Roger Waters - Bored to death - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 103
    Intermediate Rojoh sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Eneste Waters-platen jeg egentlig liker, er Radio Kaos. Ellers kan det være vel verdt å sjekke ut denne:

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    skorob: Insinuerer du at resten av forumet faktisk ikke sier sin egen mening?
    Resten er vel å ta i, men det er nok en del som "følger strømmen".

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    919
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Konrad
    Resten er vel å ta i, men det er nok en del som "følger strømmen".

synes dette hørtes vedlig rart ut, vis man driver med en hobby som handler oim å nyte musikk og ender med å høre på musikk man ikke liker, er jo liksom hele poenget borte..

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt korrekt, det er en her på forumet som har følgende signatur: "Bare dau fisk følger strømmen." Og Avforum er selvsagt inet unntak, det er mye dau fisk i "strømmen"......

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Bare dau fisk følger strømmen" høres jo kult ut, men det er jo feil. Noen fisker (ofte ganske mange) følger strømmen ganske enkelt fordi de bevisst velger det. Det at man er enig med et flertall er like mye et gyldig standpunkt som å være alene om sitt standpunkt. Det viktigste er vel at man idet man inntar et standpunkt er enig med seg selv.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    919
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Bare dau fisk følger strømmen" høres jo kult ut, men det er jo feil. Noen fisker (ofte ganske mange) følger strømmen ganske enkelt fordi de bevisst velger det. Det at man er enig med et flertall er like mye et gyldig standpunkt som å være alene om sitt standpunkt. Det viktigste er vel at man idet man inntar et standpunkt er enig med seg selv.

sjansen er vel også stor for at den ene som ikke følger strømmen tar feil.

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av finvåg
    sjansen er vel også stor for at den ene som ikke følger strømmen tar feil.
    Det er ikke alltid det er en riktig og en gal retning...

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fordelen er at det er mange strømmer og mange typer fisk. Noen er mer sjeldne enn andre.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er dere kanskje en anelse OT her

Smaken er jo som baken den. Jeg skal innrømme at det i første omgang var alt spetakkelet rundt QSound-effektene som fanget min oppmerksomhet for denne platen. Det var faktisk grunnen til at jeg kjøpte den, og effektene er absolutt bra de. Men jeg hører fortsatt på plata, men det er ikke grunnet at den er spilt inn i et av QSounds studier, men heller det faktum at jeg faktisk liker musikken.

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,803
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes kanskje det var litt eiendommlig å kalle de i AVforum som liker musikken fra Roger Waters (og da muligens Pink Floyd osv), som død fisk som svømmer med strømmen når vitterlig denne tråden startet med "Finnes det cd plater med tilsvarende innspillingskvalitet innen populærmusikk? Gjerne også innen Trance, rave, dance osv"

Av og til må vel også den levende fisken følge strømmen, hadde vært mye laks på høyfjellet og lite i havet hvis ikke.....
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    skorob: Insinuerer du at resten av forumet faktisk ikke sier sin egen mening?

Selvsagt mener jeg jo det... (oppgitt...).

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ... jeg er enig med dere alle jeg

For å være ærlig så forstår jeg ikke hvorfor en gidde å prøve overbevise andre sin musikksmak, denne platen til Waters synes jeg er kjempego' å høre på.. når jeg er i form til det.
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Konrad: Kjøp deg Infected Mushroom. Har selv 5 album av dem, og kort oppsummert så er navnet på artisten en god beskrivelse av musikken "B.P Empire" og "Converting Vegetarians" er mine favoritter. Ellers er "The Gathering" og "Classical Mushroom" også å anbefale. Albumene koster stort sett rundt 8 pund så det er vel bare å bestille

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Will do Marantz! Om du ikker følger "strømmen" så bor du i det minste der.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ask4me2
    Synes kanskje det var litt eiendommlig å kalle de i AVforum som liker musikken fra Roger Waters (og da muligens Pink Floyd osv), som død fisk som svømmer med strømmen når vitterlig denne tråden startet med "Finnes det cd plater med tilsvarende innspillingskvalitet innen populærmusikk? Gjerne også innen Trance, rave, dance osv"

Av og til må vel også den levende fisken følge strømmen, hadde vært mye laks på høyfjellet og lite i havet hvis ikke.....
    De som svømmer fremst i stimen er levende, derimot er det mye "dau fisk" som bare følger etter. Og avforum er intet unntak nei.... og det gjelder ikke bare musikk:

- Klipsch har fått en oppsving etter at "referansekinoen" har fått Klipsh. Det er brukt Monster kabler i referansekinoen, noe enkelte medlemmer av redaksjonen sjelden har noe godt å si om.

- PS3 blir rost opp i skyene også som BR spiller. Tilfeldig nå som PS3 selger så dårlig? Så dårlig at selv "sjølveste sjefen" vurdere priskutt, noe som var udiskutabelt for kort tid siden.

Selvsagt må pressen til dels skrive det pusherne ønsker. Denne businessen er som all annen business. Pressen og pusherne lever i en slags symbiose.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    919
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

- PS3 blir rost opp i skyene også som BR spiller. Tilfeldig nå som PS3 selger så dårlig? Så dårlig at selv "sjølveste sjefen" vurdere priskutt, noe som var udiskutabelt for kort tid siden.
    tror du ikke ps3 hadde solgt bra, selv om ikke den hadde blitt testet av pressen?
    å er det rart vis man velger et produkt som blir rost veldig mye, framfor å kjøpe noe som man ikke vet noen ting om? at noen produkter selger mer enn andre er vel egentlig ikke noe sjokk, da noen er bedre enn andre. Det betyr ikke at de som kjøper dem er ute etter å vinne noe popularitets-konkuranse.
    at så mange hører på musikk de ikke liker fordi en fisk sier det tviler jeg egnetlig på..

ser du bruker cv i din hjemmekino, er vel kansje å følge strømmen det også her på avforum.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tror du ikke ps3 hadde solgt bra, selv om ikke den hadde blitt testet av pressen?
    å er det rart vis man velger et produkt som blir rost veldig mye, framfor å kjøpe noe som man ikke vet noen ting om? at noen produkter selger mer enn andre er vel egentlig ikke noe sjokk, da noen er bedre enn andre. Det betyr ikke at de som kjøper dem er ute etter å vinne noe popularitets-konkuranse.
    at så mange hører på musikk de ikke liker fordi en fisk sier det tviler jeg egnetlig på..

ser du bruker cv i din hjemmekino, er vel kansje å følge strømmen det også her på avforum.
    PS3 selger IKKE bra, derfor sitter jeg med inntrykket av at pressen "hjelper" sony med å lansere den også som "en meget god BR spiller". PS2 hadde ikke behov for denne drahjelpen av pressen. Derfor ble den også karakterisert som uengnet som DVD avspiller. Men for oss som ikke er så opptatt av at 0'ene er helt runde og 1 ikke er helt rette, vet at en DVD spiller til 400.- er helt greit.

Jeg har CV! ja, og jeg er en gammel fisk. Så jeg følger definitivt ikke strømmen. Jeg lager den...... :twisted:

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    919
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PS3 selger IKKE bra, derfor sitter jeg med inntrykket av at pressen "hjelper" sony med å lansere den også som "en meget god BR spiller". PS2 hadde ikke behov for denne drahjelpen av pressen. Derfor ble den også karakterisert som uengnet som DVD avspiller. Men for oss som ikke er så opptatt av at 0'ene er helt runde og 1 ikke er helt rette, vet at en DVD spiller til 400.- er helt greit.

Jeg har CV! ja, og jeg er en gammel fisk. Så jeg følger definitivt ikke strømmen. Jeg lager den...... :twisted:
    nei ps 3 selger ikke fantastisk, ser man i forhold til ps2 har den vel sikkert ikke solgt noe i det hele tatt, men det er vel en av verdens mest solgte konsoller.
    ble vel solgt omlag 600.000 konsoller over helgen da den kom, ps3 altså.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nei ps 3 selger ikke fantastisk, ser man i forhold til ps2 har den vel sikkert ikke solgt noe i det hele tatt, men det er vel en av verdens mest solgte konsoller.
    ble vel solgt omlag 600.000 konsoller over helgen da den kom, ps3 altså.
    Kan du da være med på at pressen har fått i oppdrag å pushe den på forbrukerne? Hvis / Når PS3 tar av kommer den definitiv til å være ubrukelig som BR spiller for da kommer det jo nye BR modeller som er SÅ mye bedre. Eller? Er det ingen som er med på tankegangen min?

Litt mye OT her nå, men det er en rød tråd her.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med tanke på dette å følge strømmen har jeg i grunn forståelse for de som gjør som "velger" å gjøre det. Det er ofte, som finvåg nevner, de som vil "safe" og kjøper noe som har fått god kritikk i massene (dette trenger selvfølgelig ikke bety at det er det rette produktet for en, men det er hvertfall en viss sannsynlighet for det).

De jeg absolutt ikke kan forstå meg på er de som går mot strømmen bare for å være prøve å være litt "spesiell". På samme som man kan si at folk på avforum følger strømmen, kan man også si at det er nok av folk som velger bort gode produkter kun fordi mange andre i strømmen har de (tenker ikke på deg nå, Marantz ). Forstå det den som kan.

Side 3 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •