Roger Waters - Bored to death - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 103
    Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Vet ikke om du er noe glad i rock, men en av de siste nyere "mainstream"-skivene jeg kjøpte var "Nickelback - All the right reasons". Jeg digger låtene og til tross for litt "loudness" låter plata rett og slett tøft. Her er en liten smakebit. Selv om kvaliteten på youtube er begredelig mtp på komprimeringsstøy gir det likevel et inntrykk av stilen på låtene.

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Konrad
    Selvsagt har jeg ikke noen bevis svart på hvitt. Det ville i tilfelle være sinnsykt dumt av de i bransjen å legge fra seg spor som kan brukes i mot dem. Men jeg kjenner opp til flere selgere i fra forskjellige bransjer som jeg har snakket med og innrømmer denne type "juks". Og nei, jeg hadde ikke båndopptager på meg. Så hvis noen her føler seg tråkket på og har rent mel i posen så beklager jeg æreskrenkelsen.
    Vel, du har faktisk kommet med dårlig tilslørte beskyldninger om korrupsjon mot en hel bransje. Jeg kjenner den fra innsiden og kjenner meg overhodet ikke igjen i beskyldningene dine. Skal du ha noen troverdighet, så bør du nok substansiere dette mer. Å slenge en slik påstand ut i luften rettet mot en hel bransje er urettferdig i forhold til majoriteten, som opptrer ryddig og etterrettelig. "Hvis noen [...] har rent mel i posen [...]" impliserer at du påstår at det å være uredelig er normalen. Det har du overhodet ikke belegg for å hevde.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har PM roffe....

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Marantz
    Vet ikke om du er noe glad i rock, men en av de siste nyere "mainstream"-skivene jeg kjøpte var "Nickelback - All the right reasons". Jeg digger låtene og til tross for litt "loudness" låter plata rett og slett tøft. Her er en liten smakebit. Selv om kvaliteten på youtube er begredelig mtp på komprimeringsstøy gir det likevel et inntrykk av stilen på låtene.
    Nickelback er vel faktisk VG liste materiale. Og de har jeg hørt litt av, men jeg kjøper svært lite Rock. Det nærmeste jeg kommer rock er Rammstein, Linkin Park og P.O.D (og selvfølgelig gode gamle Billy Idol). "Kastreres" deres innspillninger? Eller er det rett og slett såpass mye "støy" i musikken at det ikke kan karakteriseres for å være en god innspilning?

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rammstein er ikke så veldig galt dynamikkastrert, men også der er de tidlige innspillingene best.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De tidligste Rammsteinalbummene liker jeg ikke så godt. Da var de jo ikke listemateriale.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva har det med saken å gjøre?

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dimmu Borgir klarte jo toppen av VG-lista med sitt nyeste album, du kan prøve dem.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke noe annet enn at de blir uaktuelle p.g.a min "rockgrense" går der. Så da blir det bare å kjøpe albumet for at innspillingen er god og ikke musikken( for min del). Da havner jeg tilbake på samme grunnlag som "Bored to death".

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pogwaq
    Dimmu Borgir klarte jo toppen av VG-lista med sitt nyeste album, du kan prøve dem.
    Da er vil helt på viddene og laaaaaangt utenfor min rockgrense. :-D

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenti
    Med tanke på dette å følge strømmen har jeg i grunn forståelse for de som gjør som "velger" å gjøre det. Det er ofte, som finvåg nevner, de som vil "safe" og kjøper noe som har fått god kritikk i massene (dette trenger selvfølgelig ikke bety at det er det rette produktet for en, men det er hvertfall en viss sannsynlighet for det).

De jeg absolutt ikke kan forstå meg på er de som går mot strømmen bare for å være prøve å være litt "spesiell". På samme som man kan si at folk på avforum følger strømmen, kan man også si at det er nok av folk som velger bort gode produkter kun fordi mange andre i strømmen har de (tenker ikke på deg nå, Marantz ). Forstå det den som kan.
    Jeg skjønner veldig godt de som vil "gå litt mot strømmen". Det finnes vel ikke noe kjedeligere enn å være som alle andre.

Det blir veldig forutsigbart og ingen personlighet i det hvis man bare skulle skaffet seg "testvinnere" eller det mest populære. Som regel så er det jo bare subjektivitet som avgjør disse vinnerne, noe som bør være mindre verdt enn hva du selv syns.

Etter min mening handler hifi utrolig mye om subjektivitet, det er ikke en vei til spilleglede på anlegget. Hvordan musikk/film skal høres ut er opp til den enkelte. Både film og lyd er jo så bearbeidet at noen naturlighet gjenstår ikke allikevel.

For mange vil det være mye verdt å få til et bra resultat basert på egne individuelle valg. Blir et ting (eller musikk) nok i "inn" eller for kommersielt blir det for mange "ødelagt" samme hvor bra det er.

Men det er klart, hvis du velger et vesentlig dårligere produkt bare for å skille deg ut - da blir det feil. Men man kan kanskje finne andre styrker (utseende, brukervennlighet, lydfarging ? osv ) hos et produkt som oppveier nok til at man heller skaffer seg det litt "ukjente" og spennende produktet.

Så det blir jo ofte disse individualistene mot den etablerte "flokken" (som skaffer seg alle testvinnerne - greit å kjøre med sikre kort! ). Her på forumet får vi jo ofte gleden av å se fargerike diskusjoner mellom disse - gledelig nok

Selv så heier jeg bestandig på "underdog'en"
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selvfølgelig mener jeg at en skal bruke hodet, og ikke minst ørene selv... Veien er målet. Men alle har ikke alltid mulighet til det før de handler.

Hvorfor noe skulle bli ødelagt for noen bare fordi de komersielle massene tilfeldigvis skulle ta det i mot med åpne armer er for meg fortsatt en gåde, hvis vedkommende egentlig liker det vi snakker om. Men det går vel på dette med å skille seg ut fra massene.. Noen føler tilhørighet ved ikke å ha tilhørighet...

Hvem er underdogen da?

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg syns de grove bransjebeskyldningene til konrad fortjener en nærmere forklaring her, og ikke bare til enkelte på PM.

Pink Floyd's "Dark Side Of The Moon" er noe for deg, albumet har ligget 87 uker på referanselisten din(VG). God lyd er det også.

Active Karla sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    359
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet inte om det faller inom ramen för trance - dance - rave, men
    dunka dunka musik med bra ljud är:

Leftfield - Leftism
    Goldfrapp - We are Glitter
    Daft Punk - Human after all.

Chemical Brothers tycker jag oxå låter rätt bra,

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Audiomur
    Jeg syns de grove bransjebeskyldningene til konrad fortjener en nærmere forklaring her, og ikke bare til enkelte på PM.

Pink Floyd's "Dark Side Of The Moon" er noe for deg, albumet har ligget 87 uker på referanselisten din(VG). God lyd er det også.
    Pink Floyd er OK det, men havner i sammen med Roger Waters for min del. Kanskje ikke så rart. Men et godt tips, og jeg lurer faktisk på om ikke kjerringa har den liggende. Men her er det vel snakk om mange forskjellige versjoner / opplag?

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Karla
    Vet inte om det faller inom ramen för trance - dance - rave, men
    dunka dunka musik med bra ljud är:

Leftfield - Leftism
    Goldfrapp - We are Glitter
    Daft Punk - Human after all.

Chemical Brothers tycker jag oxå låter rätt bra,
    Leftfield hørte jeg faktisk litt på i ungdommen. Ikke helt i min gate. Goldfrapp skal jeg sjekke ut, de har jeg ikke hørt om i det hele tatt. Daft punk blir litt "betasuppe", litt av alt i en boks.

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med Juno Reactor, mulig det kunne være noe? Personlig liker jeg plata Labyrinth.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Juno reactor er kult, litt i samme bås som Infected Mushroom. Goa er vel det riktige å plassere disse under?

Active
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    407
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Konrad
    Kjøpte denne skiva da det skrives så mye om den her på forumet samt at den ofte brukes i tester. Greit nok at det er en god innspilling og at det er en kar som KAN spille gitar. Men for min del blir dette for kjeldelig. Finnes det cd plater med tilsvarende innspillingskvalitet innen populærmusikk? Gjerne også innen Trance, rave, dance osv

Michael Jackson skal vel være OK? Derimot er vist den siste til Madonna helt forferdelig skal vi tro isen rett.

Andre forslag til gode inspillinger?
    Dream Theater Systematic chaos. løp og kjøp. Progmetal er rått på høyttalerne dine.

Delerium Odessey bestilles fra USA sjuk dobbel CD med MASSE bass.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne tråden hadde jeg glemt. Jeg har såvidt hørt igjennom de fem skivene med Infected Mushroom. Ikke helt i mine bane, men jeg kan tydlig høre at det er lagt ned noe arbeide i produksjonen med tanke på lydkvaliteten.

Jeg har slått meg til ro med at "loudness war" egentlig ikke angår meg. Da jeg stort sett kun hører på musikk som "kler" det. Det vil si at det egentlig ikke spiller noen rolle om jeg mister dynamikken i innspillingene. Men jeg kan godt forstå de som liker jazz, blues, vokal o.l kan irritere seg over dette. Jeg er storfornøyd så lenge ikke det er "zoomet" inn såpass mye at bassen blir en firkantpuls.

Jeg bare lurer, har Timbaland vunnet krigen? Tenker da spesielt på "The way I are".

Metal er desverre ikke min greie, men takk for tips!

Side 5 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •