Metallica - Death Magnetic | Nytt album lansereres i september! - Side 14

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 14 av 29 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14 15 16 17 18 24 ... SisteSiste
Viser resultater 261 til 280 av 563
    Intermediate mteinum sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av MaW
    Men jeg anbefaler alle som har kjøpt albumet, tilogmed die hard fans (som meg selv), til å laste ned GH versjonen fra nett og lytte ivei.
    Isåfall så bør man vel heller kjøpe GH og laste ned tilhørende filer fra nett....

Intermediate Noose sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde kjøpt den jeg, hadde jeg bare hatt GH3 på ps3 istedet for Wii

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg syns derimot det ikke noe vits i å skryte av gh3-versjonen. Kjiip lyd på den også!

Intermediate Scorpioen84 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,585
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Audiomur
    Jeg syns derimot det ikke noe vits i å skryte av gh3-versjonen. Kjiip lyd på den også!
    nja, fortsatt litt rå og uferdig lyd kanskje, men som et Garage-trach band så hadde jeg vært fornøyd med den kvaliteten på CDplaten, som Aasmund har en meget god forklaring på i sin post :
    http://avforum.no/forum/cd-sacd-dvd-...ml#post1001178

Bassen slår mye bedre og dynamikken er der, slik som det skal være.
    | KK DXD-12012 | KK Quattro | Sherbourne PA160 | Onkyo 818 | TW700 |

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Audiomur
    Nå tror jeg man misforstår veldig her.

Lyden på CD'en er under enhver kritikk. Lyden på GH versjonen som ligger ute, er betraktelig bedre.

Men det er ikke dermed sagt at GH versjonen har en GOD lyd (i vår AV verden sammenheng) - bare bedre enn.....

Intermediate fordfiesta sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,071
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fordfiesta
    CD.on har en ny versjon av Death Magnetic kalt phase ettelleranna.
    Death in a coffin, er det noe som stiger i verdi, eller? noen som har peiling??
    Megastore.se har denne phase versjonen, er visst bare cd-coveret som er nytt.

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fordfiesta
    Megastore.se har denne phase versjonen, er visst bare cd-coveret som er nytt.
    Ja har du sett. Står der at dette er neste opplag og at den mangler hullet i bookleten.. Mulig den første var begrenset da?

Når det gjelder kista, har jeg sett noen steder som påstår den er limitert, andre nevner det ikke. Så begrensningen er nok ikke så veldig på denne. Stiger i verdi gjør den nok, bare du venter lenge nok ;-) og ikke rører noe av det som ligger inni..

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    og hva med denne hentet ut fra cdon sine sider "Metallica
    Death Magnetic (Ltd Digipak) (Album)" noen som har hørt denne utgaven eller er det samme som den vanlige utgaven.lite peiling på slike fremmedord(Ltd Digipak).

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av brennarn
    og hva med denne hentet ut fra cdon sine sider "Metallica
    Death Magnetic (Ltd Digipak) (Album)" noen som har hørt denne utgaven eller er det samme som den vanlige utgaven.lite peiling på slike fremmedord(Ltd Digipak).
    Ltd. er limited. Altså begrenset. Digipak er disse pappcoverne i stedet for plast (jewelcase). Tror denne inneholder en nedlastingskode og ikke noe annet.

Intermediate shakudu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva forskjellen fra "Death Magnetic (Ltd Digipak)" og "Death Magnetic"?

Edit: Hehe brennarn, posten din kom mens jeg skrev

Intermediate cyr sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    544
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bump!

Nå som stormen har lagt seg og slik. Kaka er spist opp og den feite dama har sunget for lengst;

Hører dere noe særlig på Death Magnetic for tiden?

Inntrykket jeg sitter med akkurat nå er at sangene var alt for lette å glemme. Ingen låter brant seg fast på hjernen som en ondarta tumor slik at de bare mååå spilles om og om igjen.. Selv har jeg ikke hørt på albumet etter jeg dro ned GH3-versjonen. Lurer bare på om jeg er alene eller ikke. Rundt slipp-datoen var det jo enorm aktivitet her!

Intermediate partyboynr1 sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,014
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spilles daglig. Og albumet blir bare bedre og bedre!!!!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    syns det nye albumet er ganske bra jeg, mangen fengende sanger..

jeg var på release konserten de hadde for fansene på the O2 arena i London..

sinnsykt bra "intim konsert" hvor de spilte bakoversveis på alle de 18 000 fansene som var til stede...

James Hetfield, Lars Ulrich, Kirk Hammett og Robert Trujillo
    er ALLE sinnsykt dyktig til sine roller i bandet!

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av cyr
    Bump!

Nå som stormen har lagt seg og slik. Kaka er spist opp og den feite dama har sunget for lengst;

Hører dere noe særlig på Death Magnetic for tiden?

Inntrykket jeg sitter med akkurat nå er at sangene var alt for lette å glemme. Ingen låter brant seg fast på hjernen som en ondarta tumor slik at de bare mååå spilles om og om igjen.. Selv har jeg ikke hørt på albumet etter jeg dro ned GH3-versjonen. Lurer bare på om jeg er alene eller ikke. Rundt slipp-datoen var det jo enorm aktivitet her!
    Faktisk bare spor 5 som har satt seg. Plata har gått litt i glemmeboka ja.
    Får ta å lytte litt på den nå

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Plata snurrer iallefall hver andre dag . STORKOSER MEG, selv om lydkvaliteten er litt laber .

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Albumet er knallbra!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MaW
    Albumet er knallbra!
    Albumet hadde vært bra hvis det var Metallica's eneste. For oss som har vokst opp med dette bandet og kjøpte Kill'em All, Ride The Lightning og Master Of Puppets, er dette en lite minneverdig plate, men bedre enn ventet. Metallica var, med Cliff Burton på bass og viktig låtskriver, det beste thrash bandet som noen gang har sett dagens lys.

Etter at Burton døde har det gått sakte men sikkert nedover. Det er ikke lett å plukke lavmålets bunn, men plater som Reload og St.Anger må være noe av det fæleste utgitt i rockehistorien. Tortur på høyt nivå. Å saksøke egne fans... Finnes det noe annet rockeband i moderne historie som har opplevd at platene deres brennes på bål?. Drikking, rus og åpenlys krangling, kle seg som glamrockere for i neste fase å hive seg på numetal bølgen, den "originale" ideen om å spille med symfoniorkester, ny plate som er mer komprimert enn enn 128 kb mp3fil.... ja det er mye å ta av!

Men Death Magnetic er helt grei den, selv om magien, kvalitetslåter og feelingen fra f.eks Ride the ligntning og Master of puppets er en saga blott. Og på et bra anlegg er GH3 rippen faktisk veldig bra lydmessig.

Intermediate Scorpioen84 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,585
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Aasmund
    Albumet hadde vært bra hvis det var Metallica's eneste. For oss som har vokst opp med dette bandet og kjøpte Kill'em All, Ride The Lightning og Master Of Puppets, er dette en lite minneverdig plate, men bedre enn ventet. Metallica var, med Cliff Burton på bass og viktig låtskriver, det beste thrash bandet som noen gang har sett dagens lys.

Etter at Burton døde har det gått sakte men sikkert nedover. Det er ikke lett å plukke lavmålets bunn, men plater som Reload og St.Anger må være noe av det fæleste utgitt i rockehistorien. Tortur på høyt nivå. Å saksøke egne fans... Finnes det noe annet rockeband i moderne historie som har opplevd at platene deres brennes på bål?. Drikking, rus og åpenlys krangling, kle seg som glamrockere for i neste fase å hive seg på numetal bølgen, den "originale" ideen om å spille med symfoniorkester, ny plate som er mer komprimert enn enn 128 kb mp3fil.... ja det er mye å ta av!

Men Death Magnetic er helt grei den, selv om magien, kvalitetslåter og feelingen fra f.eks Ride the ligntning og Master of puppets er en saga blott. Og på et bra anlegg er GH3 rippen faktisk veldig bra lydmessig.
    Amen Aasmund.!
    Hodet på spikern kalles det.

Hører ikke så mye på DM akurat nå, har oppdaget flere utrolige band jeg ikke har lagt merke til før....

jeg tyvlånte en cd fra en kolega for å få hørt på noe annet i arbeidsbilen en dag her...
    Låtene som frister til gjennhør på Guitar Hero er Cyanide, The end of the Line, og The Unforgiven lll... ellers er de fleste lange og litt kjedelige..
    | KK DXD-12012 | KK Quattro | Sherbourne PA160 | Onkyo 818 | TW700 |

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fått hørt igjennom noen ganger nå, og albumet er definitivt bra.

Den som stikker seg ut som best for øyeblikket er nok "The Day that Never Comes".

De som stikker seg ut dårligst er "Cyanide" og "Broken, Beat and Scarred". Først nevnte er litt for mye "St.Anger" for meg, og "Broken..." så greier jeg ikke å komme over en tekst linje i refrenget som jeg ikke kommer over "Make me More Strong" eller hva det var. Høres helt feil ut setnings messig. Skulle tro det var en setning som Lars hadde skrivet 2 dager etter han fikk ett lynkurs i engelsk.

Ellers så merker jeg ikke lyd kvaliteten så mye i bilen, men via iPod og Klipsch Costum 1 så blir det mye skurring på samme nivå som ingen andre låter har det. Utrolig skuffende da det nivået ikke er spesielt høyt. Dette er dårlig av Metallica.

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Aasmund

Og dette har jeg hørt ørten ganger før. For meg virker det som det er ekstra kult å hate 90 talls metallica og elske 80-talls metallica. (jeg påstår ikke at du gjør det, men kjenner til flere) Jeg har et helt annet syn på dette. Jeg vokste kanskje ikke opp med Metallica, men jeg begynte å høre på dem da Unforgiven 2 ble spillt og vist på Norsk tv/radio. Så jeg starter altså å høre på 90-talls Metallica for å så utforske 80-talls Metallica. Derfor liker jeg 90-talls Metallica like godt som 80-talls Metallica. Jeg er nok en av de få, men jeg innrømmer det faktisk. Metallica har alltid vært kontroversielle, og vil alltid være det. Master of Puppets kommer aldri igjen. Punktum! Grunnen til det er jeg at jeg tror at folk aldri hadde akseptert at Metallica hadde kommet med et album som er så bra/like bra som Master of Puppets. Derfor er det nok lurt å begynne å lære seg å høre på "nye" Metallica...

Side 14 av 29 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14 15 16 17 18 24 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •