åpenbaring!!!!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 19 av 19
    Intermediate Necroth sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    1,279
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

åpenbaring!!!!

Jeg har tilbrakt kvelden men å tweake min Vincent CD-S6MK, tatt inspirasjon fra Fidelity. Jeg har byttet original føttene til Soundcare Superspikes under den, laget meg en ny nettkabel av typen Supra LoRad og så har jeg dempet den innvendig med bitumenplater. Tatt topplokket, sidene og litt av bunnen på de mest utsatte plassene (http://www.mamut.com/controls/shop/s...walias=dynabel)

Og for å si det mildt: FY ****!
    Dette var noe som gjor utslag, vet ikke hvilken som gjorde mest men sammen var det en helt ny spiller.
    En helt annen ro i lydbildet, varmere klang og mer dempet men klarere diskant.

Viss du ser for deg at spilleren spilte slik før:

Diskant: 15
    Mellomtone: 15
    Bass: 15

så er det mer slik nå:

Diskant: 12
    Mellomtone: 17
    Bass: 16

Og dette med dempet diskant er noe jeg har prøvd på lenge, Dali har som kjent en litt overivrig diskant.
    Har temmet denne ganske bra med å bruke Kimber høytalerkabler og signalkabler men det har ennå hengt igjen LITT som jeg har irritert meg over.
    Jeg er så glad i kvell.

Disse tweakene vil jeg anbefale til ALLE!
    Bassen har aldri vært så stram på 2x10 i denne stua.

Intermediate Trumpetguy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    806
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Interessant! Kunne tenke meg å gjøre samme men min Moon Harbour, også inspirert av Fidelity.... Jeg har i tillegg veldig lyst til å svi av 2k på en ny internklokke, men da må jeg sende til NAT eller Dalens, og den sitter litt lenger inne. Har du vurdert noe slikt?

Hvor kjøpte du bitumen-platene? Linken til ELTEK går bare til høyttalere, og jeg gadd ikke lete lenge...

Kan du legge ut bruksanvisning på hvordan du laget nettkabelen?

Liiiiitt skeptisk til dette med nettkabel, men om det ikke er altfor dyrt, så er det i alle fall artig å pusle med!

Intermediate shakudu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å bytte nettkabel er bortkastet tid og arbeid, skaff heller et skikkelig filter eller en UPS.

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Trumpetguy
    Hvor kjøpte du bitumen-platene? Linken til ELTEK går bare til høyttalere, og jeg gadd ikke lete lenge...
    Kan det være denne?
    Tilbehør->Dempemateriale->Asfaltplate
    "5mm tykk bitumenbasert selvklebende dempemateriale"

Newcomer Runem sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å si at nettkabel er bortkastet er ikke riktig, i mitt tilfelle i allefall.
    Jeg har hatt stor glede av å byye til Supra LoRad selv, speisiellt sammen med Supra filter/strømfordeler. Mulig jeg har spesiellt "skitten" strøm hos meg, men spesiellt bassen ble strammere og det hele spiller med en mere ro.
    Jeg kjøpte LoRad kablene ferdig terminert fra Eltek. Hos meg har strømkabler faktisk hatt mer å si en høytaler- og signal-kabler, og jeg har prøvd mye.

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Runem
    Jeg har hatt stor glede av å byye til Supra LoRad selv, speisiellt sammen med Supra filter/strømfordeler. Mulig jeg har spesiellt "skitten" strøm hos meg, men spesiellt bassen ble strammere og det hele spiller med en mere ro.
    Jeg kjøpte LoRad kablene ferdig terminert fra Eltek. Hos meg har strømkabler faktisk hatt mer å si en høytaler- og signal-kabler, og jeg har prøvd mye.
    Enig med deg.
    Min største A-ha opplevelse var da jeg for 8 år siden kjøpte en nettkabel til mitt EC-oppsett. mikrodetaljer i musikken kom frem, klarere lyd, holografi og bass. Da begynte jeg å forstå at det hadde "Litt" å si:-)

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Runem
    Filteret tror jeg hadde mest å si der... Strømmen går jo gjennom milevis med kabler for å komme frem til deg. Å tro at den siste meteren med strømkabel kan gjøre mirakler er akkurat det... tro

Som jeg har hørt mange andre si her "Shit in = shit out"

Og er strømforsyningen i komponenten skikkelig så skal den stabilisere spenningen allikavel...

Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    1,279
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, det kommer absoultutt ike som noen bombe at folk har forskjellige meninger. Men som med signalkabler og høyttalerkabler synes jeg IKKE det er bortkastet til, nettfilter hadde jeg fraa før av. Når du sammenligner Supra LoRad med originalen så er det nesten slik at det MÅ være noe forskjell. Kanskje ikke strømmen blir "bedre" men LoRad er MYE tykkere og leverer derfor mer stabil strøm. Gøy å lese andres meninger. Stort diskusjonstema dette med tweaks.......Men min erfaring er som sagt stor forskjell

Intermediate Pinguz sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Necroth
    Hehe, det kommer absoultutt ike som noen bombe at folk har forskjellige meninger. Men som med signalkabler og høyttalerkabler synes jeg IKKE det er bortkastet til, nettfilter hadde jeg fraa før av. Når du sammenligner Supra LoRad med originalen så er det nesten slik at det MÅ være noe forskjell. Kanskje ikke strømmen blir "bedre" men LoRad er MYE tykkere og leverer derfor mer stabil strøm. Gøy å lese andres meninger. Stort diskusjonstema dette med tweaks.......Men min erfaring er som sagt stor forskjell
    Og det er jo tross alt det viktigste, at man blir fornøyd selv. Om andre måtte mene at det ikke har noe for seg, så har jo ikke det noe å si for den lydopplevelsen man selv opplever. Men temaet kabler vil altid føre til heftige diskusjoner.

Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    1,279
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pinguz
    Og det er jo tross alt det viktigste, at man blir fornøyd selv. Om andre måtte mene at det ikke har noe for seg, så har jo ikke det noe å si for den lydopplevelsen man selv opplever. Men temaet kabler vil altid føre til heftige diskusjoner.
    BINGO! Er fornøyd og ville tipse andre om at dette va noe de virkelig burde prøve viss de trodde på slikt :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Necroth
    Når du sammenligner Supra LoRad med originalen så er det nesten slik at det MÅ være noe forskjell.l
    Men hva med "originalen" som kommer FØR nettkabelen til apparatet? Det finnes ingen logisk forklaring på jord om hvorfor, i allefall tykkelsen på kabelen, skulle ha noe å si hvis kabelen i huset er ordinær innstallasjonskabel.
    Hvis du har en tynn vannslange, og kobler på en brannslange siste meteren, får du kraftigere stråle da?
    Det er helt hinsides all fornuft å tro at diameteren på nettkabelen din har noe å si. Det er sikkert mulig at andre faktorer på kabelen kan spille en rolle da...

Active
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Arne says: Svada..

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror en god strømkabel er med på å stabilisere strømmen før den tas inn i forsterkerdelen. I en dårlig blir det nesten som at man sitter på ett fly og det er trangt om plassen man blir sur og grinete og passe ustabil, mens en god sitter man godt, med god plass rundt seg og når man har kommet frem er man i godt humør... Litt teit beskrivelse, men håer dere forstår hvor jeg skal hen:-)

Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    1,279
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Aasmund
    Men hva med "originalen" som kommer FØR nettkabelen til apparatet? Det finnes ingen logisk forklaring på jord om hvorfor, i allefall tykkelsen på kabelen, skulle ha noe å si hvis kabelen i huset er ordinær innstallasjonskabel.
    Hvis du har en tynn vannslange, og kobler på en brannslange siste meteren, får du kraftigere stråle da?
    Det er helt hinsides all fornuft å tro at diameteren på nettkabelen din har noe å si. Det er sikkert mulig at andre faktorer på kabelen kan spille en rolle da...
    Jeg vet det er over all sunn fornuft at dette skal ha en betydning, men etter mine ører ER det en stor grad av betydning.........akkuratt som med høytalerkabler, hvorfor skal en kabel med 2.5kvmm fra clas ohlson være dårligere en en 2.5kvmm kabel til 300kr meteren fra en high end produsent.......det SKAL ikke være noen forskjell. Men det ER det. Ting følger ikke alltid teorien

Newcomer Runem sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile Strømkabler

[QUOTE=shakudu]Filteret tror jeg hadde mest å si der... Strømmen går jo gjennom milevis med kabler for å komme frem til deg. Å tro at den siste meteren med strømkabel kan gjøre mirakler er akkurat det... tro

Når du sier den siste meteren med strømkabel kan gjøre ikke gjør mirakler, så tar du feil, det er jo gjerne her kablene ligger nærme både signal og høytalerkabler. Det at man har skikkelige kabler her som er skjermet vil gjøre mindre ugang på resten.

Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    1,279
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=Runem]
    Sitat Opprinnelig postet av shakudu
    Filteret tror jeg hadde mest å si der... Strømmen går jo gjennom milevis med kabler for å komme frem til deg. Å tro at den siste meteren med strømkabel kan gjøre mirakler er akkurat det... tro

Når du sier den siste meteren med strømkabel kan gjøre ikke gjør mirakler, så tar du feil, det er jo gjerne her kablene ligger nærme både signal og høytalerkabler. Det at man har skikkelige kabler her som er skjermet vil gjøre mindre ugang på resten.
    Enda en flott faktor som har STOR betydning

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trua kan løfte fjell, for å ikke snakk om lag bedre mellomtone og strammere bass i et HIFI anlegg. Blind test er tingen.

Intermediate gonigogo sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner meg ikke på disse kabeldiskusjonene her inne som bare er av absolutte meninger. Enten så er det ene, eller så er det andre. Basta!
    Til de som har byttet kabler eller-gudene-vet-hva og syns dette er til det bedre, ja så gratulerer! Spiller da ingen rolle om det er placebo eller reelt for de som ikke tror på dette.
    Og til de som syns alt er humbug, ja så gratulerer til dere også. Dere har sikkert spart mange penger.

Jeg mener dette er en hobby som pirrer nyskjerrigheten til å twike litt for å få ut det lille extra av det man har. Å bytte feks en strøm eller en htkabel er en del av denne morsomme prosessen. Får man et personelig utbytte av et bytte, være seg placebo eller whatever, så er jo målet nådd. Får man det ikke, så er jo målet nådd da også, og man sparer heller de pengene til noe annet.

Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    1,279
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gonigogo
    Skjønner meg ikke på disse kabeldiskusjonene her inne som bare er av absolutte meninger. Enten så er det ene, eller så er det andre. Basta!
    Til de som har byttet kabler eller-gudene-vet-hva og syns dette er til det bedre, ja så gratulerer! Spiller da ingen rolle om det er placebo eller reelt for de som ikke tror på dette.
    Og til de som syns alt er humbug, ja så gratulerer til dere også. Dere har sikkert spart mange penger.
    Ja enig der, men så er det spennende med andres meninger på kabler/tweaks.....

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •