Nils Lofgren & Friends: Live Acoustic DVD - Litt skuffende...

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Nils Lofgren & Friends: Live Acoustic DVD - Litt skuffende...

Sanger:

01. Across The Tracks
    02. Found You
    03. Black Books
    04. Like Rain
    05. Comfort
    06. Valentine
    07. Tender Love
    08. Missing The Sun
    09. Ain't Love Nice
    10. Deadline
    11. Whiskey Holler
    12. Moon Tears
    13. Came To Dance
    14. No Mercy
    15. Bonus songs: Girl In Motion
    16. Sun Hasn't Set
    17. I'll Arise
    18. Mud In Your Eye
    19. Keith Don't Go
    20. Because The Night

Bildeformat: 4:3
    Lydformat: DD 5.1
    Spilletid: 1t 36min

Fra play.com
    This DVD features a full-length live performance of Nils Lofgren and friends including Jeffrey "Skunk" Baxter, Mary Ann Redmond, Tommy Lofgren, Buck Brown, Paul Bell, Mike Lofgren and Mark Lofgren. It's a six-camera shoot from a gig at the Birchmere in Alexandria, Virginia from February 2006.As a singer and guitarist, Lofgren is best known for his work with Neil Young and Bruce Springsteen, yet he has produced a substantial body of work as a solo artist. Here he and his band perform eighteen brilliant songs and two extra featurettes: interview footage and rehearsals.

Kan ihvertfall si at jeg gleder meg til denne, og håper den er like bra som "Acoustic live" cden. Forhåndsbestilling er herved lagt inn

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Marantz
    Bildeformat: 4:3
    Potensiell DVD i samlingen, men 4:3...hvor gammel er denne innspillingen?

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som det står i det som er sakset fra Play: It's a six-camera shoot from a gig at the Birchmere in Alexandria, Virginia from February 2006

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spennende. Håper den er bedre enn At Rockaplast, for det er jammen meg den dårligste DVDen jeg har kjøpt:

http://www.play.com/Music/MusicDVD/4...t/Product.html

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er en del middelmådige utgivelser av opptak fra Rockpalast, så vi får tro at den ikke er representativ for Lofgren heller...

Intermediate JgR sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    535
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ble sluppet 21.11.06.
    Amazon.com: Live Acoustic: DVD: Nils Lofgren & Friends

Forøvrig helt enig med Akto.

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JgR
    Ble sluppet 21.11.06.
    Amazon.com: Live Acoustic: DVD: Nils Lofgren & Friends

Forøvrig helt enig med Akto.
    Du har helt rett. Jeg fant også ut at den slippes tidligere på sone1 dvd. Det er da den europeiske versjonen som jeg mente, men dette står ikke i overskriften ops: Skal fikse det

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    535
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå hatt mitt (sone1) eksemplar i noen dager. Har fått hørt gjennom hele, samt mye på favorittene.
    Bildet på dvden er ok+. Litt "fokusproblemer" av og til, dog dette er lite. 4:3 trekker ned, men det er tross alt lyden som er hovedpoenget.
    Her synes jeg de har lykkes godt. Bra kvalitet, med en fremragende gitarist.
    Liker spesielt godt måten han har "utviklet" et par av soloene. Dette kommer godt fram på "Keith dont go", og "Black Books". Rett og slett nydelig.

-Mitt eksemplar er kjøpt i statene, men det står sone 0 på coveret.
    -Det står også Dolby Digital, noe den ikke er. Dette er ikke noe problem for meg.

Anbefales sterkt.
    ::.

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk mail fra play.com på onsdag om at den var på vei i posten, MAO, så slapp de den litt før.... Gleder meg

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    535
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gleder meg
    Det har du god grunn til. Litt synd at de har droppet "some must dream" på dvden. Er en av favorittene mine i allefall.
    Tilbakemelding om din verson har DD er forventet .

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Some must dream" er også min favoritt Høy gåsehudfaktor på gitarplimpingen som kommer litt ut i sangen

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja da har jeg omsider fått lyttet på et par låter. For det første, så er lyden dolby digital. Den er bare ikke i 5.1, men i 2.0. Har sendt mail til play.com og bedt dem om å korrigere feilen.
    Jeg synes egentlig at lyden var noe skuffende Jeg hadde ikke forventet at den skulle låte like bra som "Accoustic Live" cden, men dette var ganske langt unna. Det er veldig kraftig reverb (romklang), så lyden blir litt grøtete til tider og motsetning til JgR likte jeg ikke de nye "tolkningene" Nils gjorde på en del av låtene. Alt var fremført på en enklere måte, og han virker nesten litt sliten der han står og plimper i vei på gitaren sin.
    Jeg kommer nok til å spille igjennom hele konserten en gang, men noe mer enn det er heller tvilsomt (Innerst inne håper jeg misnøyen skyldes at jeg er veldig trøtt og sliten i dag...... ).

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk min i går. Er nok samme versjon som JgR fikk fra statene, står Sone 0 på denne også.

Første inntrykket er at jeg rett ut skuffa. Hele produksjon virker for meg ganske amatør messig, hvis man kan bruke det uttrykket. Musikken er veldig bra den, men synes ikke kvaliteten på produksjon yter Nils Lofgren sin kvaliteter.

Det positive er at det er gøy å se han "live" alene. Har jo sett han noen ganger "live" med sjefen, Bruce Springsteen

(Innerst inne håper jeg misnøyen skyldes at jeg er veldig trøtt og sliten i dag...... ).
    For håpe min missnøye skyldes febertåka jeg ligger i og holder meg borte fra jobben....

Edit: Angrer ikke noen måte på kjøpet. Men forventningene til kvaliteten var høyere enn varene som blir levert. Jeg har jo Acustic Live cd'en, og det er et skudd krysset for å si det mildt

Active scanspeak sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    368
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja da har jeg omsider fått lyttet på et par låter. For det første, så er lyden dolby digital. Den er bare ikke i 5.1, men i 2.0. Har sendt mail til play.com og bedt dem om å korrigere feilen.
    Jeg synes egentlig at lyden var noe skuffende Jeg hadde ikke forventet at den skulle låte like bra som "Accoustic Live" cden, men dette var ganske langt unna. Det er veldig kraftig reverb (romklang), så lyden blir litt grøtete til tider og motsetning til JgR likte jeg ikke de nye "tolkningene" Nils gjorde på en del av låtene. Alt var fremført på en enklere måte, og han virker nesten litt sliten der han står og plimper i vei på gitaren sin.
    Jeg kommer nok til å spille igjennom hele konserten en gang, men noe mer enn det er heller tvilsomt (Innerst inne håper jeg misnøyen skyldes at jeg er veldig trøtt og sliten i dag...... ).

å si at niels er sliten syntes jeg er å dra den litt langt..keit don`t go er han kansje sliten etter å ha spilt men:-D :-D enig forøvrig at den var en liten nedtur i forhold til plata da....

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •