Jimi Hendrix - Utdatert.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Intermediate ruxxy sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    1,612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Jimi Hendrix - Utdatert.

Jimi Hendrix sporene som er å finne på nettet og forsåvidt i butikkene er rett og slett av RÆVVA kvalitet. Sangene er historiske men det er umulig å ett spor du kan sette på anlegget uten knittring og andre forstyrrelser..

Så spørsmålet mitt blir følgende: Hva er det beste coverbandet etter Jimi Hendrix? Som spiller så og si så identisk som mulig?

Hendrix er en liten gud i seg selv, men det er vanskelig å nyte han når det bare finnes elendige opptak der det høres ut som det ligger heroin strødd på sporene i LP plata..

Dere skjønner mest sansynelig hva jeg mener

Takker for svar.

Intermediate SveinS sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    1,680
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

...

Kjøp dem på CD da vel
    CDON.COM

Newcomer Nabolagets_Skrekk sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke alltid man har muligheten til å få tak i gode opptak, og da kan man jo bare ta til takke med de orginale. Det blir jo ikke det samme med coverband, jovisst kan det være kult, men det er ikke Jimi. Men f.eks. Stevie Ray Vaughan har en kul cover av Little Wing fra cd-en "The Sky Is Crying". Vet ikke om noen tribute band dessverre. Finnes mange som prøver å være det, men vet ikke om noen på proffesjonelt stadiet.

Intermediate gonigogo sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er heldigvis-dessverre slik med artister fra slike perioder i historien. Lydgjengivelsen er nok ikke den beste, men du får prøve å snu det til det positive... la knitringen bli endel av sjarmen.
    Og en god start er jo tross alt å få de så gode som mulig, så dropp mp3-nedlastningen og kjøp originalvarene.

Intermediate Muffinman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det finnes "Tribute to Jimi Hendrix" - plater i bøtter og spann med varierende artister.Disse bør ha betydelig bedre lyd enn opphavet.

Eksempel: Second Hand Songs - Medium: Stone Free - Tribute to Jimi Hendrix - (1993)

Merk deg Manic Depression på dette albumet. Den er vill!

Intermediate wizkid sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Satt akkurat og skulle bestille Hendrix på LP da jeg så tråden din! Utdatert du liksom!!! Ble skikkelig forbannet, rett og slett!
    Men så tror jeg at jeg skjønte hva du mente. Noe med lyd kanskje?
    For det første: INGEN SPILLER SOM HENDRIX OG GUTTA!!!
    For det andre: IKKE KJØP NOE AV COVER/TRIBUTE-PLATENE HVIS DU FORVENTER Å HØRE HENDRIX-KOPIER!!!

Det du får på coverversjonene er noe helt annet enn orginalversjonene av låtene. Kjøp da heller Stevie Ray Vaughan som spiller sitt eget spill sterkt innspirert av Hendrix.
    En av de bedre på CD er i følge meg:
    "Are You Experienced?" (Remastered)
    "Electric Ladyland" (Remastered)
    Ellers som samleplate kanskje denne er ok: "Experience Hendrix: The Best Of Jimi Hendrix". Selv har jeg "The ultimate experience" til bilen. Beste samlingen jeg har hørt med karen.
    Lykke til...

Intermediate ruxxy sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    1,612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wizkid
    Satt akkurat og skulle bestille Hendrix på LP da jeg så tråden din! Utdatert du liksom!!! Ble skikkelig forbannet, rett og slett!
    Men så tror jeg at jeg skjønte hva du mente. Noe med lyd kanskje?
    For det første: INGEN SPILLER SOM HENDRIX OG GUTTA!!!
    For det andre: IKKE KJØP NOE AV COVER/TRIBUTE-PLATENE HVIS DU FORVENTER Å HØRE HENDRIX-KOPIER!!!

Det du får på coverversjonene er noe helt annet enn orginalversjonene av låtene. Kjøp da heller Stevie Ray Vaughan som spiller sitt eget spill sterkt innspirert av Hendrix.
    En av de bedre på CD er i følge meg:
    "Are You Experienced?" (Remastered)
    "Electric Ladyland" (Remastered)
    Ellers som samleplate kanskje denne er ok: "Experience Hendrix: The Best Of Jimi Hendrix". Selv har jeg "The ultimate experience" til bilen. Beste samlingen jeg har hørt med karen.
    Lykke til...
    Jeg har vært blodfan av Jimi Hendrix siden min første gitarlekse for mange mange år siden, så det er ikke av musikalse prinsipp jeg lager den tråden, det er rett og slett for mange av opptakene er RÆVVA.

Hva slags CD har best studio opptaker da?`Eventuelt musikk DVD?

Active unIQue sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ole Staveteig har da gitt ut en cd med Hendrix covers, som jeg mener er knall!! Men det er jo ikke "helt likt" Hendrix da...... Men uansett annbefales. En klassiker på plata er jo "Hei Jo" som er en fornorsket versjon av Hey Joe med Ole Paus på vokal. Ellers gutten kan spille Hendrix da.

Intermediate wizkid sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har kun "The ultimate" og "Stages"-boksen på CD. De andre er LP. Har ikke hørt så mye av han på CD i edru tilstand.
    Må bare nevne at i gamle dager gjorde de som i vår tid, skapte seg en sound som de syntes passet musikken. De hadde jo ikke digitalt utstyr og det samme innspillingsutstyret som i dag. Heldigvis i mange tilfeller. Når du kjøper en CD i normal kvalitet, så slipper du knitringen, men får nok litt båndsus. Knitring kommer jo fra LP`er som er slitt/møkkete og defekt stift.
    Er det knitring på CD-plata har du kjøpt en CD av svært dårlig kvalitet.
    Når vi generelt snakker om coverversjoner, er det ikke så stort poeng i å spille "likt". Jeg snakker om å få frem sjelen i musikken, som orginalen ofte gjør. Hendrix var en av de bedre på covers også. Marius Müller var også en av de store tolkere innen Hendrix-cover, som også gjorde egne vrier på de. Mange covers gjøres annerledes med bravur, mens enkelte driter seg skikkelig ut.

Intermediate Muffinman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Electric Ladyland er vel kanskje utgivelsen som har best lyd, uten at jeg har andre kilder på dette enn ørene. I tillegg er Hendrix`s vokal temmelig bra i forhold til visse andre - og nedsnødde - opptredener.

Albumet inneholder også mye av hva som kunne lages av effekter i lydstudio den gangen.

Selvfølgelig spiller ingen som Hendrix & co, men jeg mener like fullt at det finnes fortolkninger og høydepunkter som virkelig er verdt å høre på tribute-platene. Så får man bra lyd på kjøpet.

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,547
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes lyden er helt OK på de remastrede CD-platene. Må huske på at dette er spilt inn på slutten av 60 og begynnelsen på 70 tallet.
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mine LPer gir iallefall meget god lydkvalitet, uten knitring.

Billige og/eller dårlige spillere gir knitring.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •