Ripping av CD til PC - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 26 av 26
    Moderator striky sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    The very first step is installing EAC. You need to download v 0.95 beta 3. You also need a working ASPI layer. If you have Nero installed you can copy wnaspi32.dll from the Nero installation folder (C:\Program Files\Ahead\Nero) to your EAC installation folder (C:\Program Files\Exact Audio Copy) after the installation has finished. If you don't have Nero you can download the needed file here.

Og her ble jeg ordblind..... :???: Jeg sender pc-en til Gjøvik jeg striky, så ordner du dette.
    Du må laste ned den ASPI-fila som er lenket til, og legge den i mappa C:\Program Files\Exact Audio Copy etter at du har installert Exact Audio Copy-programmet. Den mappen finner du enten ved å klikke på "Min datamaskin" og så bla deg videre inn i mappestrukturen, eller enklere å bare trykke på start-menyen, velge "kjør" og så skrive inn "C:\Program Files\Exact Audio Copy" (uten apostrofene) etterfult av Enter. Hvis du har norsk operativsystem, er denne pathen gjerne "C:\Programfiler\Exact Audio Copy" istedenfor.

Moderator striky sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du vil teste et annet program som er enklere å installere, så kan du teste FreeRIP. Testet det nettopp, og installasjonen der var ihvertfall bare tut og kjør, og ripping til flac var lett som en lek. Enklere tror jeg ikke du får det

FreeRIP - Convert audio CDs and audio files to MP3, WMA, WAV, Ogg Vorbis and Flac

Ikke like avanserte innstillingsmuligheter som f.eks. EAC, men det er kanskje ikke det du er ute etter heller.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe. Ikke så lett å være nesten helt blank på data, teddytusen.

Pc'n går ikke til h..... selv om man prøver og feiler litt på egenhånd.
    Vi har jo alle hatt null datakunskap på et eller annet tidspunkt. Helt blank er du jo ikke. Du har jo fått til å bruke AVforum...

Uansett så håper jeg du får den hjelpen du trenger for å få dette til. Selv har jeg minimal erfaring med EAC, men har planer om å rippe alle CD'ene mine i formatet FLAC etterhvert. Problemet er jo at det kommer å ta laaang tid å rippe noen hundre CD'er. Derfor må jeg ( som deg ) først finne ut hvilket program som kommer til å gjøre denne prosessen best mulig på enklest vis.

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke lett nei. Jeg forstår jo ikke noen av uttrykka. Ikke hvor jeg finner ting på dataen heller. Det største problemet føler jeg er at jeg ikke har noen form for oversikt. En ting er å følge en guide, men straks det dukker opp et valg, eller at jeg ikke forstår følgene av ting jeg gjør (klikker på) så står jeg bom fast. Jeg setter stor pris på at striky og eventuelt andre hjelper til, men det spørs om jeg ikke må få hjelp her hjemme. Hjemmehjelp med andre ord.
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Active listen sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    382
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Det er ikke lett nei. Jeg forstår jo ikke noen av uttrykka. Ikke hvor jeg finner ting på dataen heller. Det største problemet føler jeg er at jeg ikke har noen form for oversikt. En ting er å følge en guide, men straks det dukker opp et valg, eller at jeg ikke forstår følgene av ting jeg gjør (klikker på) så står jeg bom fast. Jeg setter stor pris på at striky og eventuelt andre hjelper til, men det spørs om jeg ikke må få hjelp her hjemme. Hjemmehjelp med andre ord.

Det enkleste for deg er kanskje å legge inn iTunes, og deretter rippe til Apple Lossless. Dette formatet er også helt tapsfritt og det støttes av Squeezebox Duet. Det skal være rimelig enkelt å få til. Kan komme med step-by-step guide dersom det er ønskelig, helt til Squeexebox'en kommer inn i bildet, den har jeg ikke vært borti før.

Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av listen
    Det enkleste for deg er kanskje å legge inn iTunes, og deretter rippe til Apple Lossless. Dette formatet er også helt tapsfritt og det støttes av Squeezebox Duet. Det skal være rimelig enkelt å få til. Kan komme med step-by-step guide dersom det er ønskelig, helt til Squeexebox'en kommer inn i bildet, den har jeg ikke vært borti før.
    Jeg støtter meg litt til denne, så lenge du ikke må ha flac-format. iTunes er veldig brukervennlig og så ser det flott ut også.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •