Metallica - Death Magnetic | Nytt album lansereres i september! - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 29 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 15 25 ... SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 563
    Intermediate [wcip]Angel sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    The unforgiven 3 ligger ute på youtube. Den minner om "I disappear" fra Mission Impossible2...spesielt fra 2.30-3.10. Denne er hakket bedre enn de andre sangene... men langt ifra godt nok for min del.

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ballis
    Oppsøk hjelp, du trenger det. Dette har du ingen grunn til å bli sinna over, det er du som oppfører deg som en drittunge.

Hva du mener om nedlastning står du fritt til å yttre, men så lenge du ikke modererer forumet, la være å late som du gjør det. Om du ikke vil utsettes for spoilere (hvordan det engang er mulig når det gjelder musikk er utenfor min forstand), hold deg langt unna tråder som dette.

Jeg er den som forteller deg at du kan grave deg ned i det hølet du kom fra. 12 september er strengt tatt dagen, og når det gjelder hvem som er ekte metallica fan, håper jeg virkelig ikke du er målestokken.

Les det du selv skriver og følg opp med å holde kjeft.
    Jaha...

Du har noen poeng, men jeg startet faktisk denne tråden (jeg gikk under nicket magnuswb før). DU fyrer deg faktisk litt for mye opp. Jeg avslutter det her.... Ser ingen sted jeg var frekk mot deg. Jeg avsluttet med hvem i ******* er du fordi du startet med det. Var ikke ment som stygt mot deg, men det var da måte på å fyre seg opp.. Og måten du dømmer meg på? fytte..H

men men....det får stoppe her

barnslig eller ikke
    BACK TO TOPIC!

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dag Erik
    Er det noen her som vet forskjellen på Limited Digipack og standard CD bortsett
    fra et par pund i pris?

Er det en bonus dvd av noe slag?
    Som du skriver: den er dyrere, og det må jo være verdt pengene :-)

Alvor: Noen fortalte meg at de hadde funnet info om at den inneholder noe bonusgreier i form av nedlastingskoder. Hvis det er riktig så fysj å fy. Jeg klarer ikke å få noe forhold til en fil uten eske :-) Er vel for gammel. Men de selger en versjon med 5 LPer.. ;-)

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen flere som har bestilt kista?

Skal gjøre dette nå. Ser fram til å sjekke ut alt det ekstra som følger med.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av [wcip]Angel
    The unforgiven 3 ligger ute på youtube. Den minner om "I disappear" fra Mission Impossible2...spesielt fra 2.30-3.10. Denne er hakket bedre enn de andre sangene... men langt ifra godt nok for min del.
    Hvis den er bedre enn "hiten" på radioen går jeg snart "av skaftet" av spenning.

Så at noen kjente hadde "velkommen tilbake Metallica" som personlig melding på MSN i dag og jeg synes det jeg har hørt absolutt er lovende.

Er veldig spent på hvor referansen din er. Hva er "din" Metallica?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MaW
    Noen flere som har bestilt kista?

Skal gjøre dette nå. Ser fram til å sjekke ut alt det ekstra som følger med.
    Lurte på å bestille denne, men den er dyr! Dessuten virker det ikke som den er limitert noe særlig. Stoffet kommer til å være tilgjengelig, det er jeg overbevist om... Jeg mister lysten og tenker "pengemaskin"

Uten nummerering eller direkte håndskrift synes jeg rett og slett det blir grådig i forhold til innhold. Se f.eks. på Eddie-boksen eller Slayer-boksen. Tenker på innhold kontra pris...

Intermediate [wcip]Angel sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tenkte jeg skulle kjøre en test for å se om jeg var *for* kritisk. Så jeg slengte på et par sanger fra eldre album for å se om dette var musikk jeg kunne høre på. Jeg hørte gjennom The Call of Ktulu, Fade to Black og Welcome Home (Sanitarium) tidligere idag... og jeg syns alle disse var betraktelig kjekkere å høre på enn det jeg har hørt av det nye albumet.

Ang de andre sangene som ligger ute:

Kan ikke si jeg helt faller for Metallicas nye stil. Føler den ligger altfor tett opp til St. Anger. Metallica har bra sanger på alle CDene sine (minus St. Anger), men dette blir ikke melodisk nok for min del.

Trommene er litt for 'thrash-metal' for min smak, både i trommestilen til Ulrich og i mix'en. Mulig det er Youtube som påvirker lydkvaliteten, men det endrer ikke dét at spillingen er rimelig uinspirert.
    Syns også James føler han må bevise noe og kaster alt han har av aggresjon inn i mic'en. Det blir bare så 'bland'. Virker som om han bare veksler mellom 3-4 toner. Det skjer ikke så spesielt mye.

Nå er jo jeg vant med Dream Theater, som er ganske tettpakka musikk, men jeg liker jo fremdeles mange av Metallicas eldre låter (men da også helst live-versjonene).

Er jo flott at de fortsetter å lage musikk, og jeg håper det er noe på denne plata for meg også, men foreløpig så er jeg ikke optimist.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av [wcip]Angel
    Jeg tenkte jeg skulle kjøre en test for å se om jeg var *for* kritisk. Så jeg slengte på et par sanger fra eldre album for å se om dette var musikk jeg kunne høre på. Jeg hørte gjennom The Call of Ktulu, Fade to Black og Welcome Home (Sanitarium) tidligere idag... og jeg syns alle disse var betraktelig kjekkere å høre på enn det jeg har hørt av det nye albumet.

Ang de andre sangene som ligger ute:

Kan ikke si jeg helt faller for Metallicas nye stil. Føler den ligger altfor tett opp til St. Anger. Metallica har bra sanger på alle CDene sine (minus St. Anger), men dette blir ikke melodisk nok for min del.

Trommene er litt for 'thrash-metal' for min smak, både i trommestilen til Ulrich og i mix'en. Mulig det er Youtube som påvirker lydkvaliteten, men det endrer ikke dét at spillingen er rimelig uinspirert.
    Syns også James føler han må bevise noe og kaster alt han har av aggresjon inn i mic'en. Det blir bare så 'bland'. Virker som om han bare veksler mellom 3-4 toner. Det skjer ikke så spesielt mye.

Nå er jo jeg vant med Dream Theater, som er ganske tettpakka musikk, men jeg liker jo fremdeles mange av Metallicas eldre låter
    Åhh, da ligger vi ikke så langt unna hverandre. De 3 låtene du nevner matcher de ALDRI. Det har jeg gitt opp. Virker som de har mikset periodene sine. Og jeg liker at de thrasher og at Hetfield ikke jodler. Ellers elsker jeg DT, Opeth, PT, Sieges Even, men også Exodus, Testament, Nevermore..

Læs er en enklere fyr enn Mike Portnoy, det er sikkert. Men han gjør likevel mye kult som ikke er helt vanlig (generelt)..

Når det gjelder vokal: LaOst er vel DTs svake punkt og de kunne hatt godt av en frontfigur med Hetfields grad av karisma..

Intermediate cyr sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    544
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg digger kill, ride, mop, ajfa og black. Men liker også load og reload. For meg havner death magnetic foran load og reload, men bak de første.

Det er en del thrash på death magnetic, så hvis du ikke liker thrash har du et lite problem. Alt frem til black er jo tross alt thrash, med unntak av balladene. Er enig i at trommene er alt for høye også. Han som har miksa skiten skulle utvilsomt hatt en omgang juling.

min mini review:

1. That was just your life: Rå sang, med enda råere riff som setter standarden for plata. Alt er kjapt her, men fremdeles ganske melodisk til thrash å være. Vokalen er heftig, og det samme er gitarsoloen og twin guitar mot slutten.

2. The end of the line: Om du har hørt "The new song" på youtube kjenner du igjen denne, selv om det er gjort store forandringer. Også her sparker riffet deg rett i magan, men det er nesten unødvendig å si. Dette er litt roligere igjen, men det er hardere enn det meste på Black album likevel. Gitarsoloen liker jeg ikke, den er rar.

3. Broken, beat & scarred: Samme oppskrift, thrash med fett riff. Men hei, hvis det funker, hvorfor forandre oppskriften? Kul nok, ikke noe hokus pokus.

4. The day that never comes: Denne har vel de fleste hørt. Den er bra, men om man skal være slem å sammenligne med spor 4 på visse andre album når den ikke Fade to Black, Sanitarium, One eller Unforgiven til leggen en gang. Ille lyd.

5. All nightmare long: Denne er råå. Forvent å se denne på selisten til Metallica de neste årene. Refrenget er lagd for å synges til. Så lenge man ikke synger kan man trygt hoppe opp og ned eller bange med huet.

6. Cyanide: Høres ikke ut som noe annet Metallica har laget, man skulle tro noen andre hadde snekra sammen låta. Litt rare overganger og slik, men jeg syns det funker. Denne er kul og funky. Gitarsoloen er også stilig.

7. The unforgiven III: Har ikke klart å like denne enda, selv om riffet er kult nok. Jeg klarer meg lenge med The unforgiven I.

8. The judas kiss: Jeg trodde jeg likte denne, men etter å ha tenkt meg om har jeg kommet frem til at den er rar. Verset er snålt, og det mangler framdrift eller noe. Gitarsoloen er som snytt ut av Load, uten at det nødvendigvis er noe galt i det.

9. Suicide & Redemption: Instrumental. Den begynner litt slow, men tar seg noe opp. Den fortjener ikke nesten 10 minutter spilletid på et album som dette, og er ikke en sang jeg kommer til å sette på for å høre. Da fyrer jeg heller opp Orion.

10. My Apocalypse: Her kjøres endelig tempoet opp igjen, og som en verdig avslutning serveres god gammel thrash av høy kvalitet, med et glimt av 1983.

Husk at jeg ikke er musikkjournalist da. Skrev bare ned noen ord mens jeg hørte gjennom

Det virker for meg som om de fremdeles prøver å eksperimentere litt, og det er ikke alltid det faller i smak hos meg. Kanskje sangene må høres fler ganger. Der hvor de derimot har brukt god gammel oppskrift slår det virkelig an. Hadde lyden vært perfekt hadde albumet stått høyt på lista mi.

Intermediate partyboynr1 sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,014
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare ett sikkert teit spørsmål, men hva legger dere i att lyden er dritt??
    For de som har dyre anlegg med kabler og høyttalere til 100 tusener, hvor dårlig vil det være for de?
    Hva er det de vil merke som er dårlig med lyden på plata?

Er litt nysgjerrig på dette, da jeg selv ikke er noen ekspert på å høre sånne forskjeller, tror jeg...

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lyd = Dritt på slike plater er at kanskje ting kan høres veldig tomt og kjedelig ut samtidig lyden er veldig lav. Og det kan minnes mere om demo innspilling enn det som man er vant til fra proffe studioinnspillinger. Det er sånn jeg oppfatter det i hvertfall, har flere cder med dårlig lyd her selv. Dem er som regel dårlig innspillt rett og slett, brukt lite kostnader på selve innspillingen.

Intermediate spade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av partyboynr1
    Bare ett sikkert teit spørsmål, men hva legger dere i att lyden er dritt??
    For de som har dyre anlegg med kabler og høyttalere til 100 tusener, hvor dårlig vil det være for de?
    Hva er det de vil merke som er dårlig med lyden på plata?

Er litt nysgjerrig på dette, da jeg selv ikke er noen ekspert på å høre sånne forskjeller, tror jeg...
    Det høres slitsomt ut, ubrukbart på høye volum. Det blir mye bråk og rot i lydbildet. Bilstereoen min avslører lett hvor dårlig kvalitet det er på det som jeg har så langt. Jeg liker sangene, men det er så ille at jeg knapt orker å høre på de. Får bare håpe at det blir bedre på fredag når man får tak i de ekte varene

Intermediate jahnmar sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    911
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ligger 6 låter ute nå på metallica.com

Liker veldig godt det jeg hører!

Active EldarH sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    488
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg gleder mer fryktelig til å få dette albumet i fysisk CD
    Jeg liker veldig godt dette albumet, MEN nå liker jeg alle albuma til Metallica. Også det "dårlige" St.Anger falt bare mer og mer i smak etterhvert som jeg hørte på det.

Load Reload og S&M er faktisk noen av de cdene som er mest brukt hos meg, noe jeg også forstår er regnet som en "dårlig metallica periode".

Hører ofte på Garage Inc også

Aller beste CD'ene syns jeg er The Black Album og Master of Puppets

Neon av de beste enkeltsangene spør du meg finnes på Ride The Lightning og And Justice for all

En annen snodig ting, kan godt tenkes det bare er meg, men sang nr 4 på veldig mange av albuma er for meg spesielt gode låter og sang nr 4 på dette albumet er også en favoritt akkurat nå.

Her er noe for dere som har Guitar Hero:

ITavisen | Metallica klar for Guitar Hero

Vurderer og gå til innkjøp av Guitar Hero nå

Intermediate cyr sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    544
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enda en rip ute, samme forvrengte lyden.

Det kommer til å hagle kritikk når anmelderne får tenna i denne skiva, men det blir fullt fortjent.

Jeg er en stor Metallica-fan, men lyd er viktigere ass.

Intermediate Razortec sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,679
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Anmeldelse av plata i VG Men det stod ingenting om lydkvaliteten. Regner med at de har tilgang til selve CD-plata?

Active
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    476
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja, VG elsker jo å anmelde musikk før de har cden i hus. Tviler på at de eller noen andre har den fysisk da hadde den nok funnet veien til nettet allerede....

Intermediate mg_martin sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MaW
    ikke regn med at dette blir lydkvaliteten på det ferdige albumet. MP3 versjonen som ligger på nett er tatt fra streaming. Det sier seg selv at lyden kan være elendig.

Personlig så driter jeg litt i lydkvaliteten. IMO så klarer gutta å levere uansett, men litt merkelig at når det ligger så mye cash bak i produksjonen så klarer de ikke å levere noe som ikke har clipping og vreng.

Selv har jeg hørt flere konserter tatt opp av publikum.. lydkvaliteten er ræva, men musikken er legendarisk.

Intermediate Doc.G sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Steinkjer
    Poster
    1,662
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0