Interessert i akustisk musikk?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Interessert i akustisk musikk?

Da må du ha denne:

Akihisa Tsuboy & Natsuki Kido Duo - Era

All musikken er spilt av de to ovennevnte, på fiolin (Tsuboy) og akustisk gitar (Kido). Det er live-opptak, men det er nesten umulig å høre; applausen er redigert vekk, og dette er uansett rimelig langt fra sing-along-musikk. Det kan kanskje virke litt spartantsk med bare to instrumenter, men den tanken forsvinner i løpet av de første tjue sekundene. Disse folka kan spille! Variasjon er det og, fra rolige jazzpregede partier til mer voldsomme saker. Gitaren er i hovedsak en blanding av klassisk og spansk gitar, og fiolinisten spiller en blanding av klassisk, jazz og keltisk. Begge kan være skikkelig brutale til tider, og på sekundet skifte over til virkelig nydelig melodisk musikk. Til tider får man inntrykk av improvisasjon, men musikerne viser hele tiden at de har stålkontroll på instrumentene; her er det ikke én feilplassert tone! Det siste kuttet, New Era Has Come, må bare høres - det er 14 minutter ren ekstase. Helt fantastisk.

Jeg plukket opp denne plata fordi jeg er en stor fan av bandet Akihisa Tsuboy vanligvis fronter, fusionbandet KBB, og ventet meg et koselig lite sideprosjekt. Snakker om å bli positivt overrasket! Dette er meget mulig den beste plata jeg har hørt i år, for å si det sånn.

Burde kanskje nevne at det tok meg litt tid å finne en nettbutikk som solgte denne. Endte til slutt opp på Wayside Music. Flott utvalg og bra priser, eneste som er synd er at fraktprisen er litt høy når man tar momsgrensen i betraktning.

Active Atano sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    395
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå hørt igjennom denne platen (mp3), og musikken var kurant den. Lyden var vel ikke akkurat i referanseklasse - helt greit liveopptak - men det er ingen tvil om at disse folkene ligger i ypperste klasse når det gjelder håndtering av gitar og fiolin. 1 stk cd er bestilt.

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lekkert! Vet, lyden er ikke videre bra, men jeg hører nå på musikk og ikke hifi. Den andre plata de gav ut var ikke like bra som denne, synes jeg, men ålreit likevel. Ikke noe must dog.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •