Metallica - Death Magnetic | Nytt album lansereres i september! - Side 15

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 15 av 29 FørsteFørste ... 5 11 12 13 14 15 16 17 18 19 25 ... SisteSiste
Viser resultater 281 til 300 av 563
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av MaW
    Og dette har jeg hørt ørten ganger før. For meg virker det som det er ekstra kult å hate 90 talls metallica og elske 80-talls metallica. (jeg påstår ikke at du gjør det, men kjenner til flere) Jeg har et helt annet syn på dette. Jeg vokste kanskje ikke opp med Metallica, men jeg begynte å høre på dem da Unforgiven 2 ble spillt og vist på Norsk tv/radio. Så jeg starter altså å høre på 90-talls Metallica for å så utforske 80-talls Metallica. Derfor liker jeg 90-talls Metallica like godt som 80-talls Metallica. Jeg er nok en av de få, men jeg innrømmer det faktisk. Metallica har alltid vært kontroversielle, og vil alltid være det. Master of Puppets kommer aldri igjen. Punktum! Grunnen til det er jeg at jeg tror at folk aldri hadde akseptert at Metallica hadde kommet med et album som er så bra/like bra som Master of Puppets. Derfor er det nok lurt å begynne å lære seg å høre på "nye" Metallica...
    Selvfølgelig skjønner jeg at gutta blir eldre, og at alle band har en glansperiode for så å bli mindre kreative. Dette gjelder alle artister i rockebransjen. Jeg synes ikke det er "kult" å hate eller disse Metallica nå, de har meget fint klart å dumme seg ut på egen hånd, med en arrogant drittsekk på trommer i spissen. Og siden jeg har fulgt med på hva dette bandet har gjort siden 80-tallet føler jeg at jeg observerer dem ganske godt Jeg synes som sagt at den nye plata er bedre enn ventet. Nei, Master Of Puppets kommer aldri igjen, det er dessuten umulig siden et stort bidrag på de tidlige platene er borte. Det er en ting man kan unnskylde Metallica med selvfølgelig. Cliff Burton er det mest triste bortfallet i rockehistorien etter min mening. Han klarte å kombinere sår klassisk musikk med beinhard thrash metal. Kombinert med James Hetfield's fantastiske riff og vokal arrangement resulterte dette i den feteste metalmusikk som er laget.
    Synes også at det var veldig mye bra på Justice For All og det sorte albumet, selv om førstnevnte var noe overarbeidet og, i Metallica tradisjon, dårlig produsert. The Black album er vel det mest vellykkede lydmessig fra bandet. Den finnes i en helt sinnsvakt bra DVD-Audio 5.1 utgave. Enter Sandman i høyoppløselig surround er ganske tøft.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Cliff Burton var nok en av de mest geniale bassistene i historien, hans død var tragisk.. "To Live Is To Die" låten er basert på alle burtons ubrukte riff, james satte sammen dette til en låt i minne om Cliff..

Syns uansett at metallica har klart seg bra uten ham..

Er ikke uten grunn at de er antatt å bli de nye rolling stones.. (et band som spiller til alderdomen tar knekken på de)

Jeg møtte James i London den 14sept han sto ved siden av meg og shoppet cder.. fikk litt sjokk!

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Robin.T
    Jeg møtte James i London den 14sept han sto ved siden av meg og shoppet cder.. fikk litt sjokk!
    Det er jo konge da

Intermediate Wibla sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må si at GH3-versjonen i FLAC hadde betraktelig bedre lyd enn plata.. litt av en vekker igrunn.

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Aasmund
    Selvfølgelig skjønner jeg at gutta blir eldre, og at alle band har en glansperiode for så å bli mindre kreative. Dette gjelder alle artister i rockebransjen. Jeg synes ikke det er "kult" å hate eller disse Metallica nå, de har meget fint klart å dumme seg ut på egen hånd, med en arrogant drittsekk på trommer i spissen. Og siden jeg har fulgt med på hva dette bandet har gjort siden 80-tallet føler jeg at jeg observerer dem ganske godt Jeg synes som sagt at den nye plata er bedre enn ventet. Nei, Master Of Puppets kommer aldri igjen, det er dessuten umulig siden et stort bidrag på de tidlige platene er borte. Det er en ting man kan unnskylde Metallica med selvfølgelig. Cliff Burton er det mest triste bortfallet i rockehistorien etter min mening. Han klarte å kombinere sår klassisk musikk med beinhard thrash metal. Kombinert med James Hetfield's fantastiske riff og vokal arrangement resulterte dette i den feteste metalmusikk som er laget.
    Synes også at det var veldig mye bra på Justice For All og det sorte albumet, selv om førstnevnte var noe overarbeidet og, i Metallica tradisjon, dårlig produsert. The Black album er vel det mest vellykkede lydmessig fra bandet. Den finnes i en helt sinnsvakt bra DVD-Audio 5.1 utgave. Enter Sandman i høyoppløselig surround er ganske tøft.
    Godt svar. Bare det hadde vært flere som kunne argumentere like godt rundt dette som det du skrev her.... ;-)

Intermediate cyr sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    544
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når vi allerede er offtopic..

Sitat Opprinnelig postet av Aasmund
    Cliff Burton er det mest triste bortfallet i rockehistorien etter min mening. Han klarte å kombinere sår klassisk musikk med beinhard thrash metal.
    Jeg tenker akkurat det samme. Ride og Master skiller seg så soleklart ut når det gjelder sound, og per i dag har jeg ikke hørt mye som låter maken. Det er bare trist at denne store mannen ikke fikk være med Metallica videre. Suicide & Redemption er ikke engang i samme liga som Ktulu og Orion.. Han var et musikalsk geni.

Newcomer EvenSteven sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har visst Lars uttalt seg om saken:
    Hør, det er ingenting galt med lydkvaliteten. Dette er 2008, og dette er hvordan vi lager plater. Rick Rubins greie er å få det til å høres levende, høyt og spennende, å få lyden til å springe ut av høyttalerne. Selvfølgelig har jeg hørt at flere folk klager. Men jeg har hørt på albumet i bilen de siste dagene, og det låter fuckin' smokin', sier Ulrich ifølge Blender.

Stikkord: låter levende - fuckin' smockin' ? Vel .... levende er ikke akkuratt et ord jeg vil bruke i beskrivelse av lyden ...

Metallica legger skylden for lydbråk på internett - Musikk - Dagbladet.no

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var det jeg ventet ville komme fra den kanten. Bakkekontakt? Neppe

"- Internett gir alle en stemme, og internett har en tendens til å gi de som klager en høyere stemme. Jeg klarer ikke holde følge med denne dritten." (Ulrich)

Kan noen be denne fyren grave opp Stalin eller Mao - det er tydelig at han satt pris på den slags sensurregimer.

Intermediate Pinguz sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "låter levende" Låter mer som døende sprengte høyttalere spør du meg...

Intermediate aleksander8 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alle årene som trommeslager har tydeligvis gjort underverker med ørene hans

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    He he, tenkte akkurat på det samme.

Intermediate mteinum sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er vel både Ulrich og Hetfield plaget med tinnitus. Den kan jo virke som denne har vel blitt så ille at de selv ikke hører hvor dårlig dette lyder.

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det spraker i høytallerene på middels volum. Da er det noe galt med platen og ikke resten av anlegget. Spesielt når det er testet med 100vis av andre CDer, og denne er eneste med det problemet.

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Når det spraker i høytallerene på middels volum. Da er det noe galt med platen og ikke resten av anlegget.
    Nei nei, leste du ikke artikelen? Det er internet sin skyld!

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,246
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Metallica - The Digital Compression Edition

YouTube - Metallica - The Digital Compression Editions
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Active
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    407
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kane
    Metallica - The Digital Compression Edition

YouTube - Metallica - The Digital Compression Editions

hehe ikke så dum den..

noen som kan fortelle meg hva denne GH utgaven av det nye metallica albumet er for noe? noen som har link?

Intermediate aleksander8 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du har guitar hero spillet til Xbox 360 så kan du kjøpe albumet via xbox live.
    Du kan ta opp lyden derifra da den har bedre lyd enn den "vanlige" cd'en.

Intermediate jahnmar sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    911
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Metallica tar til motmæle - bt.no

Hmm,vet ikke helt hva jeg skal si om dette...men plata snurrer nå rundt her ganske så ofte uansett!

Intermediate Scorpioen84 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,585
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    lett the picture speak...

http://upload.wikimedia.org/wikipedi...e_waveform.png

Har kjøpt på GH3, noe helt annet...
    | KK DXD-12012 | KK Quattro | Sherbourne PA160 | Onkyo 818 | TW700 |

Active
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    476
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har kjøpt det tilGH3 på ps3 selv, men skjønner ikke hvordan jeg skal få rippet det ut til cd

Side 15 av 29 FørsteFørste ... 5 11 12 13 14 15 16 17 18 19 25 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •