Kari Bremnes - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 83

Tråd: Kari Bremnes

Intermediate ragwo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    Tror jammen meg jeg må teste dette også.
    Ragwo, det virker veldig snodig med dine tester. Spilte du (for) høyt?
    Spiller ikke veldig høyt nei. Det vrenger på alle nivåer og det er kun vokalen som vrenger, selv på 60 dBc. Jeg har lest meg litt opp på hdcd, og ved avspilling fra pc kan det overstyre hvis en ikke har hdcd-kompatibelt avspillingsprogram/lydkort. På hdcder er ofte peaknivået opp til 6 dB høyere slik jeg har forstått det. Hvis pc-problemene er overførbare til hifiutstyr, noe jeg tror, kan det være det som trigger overstyringen hos meg.

Sitat Opprinnelig postet av pegpisk
    Fint om vi kan tone de siste resultatene/postene litt ned.
    Det er mye morsommere at RoKo gjør Ragwo nervøs for at det er noe galt med anlegget hans
    Hehehe
    Nervøsiteten har avtatt betraktelig. Jeg tror det er hdcd-problemer som trigger det hele, og siden det bare gjelder en plate tar jeg det med ro. Jeg skal derimot rippe cden, dekode den, konvertere den til 16 bit og brenne den ut igjen så jeg kan høre på den uten den irriterende overstyringen.

Sitat Opprinnelig postet av Gwandarion
    KKV har jo utgivelser med feil i utgangsnivå, for eksempel enkelte pressinger av Knut Reiersrud. Hva med å ta kontakt med de for å undersøke om hvorvidt de har noe å bidra med rundt dette problemet?
    Har tenkt tanken selv og kommer til å sende en mail der jeg forklarer problemene jeg har. Blir moro å se om jeg får svar.
    2x Devialet Silver Phantom, Devialet Dialog
    SB Touch

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke noe problemer her men det er vel ikke HDCD med:

RoKo.wav > Dell > usb/optisk > receiver (DAC > forsterkeri) > høyttalere

men det MYE lyd, spesielt mye dynamikk og da bass i særdeleshet

edit: kosmetisk

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gwandarion
    KKV har jo utgivelser med feil i utgangsnivå, for eksempel enkelte pressinger av Knut Reiersrud. Hva med å ta kontakt med de for å undersøke om hvorvidt de har noe å bidra med rundt dette problemet?
    Ja, dette minner meg om en sak for et par år siden. En Reiersrud plate jeg hadde kjøpt, og som jeg ble tipset om herinne at kunne inneholde feil.

Kjapp mail til KKV, og vips så lå det ny CD i posten
    (tror jeg byttet den jeg hadde kjøpt hos Platekompaniet)

Active jokke2k3 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    486
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klarer aldri lese eller høre om Kari Bremnes, uten å tenke på Team Antonsen... :-D

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var en mail sendt til KKV. Blir spennende å se om jeg får svar, eventuelt om de har en årsak, eller i beste fall en løsning, på problemene mine.
    SB Touch

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk du noe svar ifra KKV ragwo?

Jeg sliter også med forvrengning i vokalen på svarta bjørn. Det går igjen på omtrent alle spor på plata. Det er ikke mye, men litt. Nok til at det ødelegger.

Jeg har aldri hørt forvrengning på denne måten på anlegget mitt tidligere, så jeg er overbevist om at det må ha med selve CDen å gjøre. Det er ikke forvrengning på instrumenter, kun på vokal.

Jeg har testet på et par forskjellige anlegg, og det er ikke hørbart på anlegg som ikke er veldig oppløst.

Anlegget jeg kjører med er Sony X7ESD cd spiller, Music Angel kt88, IPL S5TL kevlar, EKKJ 6mm2 høyttalerkabler, supra DIY signalkabel. Forsterkeren er modifisert ganske kraftig, kan ikke sammenlignes med en original MA. Høyttalerne har oppgradert delefilter.

Jeg hører også forvrengningen når jeg spiller med en lånt forsterker, Spark 765. Så det er ikke forsterkeren min som lager forvrengningen.

Synes dette er litt irriterende, på en ellers så bra plate. Kan det være feil på den plata jeg har? Kanskje det har vært en feilproduksjon?

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av svm88
    Synes dette er litt irriterende, på en ellers så bra plate. Kan det være feil på den plata jeg har? Kanskje det har vært en feilproduksjon?
    Tror nok det er den platen du har, hos meg så låter Svarta Bjørn helt perfekt, men Gåte for Gåte sliter jeg fremdeles litt med på enkelte spor.
    Det albumet av henne jeg liker best er nok Løsrivelse, utrolig flott hele albumet.
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må få kjøpt meg Løsrivelse

Men jeg synes det er irriterende med forvrengning i vokalen. Høres akkurat ut som for høy gain.

Hvilke anlegg spiller dere som ikke hører forvrengningen på? Kan det ha med at enkelte anlegg ikke spiller detaljert nok til å få frem forvrengningen? Det er små ting som kan gi store nok utslag til at det ikke høres.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av svm88
    Fikk du noe svar ifra KKV ragwo?

Jeg sliter også med forvrengning i vokalen på svarta bjørn. Det går igjen på omtrent alle spor på plata. Det er ikke mye, men litt. Nok til at det ødelegger.

Jeg har aldri hørt forvrengning på denne måten på anlegget mitt tidligere, så jeg er overbevist om at det må ha med selve CDen å gjøre. Det er ikke forvrengning på instrumenter, kun på vokal.

Jeg har testet på et par forskjellige anlegg, og det er ikke hørbart på anlegg som ikke er veldig oppløst.

Anlegget jeg kjører med er Sony X7ESD cd spiller, Music Angel kt88, IPL S5TL kevlar, EKKJ 6mm2 høyttalerkabler, supra DIY signalkabel. Forsterkeren er modifisert ganske kraftig, kan ikke sammenlignes med en original MA. Høyttalerne har oppgradert delefilter.

Jeg hører også forvrengningen når jeg spiller med en lånt forsterker, Spark 765. Så det er ikke forsterkeren min som lager forvrengningen.

Har ikke fått noe svar selv om jeg har purret på noen ganger. Problemet du beskriver er prikk likt problemene jeg har hatt. Hørte samme forvrengingen på hos BMH her i Bergen også. Høyttalerne var Vienna Mozart og Bach på Rotelelektronikk.
    Og ja, Løsrivelse er fantastisk! Den er et must å ha i platesamlinga
    SB Touch

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RoKo

Vi liker selvsagt begge deler - god lyd OG god musikk.
    ...og ikke minst live!!
    Hadde gleden av å høre henne i Bodø kulturhus sammen med Gorg
    ..Vet at Tor-ole var der og... Og samtlige var enige om at det var, uansett musikk (vi har alle relativt variert musikksmak) en av dee beste konsertene vi hadde vært på! Punktum!!

Legger ut en link til en anmeldelse jeg skrev i fjor. Kari bremnes konsert

Intermediate pegpisk sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    901
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ragwo og meg selv hadde en litt underlig opplevelse i kveld (nei, ikke noe sexuelt!!):

Da vi hadde en lytteseanse der vi testet forskjellige drivverk, oppdaget vi at når vi spilte låten "Gjæ dæ ly" så beveget bass/mellomtoneelementet seg på en pussig måte.
    Det fulgte tilsynelatende stemmen og vi kunne SE at det beveget seg akkurat som om det var 2-3 hz som ble avspilt, altså VEELDIG sakte.

For morro skyld byttet vi derfor høyttalere og samme effekten også der.

Noen som vet hva dette kan skyldes?

PS. om det har noe å si var det altså Ragwos stereo som ble benyttet.

EDIT: Noen som har en 3-veis høyttaler å teste på?

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var en pussig oppdagelse ja. Både Extremaene og Haydnene hadde samme type membranutslag. Har ikke sett noe slikt før. Noen andre som kan bekrefte fenomenet?
    SB Touch

Intermediate JosRuu sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte meg WD TV HD Live her om dagen og tenkte jeg måtte prøve på noe FLAC med skikkelig bra kvalitet så jeg fikk tak i ei plate fra Kari Bremnes og prøvde.

Har egentlig aldri brydd meg noe særlig om musikken hennes da den aldri har falt i smak, men når jeg satte på "Sandeste" på greit volum og lente meg tilbake og virkelig lyttet, herregud for en stemme denne dama har! Også så¨vannvittig flott som det låter!

Har egentlig aldri skjønt hvorfor det er så populært å bruke dette som test/demo musikk men det er ganske innlysende nå

Det blir nok kjøpt ett par plater i nærmeste fremtid
    Pioneer SC-LX86 - Midgard Oberon 6.1 x2, Midgard Oberon 4.1 - PS3 - HTPC - B&W DM 683 - B&W DM 685 - Dali Consept 6 - B&W HTM 61 - SVS pc12 sylindersub
    Stuelyd: B&W DM 601 S1 koblet til sone 2 på LX 86 med AirPlay

http://avforum.no/myhometheater/JosRuu

Intermediate corleone sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    807
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JosRuu
    Kjøpte meg WD TV HD Live her om dagen og tenkte jeg måtte prøve på noe FLAC med skikkelig bra kvalitet så jeg fikk tak i ei plate fra Kari Bremnes og prøvde.

Har egentlig aldri brydd meg noe særlig om musikken hennes da den aldri har falt i smak, men når jeg satte på "Sandeste" på greit volum og lente meg tilbake og virkelig lyttet, herregud for en stemme denne dama har! Også så¨vannvittig flott som det låter!

Har egentlig aldri skjønt hvorfor det er så populært å bruke dette som test/demo musikk men det er ganske innlysende nå

Det blir nok kjøpt ett par plater i nærmeste fremtid
    Omtrent samme opplevelse som jeg hadde, falt faktisk i smak musikken hennes.

Newcomer Leon83 sin avatar
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var da voldsom interesse for Kari Bremnes her inne. Ble nysgjerrig jeg nå

Har sett albumet "Ly" ligge her i huset. Får vel rippe det inn og ta en gjennomhøring.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    901
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Mer vreng?

Plate - Fantastisk allerede (disc 2)
    Låt - Gjæ dæ ly

Strofe:
    "Og der stod æ uten retning"

Etter 26 sekunder når hun sier "og" eller "å", så vrenger det litt hos meg, akkurat på Å'en.

Noen som opplever det samme?

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har kjørt sporet i .flac flere ganger her, uten å høre noe "vreng" i den strofen du nevner?
    Har ikke CD'n, så kanskje det har noe med det å gjøre?
    Alternativt er ikke anlegget mitt / (ørene mine) gode nok til å avsløre noe ulyd?:roll:

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    901
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker,
    Ja, det er i grunn derfor jeg spør.
    Jeg har heller ikke original albumet Ly, så kan ikke sjekke om det er det samme der.

Skal prøve å ta discen med til et annet anlegg og sjekke.

Det kan jo være en feil hos meg, eller i mine ører, eller i hjernen.. Jeg vet ikke hvilken av de tre som vil være å foretrekke

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke noe problem hos meg heller.
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pegpisk
    Plate - Fantastisk allerede (disc 2)
    Låt - Gjæ dæ ly

Strofe:
    "Og der stod æ uten retning"

Etter 26 sekunder når hun sier "og" eller "å", så vrenger det litt hos meg, akkurat på Å'en.

Noen som opplever det samme?
    Kommer kanskje ikke som en bombe, men det vrenger på samme sted hos meg også. Både på cd og rippet til flac.
    SB Touch

Side 4 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •