Kari Bremnes - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 83

Tråd: Kari Bremnes

Newcomer Mjolnir sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg liker meget godt 11 ubesvarte anrop, kommer jo selvsakt an fra person til person.

Har til nå ikke funnet en K. Bremnes plate jeg ikke har likt.

Ly er veldig god.

Intermediate BanjoArrne sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RoKo
    Erindring er en samleplate.... ;-)
    Hehe,fin den

Ikke for å mobbe,hehe

Personlig synes jeg de to siste er best,med "over en by" som klar favoritt

Noen av sporene treffer meg rett i hjerte noen ganger.Spesiellt om sinnsstemningen er på samme plan mens jeg lytter til.. :cry: :-D

Er ikke helt patent her selv fant jeg ut....Tenkte nettopp:"ka het deinn,deinn CD`n med "fyret på tornehavn" .....30 år med fidelity?Heheh.....Måtte google her.Synes Svarta Bjørn er god også var det jeg ville fram til

Liker også best at hun synger på Norsk.Engelsk blir ikke like følelsesfylt føler jeg.Men det er nå meg da

Intermediate Evelen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hører ikke my snakk om Kari Bremnes andre plasser en AVforum.
    Er det musikken eller lydkvaliteten dere egentlig syns er bra?

Kan ikke akkurat si at jeg liker musikken, men det er jo bare min mening
    YouTube - Team Antonsen - Kjempesjansen Nord

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Piss off!!! :twisted:

Moderatorer; skyv ut denne blasfemikeren...

Vi liker selvsagt begge deler - god lyd OG god musikk.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utmerket lyd og noen liker musikken hennes - men litt selvironi må dere tåle:

NRK Nett-TV - hastighetsmåling

Intermediate bjarne82 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den er jo tøff... c",)

Intermediate fhl sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,869
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    t

Intermediate amazon1969 sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    569
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kari vokser i platesamlinga mi. Fikk nytt RIAA-trinn for ett par uker siden og da spretta jeg plasten av LY. Har nå brukt litt tid på å fordøye denne plata og gått gjennom en god del andre skiver. Jeg kan med hånden på hjertet si jeg har konvertert fra CD til LP for alltid. Platene til Kari gir en indre varme som sent kan måles med noe annet. Det må prøves, det må forstås og deretter nytes =)

Intermediate ragwo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det ørene, elektronikken eller høyttalerne mine det er noe feil med eller er Karis stemme til tider overstyrt på nesten alle låtene på Svarta Bjørn. Synes det er noe merkelig, men nesten hver gang hun tar litt i vrenger det. Det skjemmer en ellers virkelig god innspilling.
    2x Devialet Silver Phantom, Devialet Dialog
    SB Touch

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ragwo
    Er det ørene, elektronikken eller høyttalerne mine det er noe feil med eller er Karis stemme til tider overstyrt på nesten alle låtene på Svarta Bjørn. Synes det er noe merkelig, men nesten hver gang hun tar litt i vrenger det. Det skjemmer en ellers virkelig god innspilling.

Litt kraftig volum fra miksepulten der ja, men det er ikke noe vs hennes gåte ved gåte album - og da spesielt nettopp denne sangen (gåte ved gåte).
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoJ
    Litt kraftig volum fra miksepulten der ja, men det er ikke noe vs hennes gåte ved gåte album - og da spesielt nettopp denne sangen (gåte ved gåte).
    Godt det ikke bare er hodet mitt
    Jeg synes Gåte ved gåte er mye mindre plaget med volkalforvrenging. Det er vel bare tittelsporet, som du skriver, der det er virkelig hørbart. På nesten hvert eneste spor på Svarta Bjørn er volkalen overstyrt og det høres godt. Veldig merkelig hr. Hillestad har latt noe slikt slippe gjennom.
    SB Touch

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På nesten hvert eneste spor på Svarta Bjørn er volkalen overstyrt og det høres godt. Veldig merkelig hr. Hillestad har latt noe slikt slippe gjennom.
    du har FOR bra høyttalere.......... haha

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    du har FOR bra høyttalere.......... haha
    Nå skal det ikke sies at jeg har noen som helst forklaring, men jeg kan fortelle litt hvordan dette var hos meg..

Før stod mitt anlegg på kortveggen i mitt rom, lyden gikk altså "langs langveggen" da var den ekstermt detaljert, jeg hørt stor forskjell på kabler, kilde osv osv. Og ikke minst Gåte ved Gåte hørtes rett og slett stresset ut i vokalen. Etter flytting av anlegget så har jeg ikke så nøpent anlegg lenger, hører lite om noe i det hele tatt forskjell på kabler osv. Gåte ved Gåte låter også mye bedre på vokalen, og hadde jeg ikke vært obs på dette "problemet" før, så hadde jeg nok ikke grunnet over det i det hele tatt.

Hos meg så tror jeg problemet lå (nå er jeg på meget tynn is) at enkelte frekvenser ble forsterket i rommet slik at lyder og forskjeller var enkelt å plukke ut.

Jeg vet ikke om dette er et "problem" hos flere, men slik tror jeg det var hos meg.
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoJ
    Nå skal det ikke sies at jeg har noen som helst forklaring, men jeg kan fortelle litt hvordan dette var hos meg..

Før stod mitt anlegg på kortveggen i mitt rom, lyden gikk altså "langs langveggen" da var den ekstermt detaljert, jeg hørt stor forskjell på kabler, kilde osv osv. Og ikke minst Gåte ved Gåte hørtes rett og slett stresset ut i vokalen. Etter flytting av anlegget så har jeg ikke så nøpent anlegg lenger, hører lite om noe i det hele tatt forskjell på kabler osv. Gåte ved Gåte låter også mye bedre på vokalen, og hadde jeg ikke vært obs på dette "problemet" før, så hadde jeg nok ikke grunnet over det i det hele tatt.

Hos meg så tror jeg problemet lå (nå er jeg på meget tynn is) at enkelte frekvenser ble forsterket i rommet slik at lyder og forskjeller var enkelt å plukke ut.

Jeg vet ikke om dette er et "problem" hos flere, men slik tror jeg det var hos meg.
    Det kan hende du har rett, men jeg hører det også når jeg legger øret inntil høyttaleren så det burde utelukke romgain. Merkelig dette.
    SB Touch

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har kjørt cden på repeat i kabeltestingens øyemed og konkludert med at nesten alt vrenger titt og ofte. Har kjapt hørt igjennom de låtene du ikke nevnte og notert ned når jeg hører at det vrenger. Kan hende jeg har bommet med 1-2 sek i hver retning, men det skal være ganske nøyaktig. Noen ganger vrenger det mye, noen ganger lite. Hadde vært interessant å finne ut om det bare er jeg som hører det. Det gjelder også på lavt volum, så jeg tviler på at det er utstyret som ikke takler det.

Spor nr 2: 2:49, 3:00
    Spor nr 3: 0:33, 0:46, 1:20-23, 2:54,
    Spor nr 4: 0:49, 0:53, 2:46, 2:54-55,
    Spor nr 5: 1:03, 2:03-04; 2:10, 2:42, 4:44
    Spor nr 6: 0:39-40.
    Spor nr 8: 0:35, 2:30, 2:40
    Spor nr 9: 1:39, 2:56-59
    Spor nr 10: 1:45, 1:52, 2:28, 2:36-2:45; 2:51-58, 3:07, 3:11

Vi kan forsåvidt flytte diskusjonen over i Kari-tråden hvis det er greiere.
    Skal jeg være ærlig, og det skal jeg, så høres dette mer ut som at problemet er at utgangsignalet fra cd-spilleren er for sterkt.

Dersom du kjører balansert ut fra spiller; forsøk med RCA i stedet. Dersom du da får samme opplevelse avforvrengning; tja...

Jeg kan sjekke din vrengeliste hos meg selv, men det blir noen timer før jeg rekker dette...
    Jeg kjører digitalt via coax fra spiller rett i en Tact RCS 2.0AA som fungerer som DAC og forforsterker. Det kan hende at Tacten lager krøll i systemet, det skal jeg finne ut av. Det er kun Svarta Bjørn det gjelder, andre skiver med tilsynelatende høyere innspillingsvolum er ikke noe problem.

Siterer RoKo og meg selv fra "Hva hører du på nå"-tråden og flytter det hele hit. Det hører vel mer hjemme i denne tråden.

Jeg har nå testet med et annet drivverk via coax med samme resultat, analogt via rca med verre resultat og analogt via variabel rca med samme resultat. Kjørte bare halvt volum inn via den variable utgangen for å sjekke om det er Tacten som vrenger. Gainet også ned signalet med 6dB på utgangen til Tacten for se om det hjalp, uten resultat.
    SB Touch

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan egentlig legge hele denne diskusjonen fullstendig DØD!

Jeg har nå hørt igjennom hele CD-en, og ikke ett jævla sted av de du nevner er det et minste tegn til forvrengning - KUN godlyd og flott dynamikk. :-D

Jeg regner fortsatt med at årsaken er at du har for høyt signal inn fra digitalkabelen. Det er dog relativt lite du kan gjøre med dette, annet enn å benytte spillerens egne DAC-er, og derved ta signalet analogt fra spilleren.
    (jeg ser du har testet forskjellig, så se siste linje i svaret)

Som jeg skrev tidligere; benytt RCA fra spiller, eller finn ut nøyaktig hvor skoen trykker.

Dersom du fortsatt benytter en Sony CD-spiller, ligger nok ikke feilen her, så fremt du ikke har foretatt en modding på den/dem.

Du kan gjerne sjekke mine påstander - ved å kopiere CD-en, redusere nivået på wav-fila med omlag 6dB, for deretter å brenne den ut. Da skal nok musikken igjen være som den skal... ;-)

Dersom du ønsker at jeg sender deg eksempelvis spor 10 med redusert nivå; skrik ut! :-D

PS:
    Du har vel ikke fått en brent kopi av noen? I så tilfelle kan det være snakk om en overstyrt kopi...

Jeg kan jo sende deg en lenke for nedlasting av filer som garantert ikke er overstyrte...

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan egentlig legge hele denne diskusjonen fullstendig DØD!

Jeg har nå hørt igjennom hele CD-en, og ikke ett jævla sted av de du nevner er det et minste tegn til forvrengning - KUN godlyd og flott dynamikk. :-D

Jeg regner fortsatt med at årsaken er at du har for høyt signal inn fra digitalkabelen. Det er dog relativt lite du kan gjøre med dette, annet enn å benytte spillerens egne DAC-er, og derved ta signalet analogt fra spilleren.
    (jeg ser du har testet forskjellig, så se siste linje i svaret)

Som jeg skrev tidligere; benytt RCA fra spiller, eller finn ut nøyaktig hvor skoen trykker.

Dersom du fortsatt benytter en Sony CD-spiller, ligger nok ikke feilen her, så fremt du ikke har foretatt en modding på den/dem.

Du kan gjerne sjekke mine påstander - ved å kopiere CD-en, redusere nivået på wav-fila med omlag 6dB, for deretter å brenne den ut. Da skal nok musikken igjen være som den skal... ;-)

Dersom du ønsker at jeg sender deg eksempelvis spor 10 med redusert nivå; skrik ut! :-D

PS:
    Du har vel ikke fått en brent kopi av noen? I så tilfelle kan det være snakk om en overstyrt kopi...

Jeg kan jo sende deg en lenke for nedlasting av filer som garantert ikke er overstyrte...
    Det er ikke en brent cd. En av min kjepphester.
    Jeg skal sjekke med Onkyoen som preamp i ettermiddag. Hvis du kunne sendt meg en link ville det vært topp. Lurer på om jeg har en merkelig cd. Skal sjekke om jeg får lånt meg en annen.
    Utstyr som til nå er testet på:
    Preamp: Tact RCS 2.0AA
    Cd-spiller: Sony XA-50ES
    Drivverk: Teak et eller annet
    Amp: Krell KSA300s og ML no23
    Høyttalere: Vienna Acoustics Mahler
    Kabling: Klotz digitalkabel, DIY rca, også brukt som digitalkabel, Audiotruth ett eller annet sølvkabel, rca.

Sonyen har variabel rca ut og jeg reduserte signalet til halvparten for å sjekke om det var overstyring inn i Tacten. Det hjalp ikke. Volum ble lavere men overstyringen var der fortsatt. Ved linjesignal via rca låt det helt krise. Jeg kan også dempe det analoge utsignalet i forhold til det digitale for å matche nivåene og jeg dempet begge med 6 dB uten at det hjalp.
    SB Touch

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På spor 10 er maksnivået ved 2.42,74. Da er det ÷0,14dB.
    Det er vel i grunnen dette sporet som er "råest".

Jeg laster straks opp et spor på serveren, og legger lenken ut her.

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da ligger spor 10 her:

http://www.kringlyd.no/musikk/10.Kar...-Om-(-6dB).wav (47,0MB)

Kan evt. være greit for andre å teste også?

Skal jeg i tillegg laste opp originalsporet?

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm.. hørt om Flac?! :P.