Kanskje det er "pop industrien" sin egen feil?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 58
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    293
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kanskje det er "pop industrien" sin egen feil?

Var som vanlig på en Fredag innom div platebutikker for å se om der var dukket opp noe siden sist helg:grin: må alltid ta med noe ny musikk hjem hver Fredag.. bladde iherdig i cd reolene som vanlig på jakt etter akkurat DET. treffer som oftes noen kjente å praten går, som i dag. traff en som skulle bytte noe spill med sønnen sin, da han så meg med et kobbel utvalg cd´er fikk jeg det samme spørsmål denne gangen også" Hvorfor kjøper du cd´er hvorfor laster du ikke ned selv osv grrrrrrr, argumentere alltid med at det langt fra er det samme, det være seg kvalitet på lyd følelsen av å ha covere/vinylen i hendene sette det i spilleren å kose seg, men fikk vel en liten aha idag, pga jeg jakter stort sett på HDCD, SBM ( super bit mapping ), SACD, Qsound, osv :grin: fordi dynamikk og klarhet i disse innspillingene har jeg sans for. Mye listepop i platebutikker har gjerne kvalitet ala mp3 osv søppel lyd jæ.... Så til mitt poeng:grin: nå må gjerne popindustrien selv tenke nytt for å øke salget sitt og igjen starte å tjene penger, Hvorfor er det slik at Kirkelig Kulturverksted sitt studio har en enorm kvalitet på skivene sine samme som Bjørn Eidsåg med sin Q bak på coveret eller Sheffield Lab studio, synes at Madonna har alltid bra lyd jaffal når utgivelsen er fra WB, Så hvis popindustrien har panikk for dårlig salg så øk kvaliteten på utgivelsene er sikker på at det vil hjelpe, ( tror jeg da ) Så hev kvaliteten alle, eller legg alle innspillinger til KIRKELIG KULTURVERSTED Så da håper jeg at neste Fredag når jeg koser meg i platebutikkene så dukker ikke dette idiotiske spørsmålet opp om jeg ikke heller kan laste musikken ned gratis fra nettet og dette er like bra:grin:

Eg e forbanna ha ha

Ha en god helg alle Av venner

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk i like måte:-)

Har enda ikke lasta ned en enenste melodi fra internett og heller ikke i MP3 formatet:-)
    Og har ingen planer om det heller.
    Godt mulig at noen Techno-entusiasterhar utbytte av det, men ikke denne karen. Hadde en gang en liten diskusjon (den berømmelige kabeldiskusjonen) der han sa at de fleste studioer brukte rimelige signalkabler på 20-30meter.
    Og hvis man går igjennom både nyere og gamle produksjoner så finner man mye møl mht det som heter lydkvalitet. Tror dette beror veldig mye på hva utstyr som finnes i studio. I hovedsak, mic, kabel (tenk deg at mange studioer har sikkert 20-30meter med middels kabel), mixepult med dårlige potmerere, monitorer av middels kvalitet (Mange som FORTSATT har Yamaha NS-10, greit at den fortsat blir regna som bra, men..), dårlig innspilningsutstyr, dårlig mixing og ikke minst ei dårlig "presse". Og som du sier: masse popartister nå til dags som leverer dårlige innspilninger. Den største skuffelsen var vel Alicia Keys som bruker piano, live bass, trommer osv. Og utgangspunktet burde tilsi bra lyd, men... Elendig lydkvalitet på den jeg har iallefall. Lite dynamikk over hele fjøla. Høres ut som at hun synger bak en vegg..
    Holder meg nok til

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,066
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eehhh..når jeg kjøper musikk så går jeg ikke etter kvaliteten på lyden, jeg går etter kvaliteten på musikken. Tror nok de fleste gjør det. Kunne ikke falle meg inn å kjøpe en CD for lydkvalitetens skyld. Mao de store massene er interessert i musikk. Ikke god lyd

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...men hadde vært greit om man litt oftere kunne ha fått i pose og sekk...

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    293
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Plasmaboy
    Eehhh..når jeg kjøper musikk så går jeg ikke etter kvaliteten på lyden, jeg går etter kvaliteten på musikken. Tror nok de fleste gjør det. Kunne ikke falle meg inn å kjøpe en CD for lydkvalitetens skyld. Mao de store massene er interessert i musikk. Ikke god lyd
    Min tanke var vel at nå må gjerne industrien selv ta seg i nakken å tenke nytt for å hente inn oss lyttere igjen, og vi kan vel ikke slå under en stol at der er stor forskjell på studioer rundt omkring

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,066
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror ikke de bryr seg stort om Dere. De bryr seg vel heller om den store massen som vanlig. Eller kanskje Dere skulle få DEre et dårligere anlegg som ikke er så kritisk til inspillinga

Newcomer moray sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Greit nok, men tror nok de fleste her setter god lyd høyt.

Enig i at Kirkelig Kulturverksted har eksepsjonelt bra lyd på utgivelsene sine.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen tvil: KKV kan sine ting.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    293
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må jo være kjekkere å få RE MASTERS av klasikkere slik det var på vinyl engang i tida, få samme kvaliteten på cd igjen slik det var dengang, men vi er jo alle ulike men det jeg mener at mp3 osv er søppel på alt, glede, samle innteresse, men forstår at noen liker musikk tatt utfra et grøtopptak, men vi har vel etterhvert blitt utstskjemt når det gjelder lyd og bilde og vil ha i pose og sekk ja

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    293
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror ikke de bryr seg stort om Dere. De bryr seg vel heller om den store massen som vanlig. Eller kanskje Dere skulle få DEre et dårligere anlegg som ikke er så kritisk til inspillinga
    Har vel ikke med anlegg å gjøre, men vær med å si at der er forskjell på studioer i denne verden, sheffeld lab, Kristelig kulturveksted osv

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    293
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    Takk i like måte:-)

Har enda ikke lasta ned en enenste melodi fra internett og heller ikke i MP3 formatet:-)
    Og har ingen planer om det heller.
    Godt mulig at noen Techno-entusiasterhar utbytte av det, men ikke denne karen. Hadde en gang en liten diskusjon (den berømmelige kabeldiskusjonen) der han sa at de fleste studioer brukte rimelige signalkabler på 20-30meter.
    Og hvis man går igjennom både nyere og gamle produksjoner så finner man mye møl mht det som heter lydkvalitet. Tror dette beror veldig mye på hva utstyr som finnes i studio. I hovedsak, mic, kabel (tenk deg at mange studioer har sikkert 20-30meter med middels kabel), mixepult med dårlige potmerere, monitorer av middels kvalitet (Mange som FORTSATT har Yamaha NS-10, greit at den fortsat blir regna som bra, men..), dårlig innspilningsutstyr, dårlig mixing og ikke minst ei dårlig "presse". Og som du sier: masse popartister nå til dags som leverer dårlige innspilninger. Den største skuffelsen var vel Alicia Keys som bruker piano, live bass, trommer osv. Og utgangspunktet burde tilsi bra lyd, men... Elendig lydkvalitet på den jeg har iallefall. Lite dynamikk over hele fjøla. Høres ut som at hun synger bak en vegg..
    Holder meg nok til
    Kabler?? er jo ikke kabler snart lenger går jo tråløst alt snart fra mic, gitar osv:grin: blir jo bra det også DTS osv live opptak feks:grin:

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    293
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av moray
    Greit nok, men tror nok de fleste her setter god lyd høyt.

Enig i at Kirkelig Kulturverksted har eksepsjonelt bra lyd på utgivelsene sine.
    TAKK

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,066
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg syntes jo seff at MP3 lyd blir i det tynneste laget på mitt anlegg, men det avhenger jo av bitrate og slike ting. Har aldri reflektert over at CDplatene mine har dårlig kvalitet. Og langt ifra slik at de legger en demper på intrykket av musikken. Men er du en "lytter" så er du en "lytter". Da er du mer interessert i dynamikk en musikkopplevelsen i seg selv.

Bare helst ikke tro at du som "lytter" har no bedre greie på musikk enn andre som ikke legger vekt på bra lyd

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    293
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har langt ifra et hi-end anlegg, det jeg mente er at der er stoooor forskjell på studioer rundt i verden hmfrrrrrrr:grin:

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sikkert...
    Men i likhet med ett bra anlegg så er ikke studioet bedre enn sitt svakeste ledd;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    293
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    Sikkert...
    Men i likhet med ett bra anlegg så er ikke studioet bedre enn sitt svakeste ledd;-)
    Det er vel dette jeg prøver å si:grin: koge i blodet nå ha ha

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    293
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må få opp dette viktige tema på¨toppen av nye inlegg. ( sorry )

Intermediate Mori sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi skulle fått i pose & sekk ja, men slik blir det nok aldri. De av oss som bryr seg om lykvaliteten ( i tillegg til musikken) befinner seg enkelt og greit her inne på forumet. (eller liknende forum)
    Den vanlige mannen i gata bryr seg midt på ryggen. Alle mine kompiser (utenom etpar kanskje), og familie for den saks skyld, synest feks. at jeg er gal som bruker litt over 3K på en cd-spiller :roll:

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    293
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mori
    Vi skulle fått i pose & sekk ja, men slik blir det nok aldri. De av oss som bryr seg om lykvaliteten ( i tillegg til musikken) befinner seg enkelt og greit her inne på forumet. (eller liknende forum)
    Den vanlige mannen i gata bryr seg midt på ryggen. Alle mine kompiser (utenom etpar kanskje), og familie for den saks skyld, synest feks. at jeg er gal som bruker litt over 3K på en cd-spiller :roll:
    Men regner jo med at de har vært hos deg og hørt forskjell på ting og tang:grin: tror ikke at vi er så spesielle men hører kun forskjell

Newcomer moray sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må si jeg bryr meg mer om kvaliteten på sporene teknisk sett enn musikaliteten når det gjelder utgivelser jeg kjøper

Jeg kjøper faktisk ikke CD'er som jeg ikke har troen på at har god lydkvalitet. (Får ikke hørt det særlig godt i høretelefonene i platebutikken)
    Mulig jeg er sær ;-)

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •