Hjelp meg med en waltz til min brors bryllup (PLEASE) - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 23 av 23
    Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Husk; Tung-lett-lett; Tung-lett-lett; FallenA!
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Intermediate mteinum sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en plan :-D

Du starter med denne:

5. Kathy's Waltz from Time Out [CK 52860] by Dave Brubeck

Den begynner i 4/4 og går deretter over i 6/8 (eller 3/4).

Så for å gjøre forvirringen komplett så smeller du til med denne:

3. Take Five from Time Out [CK 52860] by Dave Brubeck

Både tittel på sang og plate bør gi deg et hint... men dette bare dersom du vil være slem :twisted:

Disse sangene har jeg med waltz i navnet:

• Waltz For Debby from Accentuate the Positive by Al Jarreau - tja...
    • Waltz for Ruth from Beyond The Missouri Sky (shortstories) by Charlie Haden, Pat Metheny - Burde være grei å danse til, men muligens ikke bryllup
    • Jitterbug Waltz from Past, Present & Future by The Chick Corea New Trio - Din svigerinne vil se stygt på deg de neste 10 år
    • Horseshoe waltz from A year from Easter by Christian Wallumrød Ensemble - Dette høres ikke ut som noe vals
    • Kathy's Waltz from Time Out [CK 52860] by Dave Brubeck - som nevnt over
    • The Great Pumpkin Waltz from Happy Anniversary, Charlie Brown! by Chick Corea - Introen på 40sec er kliss umulig å danse til, utover det går nok den litt for fort
    • Waltz For Koop (feat. Cecilia Stalin) from Waltz For Koop by Koop - nope
    • Waltz for Carmen from Stolen Moments [GRD-9615] & Alive In L.A. by Lee Ritenour - Har vel egentlig funnet ut at GRP innspillinger ikke passer så bra i bryllup.
    • Take This Waltz from I'm Your Man by Leonard Cohen - Denne har bra rytme! Selv med 4 glass rødvin så bør denne kunne gå
    • Tennessee waltz [live] from Dear Heather by Leonard Cohen - Ja, dersom dere skal ha festen i veeeldig landlige omgivelser...
    • Two Waltzes in C from A Gershwin Celebration [10044-2-G] by Lincoln Mayorga, Moscow Philharmonic - nix
    • Der Rosenkavalier / Second Sequence of Waltzes from Ein Heldenleben [PMG2012-2] by Richard Strauss - noe kjapp
    • Tennessee Waltz from Solo by Martin Taylor - Litt mye variasjon i hastighet, men du så pent
    • Sentimental Waltz Op 51 - 6 from Tchaikovsky [PMG2017-2] by Naum Starkman - solo piano, meget variert tempo
    • Waltz for Three Daughters from Pat Coil Gold [10067-2-G] by Pat Coil - waltz ja - dansbar nei.
    • The Christmas Waltz from Wish You a Merry Christmas [ARZ-103-2] by The Frank Sinatra Family - Oh yeah!!! super rytme, Frank synger som en gud, her er det bare å finne fram kunstsnøen!! :-D
    • Waltz for Debby from jazz:live by The Real Group - Her kan du bare glemme 4 rødvinsglass...
    • Dancing The Shadow Waltz from The Music Of Elliot Lawrence [UDCD 636] by Elliot Lawrence - pent men vel rolig

Tror jeg vil anbefale deg å se på forrige post..

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    FallenA: Er det spesifikt at det er en waltz som skal utføres? Jeg kan ikke huske fra noen av bryllupene vi har deltatt i, at brudeparets brudevals faktisk var en vals, mer en elegant udefinert swingom, kanskje en slowfox hvis det har vært definerbart... Men så kjenner jeg få som kunne vært deltakere i "skal vi danse".

Opptakten til dansen blir av og til startet med en polonese hvor det ledende paret (kan være forloverene) tilslutt danner en ring hvor brudeparet utførerer brudevalsen. Slik ble det også hos oss og jeg måtte "mekke" en laang sang til det formålet.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •