Roger Waters - Bored to death - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 103
    Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Konrad
    Kan du da være med på at pressen har fått i oppdrag å pushe den på forbrukerne? Hvis / Når PS3 tar av kommer den definitiv til å være ubrukelig som BR spiller for da kommer det jo nye BR modeller som er SÅ mye bedre. Eller? Er det ingen som er med på tankegangen min?

Litt mye OT her nå, men det er en rød tråd her.
    Fått i oppdrag? Mener du med andre ord de får betalt for det?

Forøvrig selger ikke PS3 dårlig. Se litt på tallene, så ser du den selger omtrent like mye som Xbox 360.

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En tråd ja.. men ikke rød..
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenti
    De jeg absolutt ikke kan forstå meg på er de som går mot strømmen bare for å være prøve å være litt "spesiell". På samme som man kan si at folk på avforum følger strømmen, kan man også si at det er nok av folk som velger bort gode produkter kun fordi mange andre i strømmen har de (tenker ikke på deg nå, Marantz ). Forstå det den som kan.
    Det er nok en del som er sånn. Kanskje mer i andre sammenhenger. Tror ikke så mange velger bort god lyd med vlije
    Det er nok viktig for mange å føle seg spesiell, men akkurat med lyd så gjør det store utslag hehe.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan du da være med på at pressen har fått i oppdrag å pushe den på forbrukerne?
    Egentlig en ganske drøy påstand. Har du belegg for den? Mener du at anmeldere faktisk har fått betalt for å gi den gode karakterer?

Om PS3 er et vidunderlig eller katastrofalt produkt skal jeg ikke uttale meg om, og har heller ikke skrevet noe test av dem. Men med tanke på at det er siste generasjons spillkonsoll med ditto bedre grafikk enn PS2, samt at den faktisk støtter et av den neste generasjons HD-formater er i seg selv ganske bra vil jeg tørre å påstå.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pogwaq
    Fått i oppdrag? Mener du med andre ord de får betalt for det?

Forøvrig selger ikke PS3 dårlig. Se litt på tallene, så ser du den selger omtrent like mye som Xbox 360.
    Det skjer mer i kulissene enn du tror. Selgerkonkurranser o.l. De får selvfølgelig ikke betalt i kroner og øre, men i "gevinster" som selges videre.

Jeg har kompis som er gamer og har jobbet i gamerbransjen i noen år. Og Sony har varslet prisnedgang p.g.a dårligere salg enn forventet. VG Nett - Spill - Sony vurderer PS3-priskutt

Så lenge maskinen ikke er hacket er det forsvarlig å kutte prisene på konsollen med en tusenlapp eller to. Men det ser ikke ut til at det er så langt unna før du kan spille backups på PS3 også.

Da har jeg bestillt 4 stk. Infectec Mushroom album på cdon.com (CDON.COM)

Intermediate Eriond sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    646
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For å komme litt tilbake til utgangspunktet:

Det er vanskelig å anbefale musikk til folk uten å kjenne noe mer til de enn noen få utsagn på forum. Men har ett par tips til plater med (etter min mening) god lyd og samtidig ikke er så "kjedelig" som Waters.

Depeche Mode sine plater har ofte en god innspilling, og jeg lytter ofte til albumet "Exiter". Denne er en referanseplate hos meg. Ellers er det også mulig å få tak i spesialutgave av albumet "Violator" som også inneholder en Dvd med 5.1 miks av høyeste dts kvalitet (har sett ISO av denne på div. nedlastingssider uten å oppfordre til noe fy-fy atså ;-)). Dette er en helt fantastisk demo for musikk i flere kanaler for de som liker slikt. Etter min mening bedre enn både Ambra og Jarre som har fått mye skryt for nettopp dette.

Vil også nevne Mike Oldfields musikk. Særlig albumet "Light + Shade" har en veldig god innspilling. Et avslappet lydbilde med både bredde og dybde av ypperste klasse. Albumet "the songs from distant earth" er også å anbefale. Faktisk ett must for enhver platesamling, så sant man ikke er totalt allergisk mot musikken da.
    Håper dette ikke er helt skivebom

Må tilføye at jeg synes "Amused to death" er en super plate. Hører ofte på denne, og har hatt den i mange år nå. Fra lenge før jeg overhodet hadde hørt om Qsound og ikke interesserte meg for lyd i det hele. Har alltid vært fan av Waters og Pink Floyd. Men vi kan vel ikke alle like det samme uansett hviken vei vi padler i strømmen

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med tanke på dette å følge strømmen har jeg i grunn forståelse for de som gjør som "velger" å gjøre det. Det er ofte, som finvåg nevner, de som vil "safe" og kjøper noe som har fått god kritikk i massene (dette trenger selvfølgelig ikke bety at det er det rette produktet for en, men det er hvertfall en viss sannsynlighet for det).

De jeg absolutt ikke kan forstå meg på er de som går mot strømmen bare for å være prøve å være litt "spesiell". På samme som man kan si at folk på avforum følger strømmen, kan man også si at det er nok av folk som velger bort gode produkter kun fordi mange andre i strømmen har de (tenker ikke på deg nå, Marantz ). Forstå det den som kan.
    Jeg liker listepop som VG lista o.l. Men det har kommet svært lite tips om gode innspillinger fra denne. Skyldes det at det ikke er noen, eller er det slik at det litt sære lett plukkes frem? VG lista og P4 må jo være den største "strømmen" om finnes her til lands og det er mye bra musikk. Men hva med innspillingskvaliteten på cd platene? Noe som matcher f.eks de noe "sære" referanseplatene.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Egentlig en ganske drøy påstand. Har du belegg for den? Mener du at anmeldere faktisk har fått betalt for å gi den gode karakterer?

Om PS3 er et vidunderlig eller katastrofalt produkt skal jeg ikke uttale meg om, og har heller ikke skrevet noe test av dem. Men med tanke på at det er siste generasjons spillkonsoll med ditto bedre grafikk enn PS2, samt at den faktisk støtter et av den neste generasjons HD-formater er i seg selv ganske bra vil jeg tørre å påstå.
    Har du hørt om smøring? Har du mottat noen form for smøring selv kanskje? Eller er det slik at du ikke er i "det gode selskap" enda?

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Konklusjonen på tråden blir da.. De som har så dårlig smak at de kjøper den drit dårlige ps3, bør også kjøpe Amused to Death!
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, for man kan jo ikke høre på referansemusikk fra en PS3?

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror konklusjonen heller er at "mainstreammusikk" ikke har gode innspillinger.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte Nelly Furtados nyeste plate fordi jeg liker musikken. Ikke overraskende nok var det noe av det dårligste jeg har hørt lydteknisk. Uansett var ikke QSound e.l. grunnen til at jeg kjøpte akkurat denne. Flere eksempler finnes, og det er ytterst sjeldent man finner plater med god innspillingskvalitet, hvertfall på vg-lista topp20... Så ja, det er nok en grunn til at musikk derfra ikke anbefales særlig ofte hvis det er et kriterie om en liten promille dynamikk og lydkvalitet ellers.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du hørt om smøring? Har du mottat noen form for smøring selv kanskje? Eller er det slik at du ikke er i "det gode selskap" enda?
    Hvis du ikke kan legge frem særdeles grundige bevis for antydninger som dette hører en unnskyldning til her, Konrad.

Det var en viss rød tråd (om enn tynn) her en stund, men de siste heller kverulerende innleggene sklir helt ut og har absolutt ingenting med denne diskusjonen å gjøre. Fortsetter det slik videre stenges tråden umiddelbart.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den kjøpte jeg også i håp om at den var OK. Faktisk så må jeg være enig med deg. Jeg kan ikke sette fingeren på hva som var "galt", men det låt ikke spesielt bra. Prøvde plata på mutterns anlegg, i bilen og mitt eget. Lider denne utgivelsen også av det "HåkonN" irriterer seg over?

Selve melodiene er bra, riktignok ikke alle. Det er et par som er ganske "boring".

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes du beveger deg på en meget tynn kvist her, og slenger rundt deg med beskyldninger du mer eller mindre har liten dekning for.

Jeg har ingen skylapper og skjønner hva du ønsker å oppnå her. Men å antyde at flertallet av skribenter faktisk skriver det de får beskjed om å skrive, bare aktøren er stor nok og slenger rundt seg med fristelser er jo ikke bare insinuerende, men også krenkende.

Faktisk så er min erfaring at de fleste skribenter jeg kjenner lever av å ha integriteten sin i behold, og ville aldri hatt et crappy produkt i hylla si/i sitt eget oppsett bare fordi det er "gratis" eller rabatten er høy. De har det fordi det tilbyr de kvaliteter de er på jakt etter. Du får tro hva du vil, men sånn sett er jeg glad for at jeg som du sier "ikke er i det gode selskap" som du kaller det.

For å spore dette tilbake til trådens opprinnelse synes jeg en som sitter med flere "følg strømmen-produkter" bør velge sine ord mer med omhu. Ja, jeg både anbefaler og liker "Amused to death". Om du ikke gjør det, så driter jeg en lang en i det. Vi har alle rett til å si vår mening. Og siden du har rett til å kalle det et dårlig og kjedelig musikalsk produkt, er vel alle vi som liker denne platen like mye i vår rett til å anbefale, like og ikke minst spille den.....

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøper nesten ikke listepop lenger. Innspillingene er så ubrukelige at det etter min mening ikke er verdt pengene.
    Plateselskapene skjønner ikke at når de dynamikkastrerer for loudness war, så dreper de ikke bare dynamikken, de legger også til rette for komprimerte formater. Musikk med liten dynamisk variasjon kan nemlig komprimeres mer uten vesentlig kvalitetstap enn musikk med stor dynamisk variasjon.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du ikke kan legge frem særdeles grundige bevis for antydninger som dette hører en unnskyldning til her, Konrad.

Det var en viss rød tråd (om enn tynn) her en stund, men de siste heller kverulerende innleggene sklir helt ut og har absolutt ingenting med denne diskusjonen å gjøre. Fortsetter det slik videre stenges tråden umiddelbart.
    Selvsagt har jeg ikke noen bevis svart på hvitt. Det ville i tilfelle være sinnsykt dumt av de i bransjen å legge fra seg spor som kan brukes i mot dem. Men jeg kjenner opp til flere selgere i fra forskjellige bransjer som jeg har snakket med og innrømmer denne type "juks". Og nei, jeg hadde ikke båndopptager på meg. Så hvis noen her føler seg tråkket på og har rent mel i posen så beklager jeg æreskrenkelsen.

Hva er det jeg har av "følge strømmen" produkter botsett fra MA'ene? Og husk at jeg var meget tidlig ute. (ta det gjerne på PM)

Da håper jeg på kun anbefalinger fra nå av....... de har det faktisk vært svært få av.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For å bringe tråden tilbake til topic, støtter jeg godeste Marantz på denne:

Sitat Opprinnelig postet av Marantz
    Konrad: Kjøp deg Infected Mushroom. Har selv 5 album av dem, og kort oppsummert så er navnet på artisten en god beskrivelse av musikken "B.P Empire" og "Converting Vegetarians" er mine favoritter. Ellers er "The Gathering" og "Classical Mushroom" også å anbefale. Albumene koster stort sett rundt 8 pund så det er vel bare å bestille

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De er bestillt, 5 stk album.

Infected Mushroom - Converting Vegetarians199.00 kr99.00 krInfected Mushroom - Vicious Delicious1139.00 kr139.00 krInfected Mushroom - Gathering1109.00 kr109.00 krInfected Mushroom - Classical Mushroom1109.00 kr109.00 krInfected Mushroom - B.p. Empire199.00 kr99.00 kr Sum:555.00 kr Frakt:29.00 kr Total:584.00 kr

"Lurte" det inn i en av dagens tidligere poster. Men du så det sikkert ikke da du lot deg hisse opp av alt det andre fjaset.

Intermediate Eriond sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    646
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    *klippet*
    Da håper jeg på kun anbefalinger fra nå av....... de har det faktisk vært svært få av.
    Prøvde meg litt lengre oppe i tråden, men den posten druknet vel nesten i kranglingen deres
    Forsåvidt får du også ta på deg mye av skylden for at tråden har sklidd ut som den har selv

Side 4 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •