musikk som får deg til å senke skuldrene?! - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 8 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 143
    Newcomer esbens sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Talking Hmm

Her forleden kom jeg hjem fra jobb-sliten,inneslutta og bitter!En skikkelig blå mandag med andre ord.Så stod jeg og lagde middag-så plutselig kom det på noen riverdance sanger som jeg hadde fått lastet ned dagen før..Dette gjorde at jeg kom i ett skikklig godt humør..Tenkte bare jeg skulle dele dette med dere!!
    har også bestilt Riverdance DVD´er nå-..de er bare enda bedre en musikken..Helt ufattelig bra!!

Intermediate thode sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    514
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Liker å høre på Phil Collins når jeg skal slappe av.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beck - Sea Change

Svært fin musikk med veldig god lydkvalitet. Når jeg setter på denne hører jeg ofte gjennom hele plata uten å skippe. Det er uvanlig til meg å være.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Masse bra her. Skikkelig avslappende musikk som også har god lyd er for meg:
    Sade, Sigvart Dagsland (flyelsstemme og gode musikere), Anne Grete Preus (gode musiker), en del av Bjørn Eidsvåg, Sarah McLachlan, Bendik Hofset (IX), en del George Michael, Katie Meluha, Chris Rea.

Den ultimate orgasmeopplevelsen er likevel gitarsoloen til Marillion på sangen Easter. Ingen over, ingen ved siden. For spesielt prog rock interesserte så bør også spor 1 på The Wishing Three sjekkes ut (samme gitarist og bassist som i Marillion). Balsam for sjelen.:-D Arena leverer også varene, men dette er mindre søvndyssende, men fremdeles råbra (for de som like prog rock).

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Alex F
    Sade, Sigvart Dagsland (flyelsstemme og gode musikere), Anne Grete Preus (gode musiker), en del av Bjørn Eidsvåg, Sarah McLachlan, Bendik Hofset (IX), en del George Michael, Katie Meluha, Chris Rea.
    Ahhh, den platen har jeg forsøkt å få tak i lenge. Noen gode tips?

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Olas gitaranbefalinger en vinterkveld.

Sitat Opprinnelig postet av Alex F
    Den ultimate orgasmeopplevelsen er likevel gitarsoloen til Marillion på sangen Easter. Ingen over, ingen ved siden. For spesielt prog rock interesserte så bør også spor 1 på The Wishing Three sjekkes ut (samme gitarist og bassist som i Marillion). Balsam for sjelen.:-D

Om dette er orgasmisk vil jeg driste meg til å peke ut noe som burde pirre dine ører. Her er noen progperler og gitarsoloer som garantert vil gi deg emosjonelle spor.

Camel - For Today, fra albumet A Nod and a Wink (2002). Noe vanskelig å få fatt i både digitalt og analogt.
    Om et slowhand crescendo med små dråper av shred i en god gammel syttitallsstil ikke rører noe i en Marillion fan er noe på tok.

Spock's Beard - She is Everything, fra albumet Octane (2005). Lett tilgjengelig.
    Selv om albumet er litt vanskelig tilgjengelig uten å lytte til det som en entite, på grunn av en sammenhengende historie - vil denne låten virkelig stå ut i kursiv med tanke på gitarsoloen. Noe overprodusert, men med en klangbase som gjør det underholdene og vanskelig på høyt volum.

Freak Kitchen - Breath. Fra albumet Organic (2005). Tilgjengelig i butikker med godt utvalg. Et svensk Zappaseque progrockband som alt for få har hørt.
    Breathe har en av verdens simpleste soloer. De med godt gehør kan telle antall toner som går med på den 40 sekunder lange soloen signert Mattias Eklundh. Jeg forventer tilbakemelding etter at folk har hørt denne! En perle.

Flower Kings - Rythm of the Sea. Fra albumet Retropolis (1996). tilgjengelig i butikker med godt utvalg.
    Roine Stolt har en feeling som overgår mye av konvensjonelle og konforme proggitarister glatt. Ofte mannen folk tror bruker Ebow når han spiller uten...
    På denne låten er det en del krydder for de som synes ambience lyder og store lydbilder er spennende. Gitarsoloen er plassert et stykke bak i lydbildet men tvinger seg frem med stor dynamikk. En killer på horn!

Porqupine Tree - Trains. Fra albumet Trains (2003) Tilgjengelig i butikker med godt utvalg, på nett som DVD-A og SACD.
    Lekende med god spennvidde og et sug av en oppbygning. Flertoning sang og banjo utfordrer en del slappe mellomtoner.

Blackmores Night - Possum Goes to Prague. Fra albumet Under a Violet Moon
    (1999). Tilgjengelig i butikker med godt utvalg.
    Ritchie trenger vel ingen nærmere introduksjon for de som har vært med i gamet en stund. Denne sangen er et bevis på at det funker selv om man slår helt om og blir en fanatisk tilhenger av lutt og renessanse tema, for å spore utviklingen kan man lytte til soloen på låten When a Blind Man Cries. Fra B-siden av albumet Machine Head. En låt Ritchie selv avskrev som noe han ikke var stolt av.

Andy Timmons - Electric Gypsy. Fra That was Then, This is Now (2002). Tilgjengelig i butikker med godt utvalg, en mengde videoer på nett.
    Om du er tøff og tåler en ren gitarlåt signert en av vår tids store spirer lån øre til denne, tenk hva det ville blitt av denne låten i et godt band live fra Montreux?

Jeff Beck - A Day in the Life (Beatles). Fra opptakene Live Montreux Jazz Festival (2001) Tigjengelig som både CD og DVD.
    En gammel perle som glimrer i hendene på en noe herjet helt. Tilfeldigvis er en av verdens beste kvinnelige gitarister med på laget, Jennifer Batten. Hun er dog kun rytmegitarist på denne låten. En alternativ fortolkning av en kjent låt som er et must i platesamlingen.

Don Alder - DR DR. Fra albumet Cool Tunes Compilation (2005). Tilgjengelig
    hos CD Baby (Nettbutikken med verdens beste ordrebekreftelse).
    En showlåt som i tillegg er så vellykket at folk burde unne den en runde eller førti i cd-spilleren. Lytt først til sangen, så se videoen her. Tro det eller ei. Merkelig at "ingen" har hørt om Don Alder som var finalist i International Acoustic Music Awards. En spennende måte å utfordre musikkreproduksjonsutstyret du eier:)

Stevie Ray Vaughan - Tin Pan Alley (aka Roughest Place In Town). Fra albumet Texas Flood (1983) Lett tilgjengelig. Se også etter spesialutgaven med liveversjonen fra Montreux.
    En klassiker igjen, en låt de fleste har hørt. Den havner her fordi man ikke kommer utenom SRV. Et annet tips til de som ikke har vært borti denne karen før er hans versjon av Little Wing, anbefales.

The Tangent - A Gap In The Night. Fra albumet The World We Drive Through
    (2004). Tilgjengelig i butikker med et utvalg i Prog, ellers lett tilgjengelig på nettet.
    Frettless bass duellerer med en presisjonshåndtert Parker Nightfly. Roine fra Flower Kings med deler av Gong, Porqupine Tree og Marillion på laget. Lukter det god musikk?

Respatexans - Chestnut Eyes. Fra albumet Almost Famous (1998) Lett tilgjengelig.
    Alle kjenner vel Brødrene Haugen? Om ikke så er det en skam.
    En god låt, med god country gitar.

Dette er alt jeg kommer på i farten, om noen lurer på noe eller vil ha en lyttekveld er det bare å sende meg en PM. Flere forslag og innspill tas imot med stor entusiasme. Det er god det er noen tråder om musikk. Vennlig hilsen en som har fått rykte på seg her på avforum for å være en uhelbredelig musikkfrik. Har fått påpakk flere ganger for ordbruken (les: Musikkreproduksjonsutstyr)

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig enig angående For Today. A Nod And A Wink er en litt ujevn skive, men den låte er fin. Hva synes du forresten om The Tangent - A Place In The Queue? Den traff meg bedre enn de to foregående iallefall, særlig In Earnest og Lost In London.

Ellers, hm, avslappningsmusikk:

Vangelis - L'Apocalypse Des Animaux
    Særlig La Petite Fille De La Mer og Creation Du Monde. Vanvittig undervurdert skive (se lenger enn Chariots of Fire og Conquest of Paradise, folkens!). Vintage keyboards, stemt perkusjon og forsiktig trompet kjennetegner denne.

Chick Corea - Return to Forever
    Litt mer egnet for dagslys enn plata ovenfor, dette er etter min mening kanskje det beste Mr Corea noen gang har gitt ut. Lett fusion blandet med latinojazz, utrolig behagelig samspill av kyllingen og Stanley Clarke på elektrisk bass.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pogwaq
    Veldig enig angående For Today. A Nod And A Wink er en litt ujevn skive, men den låte er fin. Hva synes du forresten om The Tangent - A Place In The Queue? Den traff meg bedre enn de to foregående iallefall, særlig In Earnest og Lost In London.
    The Tangent er et hjertebarn av meg og jeg stemmer nok i at A Place in the Queue er bedre enn The Music that Died Alone. Men jeg synes fortsatt første plata er Best. Har du forresten hørt Pyramids and Stars, Live?
    Merkelig hvordan utskiftningene i bandrekka har fått The Tangent til å ende opp med det gamle Flower Kings oppsettet, godt egentlig. Sam Baine er en dame du burde se nærmere på. Pogwaq: Er det noen andre du vil tilføre, utbrodere eller legge til på min lille uformelle anbefalings liste? Den er kanskje ikke avslappende på alle punkter dog....
    Hva med Don Alder?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den første plata til Tom McRae er ihvertfall noe av det mest stemningsfulle som finnes i mine ører. Den ytes mest rettferdighet når den spilles rimelig høyt, så stemmeprakten til McRae får bre seg ut i rommet..er en sånn cd som du bare drømmer deg helt bort i, og ikke skjønner at det har gått en time før du spør deg selv om hvorfor det er så stille, og cd'n er ferdigspilt

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dumle
    Den første plata til Tom McRae er ihvertfall noe av det mest stemningsfulle som finnes i mine ører. Den ytes mest rettferdighet når den spilles rimelig høyt, så stemmeprakten til McRae får bre seg ut i rommet..er en sånn cd som du bare drømmer deg helt bort i, og ikke skjønner at det har gått en time før du spør deg selv om hvorfor det er så stille, og cd'n er ferdigspilt

Lydmessig er den første platen god, den siste derimot hører man lett at er en chattering mellom forskjellige takes som er mastret for dårlig. Den selvtitulerte debut platen har en noe umoden vokal som har sin sjarm. Nesten rart hvor mye vokalprestasjonen har forandret seg siden da.
    Tom kommer med ny plate på våren, imotsetning til de tre foregående som punktlig har ankommet på høsten. Den siste ble heller kraftig sensurert av labelen fordi den hadde et for ukomersiellt uttrykk som de mente ikke ville selge. Med kniven på strupen kom All Maps Welcome ut, i mine øyne ikke på høyde med de to foregående albumene, men den har sine perler.
    Om du liker Tom burde du sjekke ut soloprosjektet til Steve Reynolds, gitaristen til tom de siste tre årene. Om du er ute etter flauser fra den kanten kan du låne øre til Street Light og Beautiful. Førstnevnte ble fremført med Maria Mena i Haugesund, hun fikk æren av å synge Duru tu tu tu du!
    Noen muligens ukjente låter av Tom du burde se på er: Song for the Left Hand Alone, Black Heart Rodeo, Velvet Undergrounds Pale Blue Eyes, og den velkjente Lucy in the Sky With Diamonds. Om du er heldig får du fatt i en bootleg som heter the Black Session (Live - May 23. 2005).
    Håper dette hjelper deg til å finne enda mer du liker.

Beklager om jeg virker krass eller belærende, dette er kun mine personlig preferanser og jeg ber ydmykt om at det ikke blir tatt ille opp om jeg uttaler meg noe hardt om andres favoritter, jeg håper bare å kunne gi noen pekepinner på hvor man kan gå for å få påfyll
    Ola

Men nå kupper jeg jo tråden helt her. Kanskje jeg skal driste meg til å starte en ny en med alle mine anbefalinger under gen. chit chat?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av Gwandarion
    Paal Flaata en av norges definitivt vakreste og mest melankolske stemmer. Fantastisk menneske, som jeg tilfeldigvis traff på fylla! Både soloalbummet hans og Amsterdam Stranded er noe av det vakreste norsk musikk har å by på. Er kanskje ikke det perfekte for å komme i bedre humør, men gir et bilde på den melankolien og stemninger du befinner deg i akkurat da.

Sigur Ros! Islandsk ettellerannet. litt vanskelig å sette ord på, må høres

Damien Rice, both 0 and 9 ! herlig stemme, og herlig lydbilde.

Explotions in the Sky (anbefaler å laste ned og lytte til de, eller aller helst kjøp plata) First breath after coma er en utrolig herlig sang å våkne til, begynner svakt og jobber seg oppover, herlig stykke musikk!
    HTML-kode:
    http://www.last.fm/music/Explosions+in+the+Sky/_/First+Breath+After+Coma
    ellers, masse annet fint. Tracy Chapman, Enya, Vangelis, Gregorian (litt spess men stilig)

ps: prøv Muse med Unintended, stille og rolig, den er verdens herligeste sang!

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gwandarion
    Om dette er orgasmisk vil jeg driste meg til å peke ut noe som burde pirre dine ører. Her er noen progperler og gitarsoloer som garantert vil gi deg emosjonelle spor.

Camel - For Today, fra albumet A Nod and a Wink (2002). Noe vanskelig å få fatt i både digitalt og analogt.
    Om et slowhand crescendo med små dråper av shred i en god gammel syttitallsstil ikke rører noe i en Marillion fan er noe på tok.

Spock's Beard - She is Everything, fra albumet Octane (2005). Lett tilgjengelig.
    Selv om albumet er litt vanskelig tilgjengelig uten å lytte til det som en entite, på grunn av en sammenhengende historie - vil denne låten virkelig stå ut i kursiv med tanke på gitarsoloen. Noe overprodusert, men med en klangbase som gjør det underholdene og vanskelig på høyt volum.

Freak Kitchen - Breath. Fra albumet Organic (2005). Tilgjengelig i butikker med godt utvalg. Et svensk Zappaseque progrockband som alt for få har hørt.
    Breathe har en av verdens simpleste soloer. De med godt gehør kan telle antall toner som går med på den 40 sekunder lange soloen signert Mattias Eklundh. Jeg forventer tilbakemelding etter at folk har hørt denne! En perle.

Flower Kings - Rythm of the Sea. Fra albumet Retropolis (1996). tilgjengelig i butikker med godt utvalg.
    Roine Stolt har en feeling som overgår mye av konvensjonelle og konforme proggitarister glatt. Ofte mannen folk tror bruker Ebow når han spiller uten...
    På denne låten er det en del krydder for de som synes ambience lyder og store lydbilder er spennende. Gitarsoloen er plassert et stykke bak i lydbildet men tvinger seg frem med stor dynamikk. En killer på horn!

Porqupine Tree - Trains. Fra albumet Trains (2003) Tilgjengelig i butikker med godt utvalg, på nett som DVD-A og SACD.
    Lekende med god spennvidde og et sug av en oppbygning. Flertoning sang og banjo utfordrer en del slappe mellomtoner.

Blackmores Night - Possum Goes to Prague. Fra albumet Under a Violet Moon
    (1999). Tilgjengelig i butikker med godt utvalg.
    Ritchie trenger vel ingen nærmere introduksjon for de som har vært med i gamet en stund. Denne sangen er et bevis på at det funker selv om man slår helt om og blir en fanatisk tilhenger av lutt og renessanse tema, for å spore utviklingen kan man lytte til soloen på låten When a Blind Man Cries. Fra B-siden av albumet Machine Head. En låt Ritchie selv avskrev som noe han ikke var stolt av.

Andy Timmons - Electric Gypsy. Fra That was Then, This is Now (2002). Tilgjengelig i butikker med godt utvalg, en mengde videoer på nett.
    Om du er tøff og tåler en ren gitarlåt signert en av vår tids store spirer lån øre til denne, tenk hva det ville blitt av denne låten i et godt band live fra Montreux?

Jeff Beck - A Day in the Life (Beatles). Fra opptakene Live Montreux Jazz Festival (2001) Tigjengelig som både CD og DVD.
    En gammel perle som glimrer i hendene på en noe herjet helt. Tilfeldigvis er en av verdens beste kvinnelige gitarister med på laget, Jennifer Batten. Hun er dog kun rytmegitarist på denne låten. En alternativ fortolkning av en kjent låt som er et must i platesamlingen.

Don Alder - DR DR. Fra albumet Cool Tunes Compilation (2005). Tilgjengelig
    hos CD Baby (Nettbutikken med verdens beste ordrebekreftelse).
    En showlåt som i tillegg er så vellykket at folk burde unne den en runde eller førti i cd-spilleren. Lytt først til sangen, så se videoen her. Tro det eller ei. Merkelig at "ingen" har hørt om Don Alder som var finalist i International Acoustic Music Awards. En spennende måte å utfordre musikkreproduksjonsutstyret du eier

Stevie Ray Vaughan - Tin Pan Alley (aka Roughest Place In Town). Fra albumet Texas Flood (1983) Lett tilgjengelig. Se også etter spesialutgaven med liveversjonen fra Montreux.
    En klassiker igjen, en låt de fleste har hørt. Den havner her fordi man ikke kommer utenom SRV. Et annet tips til de som ikke har vært borti denne karen før er hans versjon av Little Wing, anbefales.

The Tangent - A Gap In The Night. Fra albumet The World We Drive Through
    (2004). Tilgjengelig i butikker med et utvalg i Prog, ellers lett tilgjengelig på nettet.
    Frettless bass duellerer med en presisjonshåndtert Parker Nightfly. Roine fra Flower Kings med deler av Gong, Porqupine Tree og Marillion på laget. Lukter det god musikk?

Respatexans - Chestnut Eyes. Fra albumet Almost Famous (1998) Lett tilgjengelig.
    Alle kjenner vel Brødrene Haugen? Om ikke så er det en skam.
    En god låt, med god country gitar.

Dette er alt jeg kommer på i farten, om noen lurer på noe eller vil ha en lyttekveld er det bare å sende meg en PM. Flere forslag og innspill tas imot med stor entusiasme. Det er god det er noen tråder om musikk. Vennlig hilsen en som har fått rykte på seg her på avforum for å være en uhelbredelig musikkfrik. Har fått påpakk flere ganger for ordbruken (les: Musikkreproduksjonsutstyr)

Som altid Gwandarion, ikke en eneste som jeg har hørt om.. Tøft med folk som utforsker mer en topp 20 på vg-lista..
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gEnEsis_AiX
    Paal Flaata en av norges definitivt vakreste og mest melankolske stemmer. Fantastisk menneske, som jeg tilfeldigvis traff på fylla! Både soloalbummet hans og Amsterdam Stranded er noe av det vakreste norsk musikk har å by på. Er kanskje ikke det perfekte for å komme i bedre humør, men gir et bilde på den melankolien og stemninger du befinner deg i akkurat da.
    Det er en grunn til at Midnight Choir står øverst på lista. Men jeg kan vel neppe utbrodere mer i denne tråden uten å få på pungen?
    Et lite hint skal du få alikevel. Kjøp Flora In The Darkroom av Al De Loner eller Atle Bystrøm om du vil. Det er en plate som har tre låter som virkelig viser at Atle var den som virkelig skrev låtene som fikk Paal Flaata til å glimmre. Jeg anbefaler alle å bli med meg på konsert den 2. Mars for å høre Paal i Oslo!
    Både Akto og Scrooge endte opp med hver sn MC CD etter at vi møttes sist hos Akto. Juleplata til Paal Flaata var en friskt pust i julestria... Forøvrig omtalt i Desemberutgaven av fidelity. jeg anbefaler deg å se videoene som ligger på Paals nettsider. Han gjør en god Chris Isack

Sitat Opprinnelig postet av HoJ
    Som altid Gwandarion, ikke en eneste som jeg har hørt om.. Tøft med folk som utforsker mer en topp 20 på vg-lista..
    Takk, det er mye snacks de ikke har på rema1000 (en håpløs sammenligning, men jeg er trøtt).
    Jeg har en god del anbefalinger, send meg en PM så slipper jeg å bli arrestert for spam, vi kan ta det derfra. Bare synd at du er på andre siden av landet, ellers hadde jeg spandert vått, tørt og en køye!

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    604
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter en rett og slett *******s dag sitter jeg nå i godstolen med en Jack Daniel's Singel Barrel, og Chicago på lavt volum. Litt sukkersøtt må jeg medgi, men det får meg til å senke skuldrene.

Active Petter Smart sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    356
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Anbefaler Andy Mckee om du liker akustisk gitar! Er ikke noe synging involvert, bare herlig musikk! Og han spiller på en litt spesiell måte,

Kan høre noen sanger her:

Drifting
    Africa (toto cover)
    Rylynn

Finner flere her

Newcomer esbens sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Christel Alsos

Dette er den nye dama i mitt liv ja-sporet "come on" får kroppen min til å gå i ett med de forholdsvis jævlige stolene jeg må sitte i mens jeg lytter.
    Hele plata til Alsos kan jo sammenliknes med en boks fløte-søtt godt og fløyelsmykt!

Intermediate Roger sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    780
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rart ingen nevner Julio Iglesias:-). Kanskje ikke rette miljøet for denne type sanger/sjanger, men jeg får virkelig til å nyte dette og drømme meg til varmere strøk. Ellers må jeg få nevne Cafè Del Mar, Volum site

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av esbens
    Dette er den nye dama i mitt liv ja-sporet "come on" får kroppen min til å gå i ett med de forholdsvis jævlige stolene jeg må sitte i mens jeg lytter.
    Hele plata til Alsos kan jo sammenliknes med en boks fløte-søtt godt og fløyelsmykt!
    Helt enig!! :-D Kjøpte denne til madammen i går, og den har blitt spilt i 4 timer i strekk i dag.

Og Gwandarion; du kan da ikke nevne Stevie Ray "Live Alive" uten å ta med "Mary had a little lamb"!!!!! (den er hvertfall delvis tatt opp i Montreux)

.....og der satte jeg den på og tok meg en pils gitt! :-D
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen

Og Gwandarion; du kan da ikke nevne Stevie Ray "Live Alive" uten å ta med "Mary had a little lamb"!!!!! (den er hvertfall delvis tatt opp i Montreux)

.....og der satte jeg den på og tok meg en pils gitt! :-D
    Heldiggris Det er et gullkorn. Det er forresten mye rart som pipler ut fra Montreux, ikke alt er like godt. Men for ikke å få fri-jazz gjengen på nakken kan jeg kanskje anbefale et annet gullkorn derfra?

John Scofield Quartet - Live In Montreux Jazz Festival (Joe Lovano Dennis Erwin Bill Stewart) Dette er en av de heftigste live-opptrednene jeg vet om, god video også. Absolutt anbefalt på det varmeste!
    Jeg får frysninger på ryggen av Meant to be.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bo kaspers orkester... har noen sanger som er utrolig avslappende og nydelige

Side 4 av 8 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •