Sitter å hører på Deep Purple "Made in Japans" (3 disk)sammen med noen kamerater og bemerker den gode live- lyden. Dette er godt over 30 år gammelt men jøje meg det svinger som bare fy.Og lyden ,den er bare helt topp. Jøssja du nangler den helt øverste diskanten ;samt den aller dypeste bassen;men når Ian trøkker på pedalen er det ikke tvilom hvor du befinner deg;nemlig Osaka;japan!Og gud for en stemning og live følelse! Halleluja!Og dermed hvorfor i himmmelens navn greier vi ikke dette i dag? ALT er jo bedre av opptaksteknisk duppeditter? Ta foreksempel Halleluja med gitarkameratene . Engasjerer det? Nei. Flatt og kjedelig og uten dynamikk.Jeg så dem live i Drammen og det svingte alldeles nydelig.Så skjerp deg ;"sway"!
Sistnevnte er en stor skuffelse;og siden vi snakker om norske plater. Jeg har lenge beundret stemmeprakten til Jan Wærner (blush!) Inner Secrets fra -97 låter sånn noenlunde. Mens årets plate er en "disaster" Sibilanter låter skarpt og med slep.Stemmen hans er mixet langt bak i stedet for i sentrum,det mangler dynamikk osvosvosv.
Noen andre plater dere kan nevne? ros og ris!