-freak kan man stole på de :P
    Den er jeg veldig enig i, man kan ikke se seg blind på frekvensgangen i lydskogen. På den andre siden er det et poeng når anmeldere skryter uhemmet av lyden, f eks på shine a light filmen med rolling stones, som jeg ikke synes var i nærheten av de superlativene som ble brukt. Dette regner jeg med var på kinovisningene av filmen, og det sier da i alle fall sitt om lydøret til enkelte i pressen. Samme med Metallicas famøse sisteskive, hvor plateanmelderne langt på vei ignorerte hele problemstillinga. Noe som igjen er trist, hvis man ser litt statsvitenskapelig på det, fordi da blir ikke ze loudness war satt på dagsordenen. hadde, la oss si, 8 av 10 plateanmeldere vært forbanna over produksjonskvaliteten som Rick 'the prick' Rubin leverte, så hadde dette blitt et reelt problem for gøtta fra kalkøtta, aka de som tjener peng på platen. Og kanskje da tatt tak i.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •