Hva skjer med verden?!!?!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hva skjer med verden?!!?!

Hei

Etter å ha hørt Nelly Furtado feat. Coldplay - All Good Things Come To An End en del på radioen bestemte jeg meg for å sjekke den ut nærmere. På radioen hørtes den helt OK ut og derfor gledet jeg meg i det jeg fyrte opp sangen på Squeezebox'en i gromanlegget.
    Dette blir bra tenker jeg....

Men WTF!!

Dette var den aller verste lyden jeg har hørt noensinne!! ekte norsk undergrunnsmetal inkludert siden dårlig lyd er noe av imaget der..
    Innspillingen høres ut som om du hører på en 32kbit stream fra nettet, men i tillegg høres det også ut som om alt som lager lyd i innspillingen er i full forvrengning. Bassen er bare upresis og rølpete og alt er bare en eneste stor grøt!!
    Snakk om bedritne greier! Her har vi en nyprodusert moderne toppselger innen popmusikken, og så klarer de ikke å skvise ut noe bedre en den driten der. En analog telefon har jo et spenstigere lydbilde!

ARGH!!

Måtte bare få ut litt aggresjon... Beklager folkens..

Intermediate cowboy bebop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det som skjer: Global oppvarming, krig, nød, bush, rovhogst, forurensing, FRP, fordumming, mp3, windows, VHS osv.

PS; gadd aldri å lese mer en overskriften.

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siste utgave av Hjemmekino tar opp denne problemstillingen, det kalles vistnok loudnesswar eller noe slikt. det er for at hvemsomheldst skal kunne spille sangen på ett høyt volum. dette ødelegger dynamikken i sangen.
    Hovedsaklig på grunn av eselballeklokkeradioer og eselballemennesker med eselballeinstilling til musikk. Visste du at "eselballe" ikke blir autosensurert av avforum?

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cowboy bebop
    det som skjer: Global oppvarming, krig, nød, bush, rovhogst, forurensing, FRP, fordumming, mp3, windows, VHS osv.

PS; gadd aldri å lese mer en overskriften.
    For å ikke snakke om marsboere som invaderer jordens forumer.

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cowboy bebop
    Siste utgave av Hjemmekino tar opp denne problemstillingen, det kalles vistnok loudnesswar eller noe slikt. det er for at hvemsomheldst skal kunne spille sangen på ett høyt volum. dette ødelegger dynamikken i sangen.
    Hovedsaklig på grunn av eselballeklokkeradioer og eselballemennesker med eselballeinstilling til musikk. Visste du at "eselballe" ikke blir autosensurert av avforum?
    Dette var ikke bare snakk om den typiske dynamikkmangelen som har oppstått de siste årene pga loudnesswar, dette var gjennomført dårlig på alt!

Men for all del.. dynamikk var fullstendig fraværende det også.... :evil:

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,452
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser på the best of R.E.M. (Audio) og ser hvordan vokalisten "lager" sin musikk, topp.
    Det er godt vi forum medlemmer kan vurdere hva som er bra og så videre...

En vær får vel synes om sin musikk smak som det passer, eller?

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    For å ikke snakke om marsboere som invaderer jordens forumer.
    Hadde helt glemt dem, my bad.

Sitat Opprinnelig postet av marsboer
    Dette var ikke bare snakk om den typiske dynamikkmangelen som har oppstått de siste årene pga loudnesswar, dette var gjennomført dårlig på alt!

Men for all del.. dynamikk var fullstendig fraværende det også.... :evil:
    Auda. Om det er mer en loudnesswar som har slått til, så kan det være at CD-en er preget av hastverk for å få solgt flest mulig plater den korte tiden den ene sangen er populær?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marsboer
    Dette var den aller verste lyden jeg har hørt noensinne!! ekte norsk undergrunnsmetal inkludert siden dårlig lyd er noe av imaget der..
    Innspillingen høres ut som om du hører på en 32kbit stream fra nettet, men i tillegg høres det også ut som om alt som lager lyd i innspillingen er i full forvrengning. Bassen er bare upresis og rølpete og alt er bare en eneste stor grøt!!
    Må si meg 100% enig med deg. Lyden på hele Loose-plata er rett og slett hårreisende dårlig, med unntak av spor 7 - Te Busque - (featuring Juanes), den er litt bedre, men ikke mye. Første gang jeg putta plata i cd-spilleren begynte jeg mest på å lure på om basselementene mine hadde tatt kvelden, for spesielt bassen var helt grusom! Bassen bare durer og det er ikke noe punch å spore noe sted. Bare slapt, udefinert og skikkelig stygt. Utrolig irriterende, for materialet på plata har jo potensiale til å være sinnsykt bra..bare lyden hadde vært på plass også... Loose er nok fjoråretes desidert største lydmessige nedtur for min del, rent kvalitetsmessig.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mira Craigs plate er likedan. En musikalsk perle, syns jeg, men jeg orker ikke spille den mer enn jeg 'må' for det låter bæsj. Synd...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •