Metallica - Death Magnetic | Nytt album lansereres i september! - Side 9

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 9 av 29 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 19 ... SisteSiste
Viser resultater 161 til 180 av 563
    Intermediate Pinguz sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Hybris
    Black album er jo helt spesielt lydmessig, blir litt urettferdig å sammenligne med det selvom man naturligvis kunne håpet dette var like bra.
    Er det urettferdig å forvente like bra lydkvalitet i dag, som på album gitt ut for 17 år siden?

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mg_martin
    Jebus.. Tror du virkelig ikke at Mr James Hetfield hadde sunget på "gamle måten" fortsatt hvis han hadde klart det?
    Han blåste stemmen sin til ******* under TBA touren og måtte gå til sang pedagog og greier. Dessuten begynner sjefen over alle sjefer å dra på årene. De færreste av oss har samme stemmen når de runder 45 som i 20årne.
    .

Det er da rart han høres helt annerledes ut på live på de gamle låtene enn på de nye. Det er vel noe med måten han legger opp vokalen på.

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pinguz
    Er det urettferdig å forvente like bra lydkvalitet i dag, som på album gitt ut for 17 år siden?
    Kanskje uheldig formulert. Men det er tydeligvis slik at de fleste ikke er like opptatt av dette som oss, så det spørs vel om the black album var mer en tilfeldighet eller et "uhell" enn noe annet.
    --
    Thorbjørn

Newcomer ulyd sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg var veldig avventende til albumet grunnet kritikken ang lyden, og lastet ikke ned, men handlet cd'en i dag. Og det er fristende å levere den tilbake. Låtene er bra og imponerer, men lyden høres ut som konstant forvrenging. Som om jeg spiller alt for høyt slik at det vrenger, selv om volumet er forholdsvis lavt. Jeg ville gjerne sitte og lytte på godt nivå og kose meg, men det blir rett og slett slitsom... :shock: Synd, håper det kommer en remaster-utgave.

Intermediate cyr sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    544
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hybris
    Metallica var og er (alt er relativt) først og fremst et garasje/trash-band, og det er mulig dere hører på andre artister enn meg, men dere kan da ikke mene at denne sjangeren typisk er kjent for god lydkvalitet!? Black album er jo helt spesielt lydmessig, blir litt urettferdig å sammenligne med det selvom man naturligvis kunne håpet dette var like bra.

Her skal det være in your face og låte fett og hardt uansett anlegg - og jeg synes da det snarere er regelen enn unntaket at det låter litt skarpt og forvrengt når man gir på litt.
    Målet var sikkert å høres tøff og upolert ut, men jeg syns ikke det var vellykket.

Metallica har pleid å levere solid lyd tidligere. Denne eksperimenteringen med lyd går meg på nervene, det samme skjedde på St. Anger, men de lærte tydeligvis ingenting av det.

Til og med på coveralbumet med tydelige linker til "the garage days", nemlig Garage Inc. har de jo fiksa seg god lyd. Det låter tøft, men i det minste rent. På Black Album hyra de inn Bob Rock utelukkende pga. lyden han hadde fått til med Motley Crue. Metallica var opptatt av lyd, og jeg lurer veldig på hvor det skar seg.

Selvfølgelig er jeg skuffa over at favorittbandet mitt gir ut gode låter på en skive med dårlig lyd. Ørene mine syns ikke det er behagelig å høre på Death Magnetic på høyt volum. Jeg har per dags dato ikke hørt andre thrash-band komprimere og forvrenge lyden på denne måten.

Underskriftskampanjer for å få gjennom en remastering finnes på nettet, men det skjer jo aldri. Dansken bak trommene er alt for stolt til det

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Snart på tide å fokusere på MUSIKKEN?

Intermediate Razortec sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,679
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MaW
    Ikke så lett å fokusere på musikken, når lyden er så dårlig at det ikke er mulig å unngå å irritere seg over den dårlige kvaliteten.

Intermediate cyr sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    544
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Folk snakker stort sett om lyden, og da blir det jo helt enkelt lydprat. Det legger dessverre en stor demper på det hele..

Men ja, det musikalske er etter min mening det beste siden Black Album. Albumet danker ut Loadene og St. Anger, men havner bak resten.

Intermediate stapedius sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her inne kommer du svært sjelden over noen som fokuserer på musikken i seg selv. MÅTEN den formidles på derimot.. DEN er alfa omega for sånne som f.eks. meg.

Metallica er RÅTT, punktum! Metallicas nye skive er RÅ, punktum! Lydmessig er den DÅRLIG, punktum???

Newcomer ulyd sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For min egen del er jeg imponert over hva Metallica har fått til med den siste plata av innhold. Jeg syns låtene er utrolig fete, hadde det bare vært mulig å høre på de. Men når jeg tar meg i å skru ned mer og mer utover plata fordi jeg blir sliten av å høre på den er det ikke gøy lengre.

Fant en waveform av en sang fra plata på nett et sted, finner ikke igjen linken nå. Men det var omtrent "solid bar" dvs null og niks dynamikk. Det er, i mine ører, skivebom fra Metallica sin side.

Jeg har inntrykk av at de aller fleste synes dette er det beste albumet fra Metallica's side på mange mange år, og hadde for min del vært et meget godt "comeback" fra The Black Album. Hadde det bare vært mulig å lytte til det....

Intermediate stapedius sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ulyd: Succeed -> to e'er

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selvfølgelig burde man fokusere på musikken.
    Men nå er det engang slik at musikken formidles på en CD plate (eller en datafil) og når produksjonen til de grader ødelegges med en merkelig dårlig miks, da må man nesten forvente at folk reagerer - spesielt her inne på et forum for folk med endel høyere krav til lyd enn "average Joe".

Metallica, kanskje verdens største band i sin genre, burde ha lært såpass at en vare de ønsker å selge i 2008 bør ha en viss kvalitet.
    Når vi også vet at de har gått hardt ut mot fildelere, så må det ha vært fordi de så trusselen om tap av plateslag som ganske stort. At de så leverer et produkt med mindre enn middels lyd - komprimert til døde - så er det for meg en gedigen nedtur. Da hjelper det dessverre ikke meg om jeg aldri så mye prøver å lytte til låtene - det er slitsomt og ikke behagelig.

Intermediate Razortec sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,679
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    Selvfølgelig burde man fokusere på musikken.
    Men nå er det engang slik at musikken formidles på en CD plate (eller en datafil) og når produksjonen til de grader ødelegges med en merkelig dårlig miks, da må man nesten forvente at folk reagerer - spesielt her inne på et forum for folk med endel høyere krav til lyd enn "average Joe".

Metallica, kanskje verdens største band i sin genre, burde ha lært såpass at en vare de ønsker å selge i 2008 bør ha en viss kvalitet.
    Når vi også vet at de har gått hardt ut mot fildelere, så må det ha vært fordi de så trusselen om tap av plateslag som ganske stort. At de så leverer et produkt med mindre enn middels lyd - komprimert til døde - så er det for meg en gedigen nedtur. Da hjelper det dessverre ikke meg om jeg aldri så mye prøver å lytte til låtene - det er slitsomt og ikke behagelig.
    QFT!!

Intermediate Scorpioen84 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,585
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nee, klarer ikke å NYTE Death Magnetic...
    Høres ikke ut som det blir noe platekjøp her i gården nei...

Legger inn en bestilling nå, på Ayreon og Dream Evil cd'er i stede...
    Slike "ukjente" band med en brøkdel av busjettet klarer å få til krystallklar lyd med fin dynamik...
    | KK DXD-12012 | KK Quattro | Sherbourne PA160 | Onkyo 818 | TW700 |

Intermediate Ookami sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    620
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av aleksander8
    Er det forresten noen som har hørt LP boksen? sjansen er vel stor for at det er samme miks.
    Ingen som har testa LP boksen? Disse har all mulighet til allverdens dynamikk, er etter hva jeg forstår 5-LP plater, kun en sang pr side, avspilles på 45rpm.
    Kompresjon gjøres vel delvis fordi det "høres høyt ut" på mp3 spillere (paradox), radiosendinger på orginalt Lada anlegg i bilen osv. Burde vel ikke være noen grunn til å ha kompressor på mixen på LP boksen, men de har vel neppe 2 mixer heller :-(

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av Scorpioen84
    Nee, klarer ikke å NYTE Death Magnetic...
    Høres ikke ut som det blir noe platekjøp her i gården nei...

Legger inn en bestilling nå, på Ayreon og Dream Evil cd'er i stede...
    Slike "ukjente" band med en brøkdel av busjettet klarer å få til krystallklar lyd med fin dynamik...
    Nyter vel ikke bare lyden. Om det er ræva lyd så spiller jeg plata likevel. Er vel musikken en skal like. At lyden er bra er et +. Har nå ca 400 cd plater fra de siste 18 åra. Kan love deg det ikke er snakk om godlyd som kommer ut fra alle de platene. Men de nytes likevel.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,585
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Nyter vel ikke bare lyden. Om det er ræva lyd så spiller jeg plata likevel. Er vel musikken en skal like. At lyden er bra er et +.
    Man nyter helheten, det er ikke like morro å kjøre en Ferrari om den høres ut som en Lada, det er nærmere flaut... :wink:

Jeg digger låtene, de er det beste metallica har klart å snekkre sammen på over 10år nå.!

Men helheten og kvaliteten faller såpass at jeg klarer meg fint med 320kbps mp3filer, føler ikke det er nødvendig å kjøpe cd når lydkvaliteten ikke blir noe bedre...

Sitte på gjerdet og håpe de har en perfekt mastertape som blir utgitt senere når de skjønner hva de har gjort... *drømmeland*

Intermediate aleksander8 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,585
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    The sound is nothing but static and foam, like a giant sponge floating in between my speakers.
    Hihi

Intermediate jahnmar sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    911
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har denne LP-boksen også, men desverre ingen speledåse og spille de av på. Kanskje jeg burde lånt meg en og testet ut!? Ingenting hadde gjort meg mer fornøyd enn med godlyd på dette albumet....

EDIT: Leser jo her at det er samme mix....skuffende.

Side 9 av 29 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 19 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •