Rammstein - Volkerball

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 20 av 20
    Active Egil_M sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    429
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Rammstein - Volkerball

RAMMSTEIN :: Voelkerball

Må si jeg fikk et stort smil om kjeften når jeg så de hadde gitt ut en ny live plate. Det tok meg sånn ca. 20 sekunder å få bestilt den etterpå

Ja, så er jeg en beinhard Rammstein fan, da! Deres forrige live plate (Live Aus Berlin) var intet annet enn kanonbra. Utrolig bra lyd (5.1), bilde, for å ikke snakke om musikken THE LOUDER, THE MORE FUN IT IS!

Den versjonen jeg har bestilt (Special Edition, 2 DVDer + 1 cd) kostet meg bare 170kr inkl frakt etc (fra cd-wow om du er interessert). Det er faktisk hele 28 live sanger på DVDene (+annet ekstra), + en enkel CD med 16 sanger.

Voelkerball er forhåpentligvis i min postkasse i morgen. Skal komme tilbake med noen lytteintrykk da..

Active Christianrr sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    477
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har denne CDen på ipoden. Veldig gode innspillinger ifra det jeg kan bedømme fra mp3 lyd! Skal selvsagt ha special edition når den kommer! Gleder meg til intrykk Egil.

Active Egil_M sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    429
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    CDen skuffet en del. Syns det ble så skrikete/rotete lyd - men jeg har kun hørt den i bil så langt.. så det har nok en del å si - Uansett, jeg kjøpte ikke dette for CDen sin skyld..

DVD konserten derimot!! (den har kun vanlig 2.0 spor, og DTS spor!!!)

Jeg har ikke fått hørt skikkelig gjennom konserten enda. Men det jeg har hørt til nå er intet annet enn rått. DTS sporet er veldig bra, - her er det ikke snakk om å se en konsert, - MEN Å VÆRE I DEN Jeg syns denne DVDen knuser Live Aus Berlin, - og det sier litt. Trøkk er det heller ikke mangel på.. den trøkker like godt som Live Aus Berlin, om ikke bedre!

Jeg skal switche litt litt gjennom Live Aus Berlin og Völkerball imorgen, for å se at den 'go lyden' ikke er noe jeg innbiller meg... og så skal jeg selvsagt høre skikkelig gjennom Völkerball

Litt skummelt for hørselen dette her da..

Edit: Bildet på dvden var også veldig bra, syns jeg.. Filmingen osv på konserten er utrolig bra.. en pryd for øyet.. -- Men, jeg har kun en 32".. så vet ikke om bildet holder mål på en stor skjerm!

Intermediate magnuswb sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lyd og bilde har anmeldt den på siden sin. De klager litt på lyden og bildet dessverre... Så veit ikke om den er topp på storskjermer... Men har lyst på den uansett. Lite som slår rammstein i fengende metal.

Intermediate OKKing sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er det vel bare å sette seg ned for å bestille. Ramtstein svinger skikkelig. Har hørt at Iive aus Berlin er litt plaget av dårlig lyd? Om dette er den nye "referansen" så er det bare å hanke inn.

Intermediate pettermv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    572
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rammstein bør oppleves live også, kjempeopplevelse.

Active Egil_M sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    429
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, ser at lyd&bilde skriver bl.a dette om DVDen:
    Mangelfull lyd
    Lydmessig er DVD-en dessverre mangelfull. Lyden er mikset for at det skal låte greit med tv-ens innebygde høyttalere, og det er veldig synd med hard musikk av disse dimensjonene. Basstromma enses knapt, selv med et stort anlegg. Alle instrumentene er godt skilt fra hverandre i lydbildet, men lyden er svært komprimert, det er for lite bass, og man blir dermed aldri lurt til å tro at man er på konsert med Rammstein.
    Dette blir jo sånn ca. motsatt inntrykk av det jeg har fått.

Det blir jo desverre ikke nevnt i Lyd&bilde sin anmeldelse om de har testet DVDen i vanlig 'PCM STEREO 2.0', eller DTS.. så jeg går utifra at de har testet DVDen i vanlig stereo, siden "DTS" ikke er nevnt i hele anmeldelsen. Og da kan det de har skrevet forsåvidt være 'sant'. Jeg kan desverre ikke uttale meg om det, da jeg ikke har testet vanlig stereo på DVDen.

Eneste jeg har testet, er "DTS" lydsporet på DVD'en. Og mine inntrykk av det finner du litt opp i tråden her..

Jeg skal kose meg litt mer imorgen, som nevnt. Jeg skal også se hvor mye 'lyd informasjon' det er på Völkerball, iforhold til f.eks Pink Floyd's "Pulse" DVD, som har fått så mye skryt for lyden.

Ps: Jeg syns Live Aus Berlin er blandt de beste 'rock/metal' DVDene jeg har hørt, sånn lydmessig.. og "fun messig".. De karene kan lage SHOW Det er altså med 5.1 lyd da. Tester aldri 2.0 på en DVD når den har 5.1 lyd.

Pss: Rammstein konsert har jeg desverre ikke opplevd enda.. Men det skal oppleves Håper de får igang noen konserter på nyåret nå!

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Rammstein

Som en venn av meg sier; det er to typer mennekser her på jorden: De som HAR vært på Rammistein konsert - og de som ønsker å gjøre det. Jeg tilhører dessverre siste kategori.....

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så Rammstein live på Quarten. Må innrømme det at det ein opplevelse som ligger blant topp 3 konsert opplevelser. De har noen kule pyroefekter og knall scene show.

Håper at dei kommer til Norge igjen n å snart. Då skal jeg se de igjen. (sjøl om rosenrot plata suger hard, men har ikke hørt voelkerball enda da)

Active Egil_M sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    429
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes ikke det nyeste albumet suger.. noen 'slagere' der også, .. Men, - av alle albumene de har, så er det albumet det dårligste.

Har sett litt på 'audio bit raten' på forskjellige DVDer idag..

Sånn ca. gjennomsnitt på de fleste sangene ligger på:

Pink Floyd Pulse i beste DD spor ligger rundt 600-700
    Live Aus Berlin ligger rundt 300-500
    Völkerball ligger rundt 700-780
    Rock In Rio ligger rundt 1400-1500

Völkerball og Rock in Rio = DTS
    Live Aus Berlin og Pulse = DD 5.1

Og lydogbilde har rett i at Völkerball trøkker mindre enn Live Aus Berlin. Merket med engang at jeg ikke måtte skrue volumet så høyt opp for å få den 'trøkken' jeg liker, på Live Aus Berlin.

MEN... Det betyr bare at du må skru opp Völkerball litt høyere for å få ønsket trøkk... og da fungerer den som bare f... Hvert eneste trommeslag kjenner du i brystet.. og bass gitaren er helt rå !

Som nevnt tidligere, - du er i konserten (jada, så har jeg aldri vært på en Rammstein konsert men for å forklare litt hvorfor 'du er i konserten' - GOOSEBUMPS... når du får frysninger av visse sanger pga av bruken av surround/bilde/musikken.. alt klaffer ).. Ikke så mange DVDer som klarer å gi meg gåsehud av å spilles for å si det slik. Eneste som jeg har fått det av før er Live Aus Berlin og Rock in Rio.

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Praktisk cover må jeg si!

Active Egil_M sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    429
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Audiomur
    Praktisk cover må jeg si!
    Haha, ja.. hvordan kan jeg glemme å nevne det

Veldig slitsomt å åpne/lukke igjen coveret.. huff

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenkte å tipse om at den ligger til 150kr på cd-wow med cd og dvd.

Blir en slik en på meg til jul ja.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Innkjøpt og gjennomspilt to ganger allerede denne weekenden. Bra trøkk, litt rotete filming i perioder. Kordamene fra Moskva konserten er jo helt MEGA, ehhh, har spilt den flere ganger.....

Active Christianrr sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    477
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sett nesten hele DVD'en nå, og må desverre si meg enig i L&Bs vurdering. Bassen var utrolig kjip - det er IKKE sånn det er live! Mellomtone og diskant grei/bra - variérende fra spor til spor. Bildet er generelt også preget av mye støy, men det er ikke så farlig for min del - er ikke blitt bildejunkie enda.
    Men utrolig fet kosert - med masse flammer. Slik vi vil ha det.

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1stk digipack med 2xdvd + cd er herved bestilt :-D

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har vittelig nok bestilt denne for 10 dager siden på cd-wow jeg også, men den er fortsatt ikke sendt Grr, skuffende tregt til cd-wow å være.

Newcomer Vidar sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Egil_M
    Det blir jo desverre ikke nevnt i Lyd&bilde sin anmeldelse om de har testet DVDen i vanlig 'PCM STEREO 2.0', eller DTS..
    Nederst i artikkelen står det at det er DD 5.1 lyd og at de har testet standard utgaven. Er det kun på spesial utgaven det er dts da kanskje? Jeg synes ihvertfall lyden var bra!

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg fått hørt litt på cd`en... Fy F***for en gedigen skuffelse :sad: Grøtete og tynn lyd med totalt fraværende engasjement. Etter 2 sanger orket jeg rett og slett ikke mer, og måtte sette på "Herzeleid" bare for å få godfølelsen for Rammstein igjen. Håper konsterten på dvd er bedre....

Active Egil_M sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    429
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har den 2 DVD + 1 CD versjonen. Den er iallefall i DTS.

Som jeg har nevnt tidligere, interesserer CDen meg fint lite. Den låt dårlig i bil.. Og jeg har ikke hørt den etterpå, og kommer nok aldri til å høre på den heller. Jeg kjøpte konserten for DVDen sin skyld

Mitt inntrykk er fortsatt det samme.. Good shit! Bassen er noe lavere enn på Live Aus Berlin - men det er bare til å skru opp subben litt (eller volumet) for å få ønsket trykk. Bare noen få hakk som skal til.

Rammstein (altså, sangen Rammstein) har så RÅ intro Kan nærmest rive ned hus når jeg spiller den bånn gass.. sitter bare og gliser

Eneste som mangler nå er at Rammstein starter med konserter igjen.. Jeg vil på konsert!

Edit: Jeg har ikke fått DVD pakken fra CDwow enda jeg heller. Den er ikke blitt sendt enda! Sløve greier... Men - jeg har heldigvis en kamerat som også digger Rammstein.. Så det er slik jeg fikk tak i DVD pakken så raskt.. Vi stakk på platekompaniet å kjøpte den. Han har ikke DVD spiller enda - så Jeg har den enda, mwhaaha

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •