Metallica - Death Magnetic | Nytt album lansereres i september! - Side 11

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 11 av 29 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 21 ... SisteSiste
Viser resultater 201 til 220 av 563
    Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Loce
    Få band av nåtiden er blitt dissekrert så til de grader av media, ofte med negative innfallsvinkler, som Metallica. Til og med når de førse singlene fra metalgudenes første plate på fem år, kom ut, var det med et negativt fokus på det mange mente var dårlig lyd. Ikke er jeg blodfan av Metallica, men jeg er veldig opptatt av lydkvalitet. Og bortsett fra en bassgitar som nesten er umulig å høre, oser det vellyd av «Death Magnetic».

Sitat fra Trønder-Avisa.
    puh- i begynnelsen trodde jeg det var dine ord........

herli'

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    136
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    puh- i begynnelsen trodde jeg det var dine ord........

herli'
    Har ikke CDen, så jeg har ikke noe grunnlag for å uttale meg, men at "det oser av vellyd" er vel å dra det vel langt.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke CDen, så jeg har ikke noe grunnlag for å uttale meg, men at "det oser av vellyd" er vel å dra det vel langt.
    spesielt med
    men jeg er veldig opptatt av lydkvalitet
    &
    en bassgitar som nesten er umulig å høre.....

Det er utrolig at det er mulig av en avis å la slike ord &vendinger komme på trykk

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mener også at lydkvaliteten på musikkvideoen til The Day That Never Comes er vesentlig bedre enn på cdn...

Intermediate jahnmar sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    911
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en kompis som sier at guitar hero versjonen har helt topp lyd, uten at jeg kjenner han sine preferanser. Hadde vært artig og hørt med egne ører ja...

Intermediate stapedius sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MaW
    Mener også at lydkvaliteten på musikkvideoen til The Day That Never Comes er vesentlig bedre enn på cdn...
    Dårlig kvalitet gjør seg best på dårlig format/dårlig utstyr. Eller kanskje er det en lossless video?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okay, dette kommer Lars til å sette pris på: Lyden på vinylen suger, lyden på cd`en er like ille, og iTunes versionen er også dårlig. Alle disse koster penger. GH3 rippen som ligger gratis ute på diverse sider høres imidlertid hundre ganger bedre ut. Helt utrolig sprøtt at redoctane som lager dataspill har greid jobben bedre enn folk som til daglig jobber med musikk. Enda mer spesielt blir det når rippen som en dude har laget med PC rippa fra en xbox høres bedre ut enn plata Metallica selger i butikken.

Uansett, Metallica har fått penga mine tre ganger (iTunes, CD, GH3) så jeg sover ikke dårlig om natta over å høre pirat av denne.

Intermediate aleksander8 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ballis
    jeg sover ikke dårlig om natta over å høre pirat av denne.
    Om du ripper låtene fra GH eller laster ned låtene selv er nok ett fett vil jeg tro..

Å hentet ut låtene fra xbox via optisk kabel hadde vært det ideelle her.

Intermediate mteinum sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

5 LPs + CD - Deluxe Edition

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å kjøpe det der er som å kaste penger ut av vinduet. Men for all del...

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Morten, jeg håper for din del at lyden på LP'ene er bedre enn på CD. Leste du det han presterte å anmelde i Fævennen i går?

Intermediate Scorpioen84 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,585
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mteinum
    Metallica - Death Magnetic - 45 RPM Vinyl LP
    Pris = 675kr + mva + fortollingsgebyr = ~940kr + frakt

Jeg ville ventet å sett om det kommer noen remastret med god lyd....
    | KK DXD-12012 | KK Quattro | Sherbourne PA160 | Onkyo 818 | TW700 |

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg leste den, og det er jo morsomt når han selv er svært lite fornøyd med resultatet selv (Ted Jensen).

... head Death Magnetic engineer Ted Jensen of Sterling Sound responded by saying: "I'm certainly sympathetic to your reaction. I get to slam my head against that brick wall every day. In this case, the mixes were already brick-walled before they arrived at my place. Suffice to say I would never be pushed to overdrive things as far as they are here.

"Believe me I'm not proud to be associated with this one, and we can only hope that some good will come from this in some form of backlash against volume above all else."
    Exclaim News: Metallica's Death Magnetic Questioned Over Sound Quality

If this is true, and Jensen (whom the Death Magnetic liner notes identify as having mastered the album) received the mix in such a compressed form, it looks like the engineers who mixed the album before it was sent to the mastering facility -- identified by Chris Vinnicombe of MusicRadar as Greg Fidelman and Andrew Scheps -- are to blame
    Analysis: Metallica's Death Magnetic Sounds Better in Guitar Hero | Listening Post from Wired.com

FVN's anmelder bør vaske ørene snarest.

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uff da....

The engineer mentioned in the thread, Greg Fidelman, shares a controversial history with the albums producer, Rick Rubin. They both worked on Red Hot Chilli Peppers' "Californication", another CD both revered and reviled for it's sound - harsh, highly compressed and very loud.
    Metallica "Death Magnetic" - Band not present at the mix ? - Mastering Media Blog

Er det rart det ble søppel...

Intermediate Retep sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,224
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har platen spunnet 5 dager i spilleren min. Jeg blir bare mer og mere glad i denne platen. Gutta har vokna fra dvalen og tatt et steg til videre. Hurra! Jeg har også lest i et eller aqnnet metall blad at Lars og James ba Rick Rubin om å ta dem med tilbake til 1981 lydmessig., Joda det har dem klart med glans. Jeg vet ikke hva som feiler meg eller mine ører/anlegg, men ved normal lyttevolum så hørest platen for meg ok ut. Ikke Outstanding eller dårlig. Men når man skal spille på luftgitar og headbange nivå så er det verre. Tror dem har leika seg formye med gain kontrollen.

Her i huset er det vertfall nok bass informasjon og det låter langt fra kjedelig, men så har jeg bygget anlegg etter prinsippet, musikk skal høres og digges ikke analyserest.

Håper gutta kommer til Norge neste år også! Ryktene sier så
    Høyttalere: Triangle Genese Quartet LE. Triangle Genese Voce, Triangle Celius ESW, Triangle Antal ESW, Triangle Khos x 4. Svs 2531 pci, svs 2039 plus, svs Pb12 plus og svs pc13 ultra
    Forsterkere: Marantz SR7010. Sherwood A965 effekttrinn.
    Kilder, pc, marantz UD7007, himedia Q10pro
    Bilde: JVC 350 Dila Dreamscreen 106'

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det som hadde vært kult var om mofi hadde kommet inn og gitt ut en utgave med killer lyd

edit: Se det ja...

The Death Magnetic 5LP limited edition vinyl set comes as a 5LP gatefold, 180gram Audiophile Quality Vinyl, Half Speed Mastered at Mobile Fidelity 45 rpm.
    Metallica - Death Magnetic

En omtale av denne blir interessant.

Intermediate cyr sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    544
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Interessant lesning. Har venta på at det skal komme artikler om det, ser ut som det hjalp på underskriftskampanjen også, som har dobla seg siste døgnet eller noe i den duren. Fremdeles få underskrifter mtp. hvor mye de har solgt da, hehe.

Hører på versjonen fra Gutiar Hero nå, og den er mange ganger bedre uten tvil. Mye lettere å høre bassen til Robert også!

Det er fremdeles ikke den feteste lyden jeg har hørt, for det er fremdeles "upolert", men da går det kanskje mer på personlig smak igjen. Det klipper ihvertfall ikke! Hørte nettopp på refrenget av BBS på mitt Sennheiser headset uten at ørene begynte å blø :-D

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    auda..

First, why does this look just like my review of the 2 vinyl edition? Basically because it is the same review. Every version of this album is messed up.

Going from my review of the CD version, I will say that these tracks are the closest Metallica has gotten to pre-Metallica/Black Album days since ...And Justice for All. The tracks are all really good.

However, there is a huge problem. There is clipping on the CD version. What this means is that you will hear distortion and popping on the CD version, along with a muddying of the instruments, that isn't intentional. They also turned the volume on the CD all the way up on the authoring side, so the CD is also overly LOUD.

So you think to yourself, "I can avoid all those digitally introduced problems; I can just buy the vinyl editions." Well here's where the problem arises. These tracks were recorded digitally from start to finish so there is no original analog master. The problem isn't that it's digital, it is that Metallica allowed the producers to record their instrument/vocal tracks at or very close to the 0 db level. This means that when mixed for the final stereo mix, the music is already maxed out on the volume side. This means all the clipping they recorded while in the studio made its way into the final mix. This INCLUDES the vinyl mixes as they went with the final mix tapes/files for the vinyl.

So if you are buying this to avoid the horrible authoring on the CD, save your money as the quality, for all intents and purposes, is just as ruined as it is on the CD.

And yes, I own the 5 LP edition and have verified, personally, that the mixing on the vinyl is just as bad as the CD. So just because this is a Mo-Fi (Mobile Fidelity) release, don't expect them to be able to work miracles on what is already a messed up album. On vinyl it probably sounds the best, however when it has issues like these that is kind of an oxymoron.
    Amazon.com: Death Magnetic [5 LP w/ Bonus CD]: Metallica: Music

Intermediate Doc.G sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Steinkjer
    Poster
    1,662
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Få band av nåtiden er blitt dissekrert så til de grader av media, ofte med negative innfallsvinkler, som Metallica. Til og med når de førse singlene fra metalgudenes første plate på fem år, kom ut, var det med et negativt fokus på det mange mente var dårlig lyd. Ikke er jeg blodfan av Metallica, men jeg er veldig opptatt av lydkvalitet. Og bortsett fra en bassgitar som nesten er umulig å høre, oser det vellyd av «Death Magnetic».

Sitat fra Trønder-Avisa.
    Enda en god grunn til at jeg ikke abonnerer på Trønder-Avisa

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne e-posten ble da sendt til Fædrelandsvennen sammen med bilde fra analysen av låt nr 4 (fra forrige side):

Send denne (med vedlegg) videre til vedkommende som anmeldte siste Metallica CD i Fædrelandsvennen, 16/9 eller 15/9.

Hei.

Ang. din anmeldelse av Metallica "Death Magnetic"

Jeg tar det som en fornærmelse at du tar så lett på det faktum at plata har forferdelig dårlig lyd. Du går så langt som å kalle lydkritikken for "TØV".
    Det forteller meg at du enten ikke har kjennskap til hva som er god lyd, eller har utstyr til å høre plater på en ordentlig måte, eller rett og slett påberoper deg retten til å hevde at lyden er god, en helt unik subjektiv oppfattelse som ikke hører hjemme i en plateanmeldelse.

Lyden er nemlig hårreisende dårlig og det er en paradoks at låter fra plata som benyttes på Guitar Hero faktisk har en mye bedre kvalitet enn originalalbumet.

Jeg kan dokumentere dette. Vedlagt finner du analyse av låta "The day that never comes".
    Vil du si at analysen vitner om en plate med god lyd?

Dessverre er lydkvaliteten så dårlig at folk bør påberope seg retten til å levere varen tilbake og få pengene igjen. Sånn fungerer det i alle andre bransjer om varen man har betalt for har en alvorlig mangel eller feil. Og det HAR denne plata.
    En slik "kampanje" blant kjøperne ville kanskje sette store nok spor til at Metallica som band ville lage en ny utgivelse med en ny lydmiks. Det tror jeg nemlig denne plata fortjener.

Vennlig hilsen

Side 11 av 29 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 21 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •