Metallica - Death Magnetic | Nytt album lansereres i september! - Side 8

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 8 av 29 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 18 28 ... SisteSiste
Viser resultater 141 til 160 av 563
    Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Nå har jeg lastet ut plata på en USB-stick så jeg kan høre den i bilen på vei til sverige i morra, tydelig at jeg må evaluere lyden litt nøyere på høyere volum. Låtene er hvertfall fete uansett!
    --
    Thorbjørn

Intermediate Razortec sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,679
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av partyboynr1

Og lyden er ikke jeg plaget med, eneste er att det er høyt volum, der jeg til vanlig spiller på -15 på forsterkeren, stopper jeg nå på 22-23..
    Da sier det seg selv at det ikke får vært bra lyd på den plata.
    Egentlig synd at folk kjøper denne plata.
    Tror ikke underskriftskampanjer hjelper noe særlig.
    Metallica er forståelig nok veldig forbanna på de som laster ned albumet, men i dette tilfelle fortjener de ikke noe bedre IMO.

Ufattelig at et så stort band kan drite seg seg ut slik som dette.

Jeg kommer ikke til kjøpe dette albumet, det er vel eneste måten vi kan si ifra på som kan gjøre en forskjell. Synd, låtene er bra, men jeg kjøper ikke søppel.

Intermediate cyr sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    544
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så enig, så enig.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roytarzan
    Til dere som prøver å spille Metallica på "snille" anlegg: Gi opp. Det har aldri fungert. Aggressivt er stikkordet. Metallica bør hamres mitt i trynet fra store Klipschèr.
    Normalt ville jeg vært enig, men ikke når det gjelder DM. Jeg spiller dette albumet på store Klipscher, og de forsterker og syneligjør den elendige lyden ytterligere.

Newcomer linsti sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MaW
    Er enig i at lyden er dårlig, men det er ikke så ille da? St. Anger låter mye værre.

Uansett, dette albumet er en soleklar 6er

Sier det igjen, METALLICA IS BACK! 8-)
    St.Anger låt mye værre, en av de heller bedre utgivelsan det året. Æ e sjokkert..

Newcomer linsti sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan vel heller ikke gi en sekser hvis lydkvaliteten er dårlig. Musikk handle da om lyd og kvalitet, gjør det ikke?

Active Zcum sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    399
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av linsti
    Kan vel heller ikke gi en sekser hvis lydkvaliteten er dårlig. Musikk handle da om lyd og kvalitet, gjør det ikke?
    Enig der, Lydkvaliteten må være bra for å gi en toppkarakter.

Lyrikken og instrumentene er det viktigste i mitt synspunkt, men som sagt så må det være bra lydkvalitet for å gi en toppkarakter. Likte lyden på blandt annet S&M albummet.

Men ser mange sier : Skulle ønske Metallica hadde gått tilbake til Kill ' em all lignende, THe black album, ect ect.

Personlig elsker jeg alle disse albummene, men vi må innse at Metallica har bevegd seg framover, og ikke bakover i tid. Kan ikke sitte her å vente på at dem skal gi ut "Kill'em all 2", Men vi kan håpe på at dem gir ut noe som er nytt, men samtidig dugelig, Forandringer er bra, sålenge det er utfallet er bra.

Jeg har også en tommelfingerregel, og det er at du kan ikke dømme boka etter omslaget.

Det er alle sin rettighet og bestemme hva dem synes om det nye albummet, og om Metallica fortjener den tronen dem har fått tildelt, og om det nyeste albummet gjenspeiler dems storhet.

Men så er vi tilbake til tommelfingeregelen, jeg har selv de fleste albummene til metallica, og dem har alle noe godt i seg, men det er ikke før du står foran dem på en konsert da du forstår HVORFOR de er så store.

Men skal jeg gi min egne mening om albummet så syns jeg det er ganske bra, Har utrolig mange fengende tekster, men som andre nevner her så er ikke kvaliteten på albummet den beste.

Men men. Kan ikke alltid få pose og sekk.

Intermediate jahnmar sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    911
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av linsti

Gjør vel egentlig det...men nå er det slik at dette albumet er så innst inn i granskauen bra at jeg triller terningkast 6 uansett lydkvalitet! Har massevis av veldig bra musikk, med desverre laber lydkvalitet. Er ikke så veldig mye og gjøre med, bortsett fra og ikke spille det. Det er ikke mulig med DM!

Ingen over, ingen ved siden...

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zcum
    Men ser mange sier : Skulle ønske Metallica hadde gått tilbake til Kill ' em all lignende, THe black album, ect ect.
    Det eneste som faktisk mangler på det er vokalene til Hetfield.

Han har siden "Metallica" albumet (Jeg liker alltid å kalleting det det heter ) har han prøvd å synge, noe hans stemme ikke er laget for. Hadde han brukt stemmen som på albumene t.o.m. "...And Justice for All" så ville dette vært enda råere.

Active KviteKrist sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På tide de kaster inn handkleet, dette blir for dumt!

Intermediate Pinguz sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, dette blir for dumt:

Sitat Opprinnelig postet av KviteKrist
    På tide de kaster inn handkleet, dette blir for dumt!

Intermediate mg_martin sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Det eneste som faktisk mangler på det er vokalene til Hetfield.

Han har siden "Metallica" albumet (Jeg liker alltid å kalleting det det heter ) har han prøvd å synge, noe hans stemme ikke er laget for. Hadde han brukt stemmen som på albumene t.o.m. "...And Justice for All" så ville dette vært enda råere.

Jebus.. Tror du virkelig ikke at Mr James Hetfield hadde sunget på "gamle måten" fortsatt hvis han hadde klart det?
    Han blåste stemmen sin til ******* under TBA touren og måtte gå til sang pedagog og greier. Dessuten begynner sjefen over alle sjefer å dra på årene. De færreste av oss har samme stemmen når de runder 45 som i 20årne.

Selvsagt er ikke 'tallica de samme nå som for 20 år siden, og det prøver de vel streng tatt ikke å være heller. De har utviklet seg, prøvd nye veier, noen ganger feilet, andre ganger hatt en brakende suksess.

Death magnetic er ikke likt Justice, ride, KEA eller MOP. Sounden ligner IMO mest på St anger, selv om sangene ikke kan sammenlignes i det hele tatt.
    Det er rett og slett et steg videre på veien. Er det perfekt? IMO close to it. Selv med en tvilsom produksjon leverer de godsakene. Heavy, røfft og ufattelig engasjerende.

Så uten å gi fingern til dere tvilere, vil jeg bare si.... TAKK SKAL DERE HA METALLICA!!! <3

edit: btw.. ja jeg er en skikkelig fanboy.

Intermediate aleksander8 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte platen i dag og har nå hørt igjennom den en gang.

Dette er bra! jeg merker dynamikkompresjonen som det snakkes så mye om for tiden men siden jeg er mer intressert i musikken enn i lyden betyr dette ikke så mye for meg.
    Unforiven III og Cyanide definitive høydare!

Terningkast 5

Ett spm til dere som syter så jævlig:
    Bruker dere anlegget for å høre på musikken eller bruker dere musikken for å høre på anlegget?

Intermediate cyr sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    544
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjelder stemma til James skal vi være veldig fornøyde med at den er hva den er, som antydet over her. På et tidsspunkt så det nokså mørkt ut. Jeg har hørt fler live-opptak der stemma sprekker igjen og igjen. Stemma er bra nå, også stabil live. Den har kommet seg enormt.

Sitat Opprinnelig postet av aleksander8
    Ett spm til dere som syter så jævlig:
    Bruker dere anlegget for å høre på musikken eller bruker dere musikken for å høre på anlegget?
    Du som henger på dette forumet burde også være opptatt av lyd. Bare en fan så stor at han blir blind, godtar denne lyden. Gain-knotten er voldtatt, og det høres så godt at det ikke er akseptabelt.
    - Første gangen jeg hørte DM på headset trodde jeg det var noe feil med lydkortet mitt pga. skrapinga.
    - Noen sanger er verre enn andre, men jeg finner albumet ubehagelig å høre på i lengden, dessverre.

Sammenlign med Kill em all eller Ride the lightning. Hvem har best lyd!? Burde man ikke forlange MINST like bra lyd av et album mixet 25 år senere?

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte plata i stad. Låtene er faktisk meget bra. Blir vel enda bedre når den har snurret i spilleren noen ganger. Men lyden da????????? Tafatt bass og mye mas. Gitar riffene låter helt ok. Men generelt dårlig lyd på denne skiva.

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cyr
    Når det gjelder stemma til James skal vi være veldig fornøyde med at den er hva den er, som antydet over her. På et tidsspunkt så det nokså mørkt ut. Jeg har hørt fler live-opptak der stemma sprekker igjen og igjen. Stemma er bra nå, også stabil live. Den har kommet seg enormt.

Du som henger på dette forumet burde også være opptatt av lyd. Bare en fan så stor at han blir blind, godtar denne lyden. Gain-knotten er voldtatt, og det høres så godt at det ikke er akseptabelt.
    - Første gangen jeg hørte DM på headset trodde jeg det var noe feil med lydkortet mitt pga. skrapinga.
    - Noen sanger er verre enn andre, men jeg finner albumet ubehagelig å høre på i lengden, dessverre.

Sammenlign med Kill em all eller Ride the lightning. Hvem har best lyd!? Burde man ikke forlange MINST like bra lyd av et album mixet 25 år senere?
    Du har noen gode poenger her, jeg har hørt igjennom et par ganger nå å dess mer jeg hører dess mer feil legger jeg merke til.

-Lite bass
    -Av og til høres trommeslagene ut som et "thud". altså det høres mer ut som om de slår hverandre i hodet med en sammenrullet avis enn at de slår på en tromme, dette høres spesielt godt på "Cyanide" hør ca 40 sekunder uti låta og dere skjønner hva jeg mener.

Intermediate Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Liker The day that never comes jeg, grei sang. Men er enig i at det er høy lyd, og kanskje litt lite bass. Kan også være anlegget

Intermediate Scorpioen84 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,585
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Låtene er tilbake i god metallica-stil.!

Lyden derimot, den er høy og masete...
    Dette hører jeg godt på mine 700kroners Dynavoice M-65...
    Sette på Black Album etterpå og lyden er noe helt annet......

Jeg ønsker å kjøpe for låtene og spillingen er 10/10

Men mixing er 3/10, trodde ikke dette var mulig med dagens Digitale mixebord.!!
    Kan vel ikke være forvrengt for å dekke over dårlig spilling...? :-x

Har sjekket kurvene, de overgår jo det meste på topp20lista hva forvrenging angår....
    | KK DXD-12012 | KK Quattro | Sherbourne PA160 | Onkyo 818 | TW700 |

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det forresten noen som har hørt LP boksen? sjansen er vel stor for at det er samme miks.

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Metallica var og er (alt er relativt) først og fremst et garasje/trash-band, og det er mulig dere hører på andre artister enn meg, men dere kan da ikke mene at denne sjangeren typisk er kjent for god lydkvalitet!? Black album er jo helt spesielt lydmessig, blir litt urettferdig å sammenligne med det selvom man naturligvis kunne håpet dette var like bra.

Her skal det være in your face og låte fett og hardt uansett anlegg - og jeg synes da det snarere er regelen enn unntaket at det låter litt skarpt og forvrengt når man gir på litt. Basert på dette synes jeg nye plata funker fint. Ja det er høy kompresjon og full pøk hele veien, men det låter både tøft og med trøkk både i bilen og på anlegget mitt hvertfall - og bassen er det i heller ikke noe i veien med. Nå har jeg jobbet ganske hardt med oppsettet mitt for å få det til å låte saftig også på rock, og jeg angrer ikke på det nå.

Riktignok er dette et hififorum, men nå har metallica laget 3-4 album som folk knapt husker hva heter, før de nå plutselig smeller til med noe som kan bli en klassiker igjen - og da må vi vel for svingende klare å fokusere på det!

Det er synd men sant at internettforum har 90% haters som elsker å pirke i stedenfor å fokusere på det som faktisk er bra

Til dere som synes det låter kjipt og med lite bass - Gratulerer, dere har akkurat oppdaget at et anlegg med klinisk og "nøytral" lyd ikke alltid er like kult. Alle med cervin og klipsch sitter og digger den nye plata til metallica og ler av dere akkurat nå.
    --
    Thorbjørn

Side 8 av 29 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 18 28 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •