Musikk-dvd'er!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Intermediate Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Musikk-dvd'er!

Hvor er det verdt å kjøpe musikkdvd'er? Har vært på elkjøp, kjøpte HIM der. ELENDIG lydkvalitet, bildekvalitet og meny. Rett og slett rompekjørt, følte jeg meg.

Er på utkikk etter 80talls(og før) som f.eks Toto, The Eagles, Springsteen og den gata der.
    Og ett kriterie er da GOD lyd, BRA bilde, og helst LIVE.
    Skulle hatt tak i Springsteen sin "Live in Barcelona 2002", hvor får jeg tak i den?
    Er et par veldig bra sanger der, bl.annet har jeg blitt anbefalt "Mary's Place" fra den dvd'en av min far.

Live musikk er den beste !

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Play.com

eller

CDON.no (ligger da under artisten sammen med CDer, merket med oransje D foran)

Intermediate cyr sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    544
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg så HiM varme opp for Metallica i fjor, og det var gjennomført trist. Lyden var også der grusom, det kan hende lydmannen dems skulle hatt fyken

Ikke akkurat sjangrene du er ute etter, men jeg hører og ser på Foo Fighters fra Hyde Park nå, enorm lyd til å være live. Kunne like gjerne vært studio. Andre DVDer jeg har snublet over med fet livesound er Wolfmother, Metallica S&M, Manowar og Muse.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cyr
    Jeg så HiM varme opp for Metallica i fjor, og det var gjennomført trist. Lyden var også der grusom, det kan hende lydmannen dems skulle hatt fyken

Ikke akkurat sjangrene du er ute etter, men jeg hører og ser på Foo Fighters fra Hyde Park nå, enorm lyd til å være live. Kunne like gjerne vært studio. Andre DVDer jeg har snublet over med fet livesound er Wolfmother, Metallica S&M, Manowar og Muse.
    Hvor kjøpte du Metallica S&M og Manowar? S&M-albumet til metallica var kult, spesielt med det "philharmoniske orkesteret" eller hva det heter.

Him har bra studio-lyd, men live var det rett og slett rævva, tilogmed musikkvideoene deres syns jeg.. Også blir det tamt å se 1 og 1 musikkvideo, vil ha sammenhengende konsert..

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøp deg noen Pink Floyd dvder, om ikke lyden er topp så får du en opplevelse du seint glemmer.

Roger Waters - Live in berlin og in the flesh
    Pink Floyd - Pulse
    David Gilmour - Remember that night

Det er noen som er verdt å nevne... Se på topp 10 listene til de forskjellige nettsjappene, så kan jeg love du finner noe du liker.

Intermediate cyr sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    544
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Joakim-G_R
    Hvor kjøpte du Metallica S&M og Manowar? S&M-albumet til metallica var kult, spesielt med det "philharmoniske orkesteret" eller hva det heter.
    Hehe, ja. S&M CDen er lydsporet fra samme konsert, de har bare spilt med orkester en gang, så lyden er like god som CDen, bare at det er miksa i 5.1. Kan også velge å kun høre bandet på lydsporet om man vil.

Platekompaniet ser ut til å ha begge to. Her og her. S&M bør være lett å finne i en tilfeldig platebutikk, men kanskje ikke akkurat den DVDen av Manowar (denne er også 5.1). Om lyden er like god på alle DVDene de har sluppet vet jeg ingenting om. Men "the worlds loudest band" bør ha en viss standard da

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har akkurat bestilt Bruce Springsteen and the E-street-band - Live in Barcelona.

Min far kom med en anbefalning, den samt Eagles - Hell freezes over.
    Skal sjekke ut pink floyd og Metallica, stikke innom platekompaniet til uka.

Newcomer Tristania sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Billy Idol: Vh1 Storyteller er verdt å sjekke ut hvis dere liker Billy Idol.

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Digger selv live musikk, både CD, DVD og Live.

Kanskje den beste jeg har i samlingen er Iced Earths: "Alive in Athens" (Her er 3 disk utgaven ett must). Enormt bra lyd. Bandet høres mye mye bedre ut live enn på plate, selv der er lyden bra.

Iced Earth er klassisk heavy metal, som er litt ekstra hard.

Ellers så er Dream Theater sine utgivelser utrolig gode, "Live at Budokan" og "Score" er meget gode på DVD. "Live Scenes from New York" er den beste live platen de har på CD (inkludert de 2 nevnt foran), men lyden på DVDen er råtten.

Iron Maidens "Rock in Rio" er også utrolig god på CD, men DVDen som både har bra bilde og lyd, er klippet altfor kjapt, slik at man nesten får hodepine av å se på. (enn takk til Steve Harris selv), da er "Dance of Death" (eller hva den heter igjen?) utgivelsen bedre. Samt den klassiske "Live after Death" som ble utgitt i bedre utgave på DVD nå i år.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •