Kjøpe brukte cd'er på Amazon.com

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Intermediate are_e sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kjøpe brukte cd'er på Amazon.com

Noen som vet hvordan det fungerer å kjøpe brukte cd'er på amazon?

Jeg skal bestille meg en EP fra amazon og søkte litt rundt for å se om de har andre ting jeg skal ha, fant ut at Yello - "the eye" var tilgjengelig som brukt, og det ser ut til at det bare er å trykke " add to cart".
    Noen som har erfaringer med dette? Litt skeptisk siden det er litt vanskelig å klage på en brukt cd som kommer fra andre siden av atlanteren dersom det skulle oppstå et problem.

Er det forresten slik hos amazon som hos play at de sender i enkeltpakker slik at vi nordmenn slipper å kommer over den fryktede 200NOK grensen?

A

Active
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    407
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    du skal være heldig om du får riktig.

bestillte en dvd og fikk noe helt annet enn det jeg bestillte.

kommer ikke til å bruke Amazon igjen. bruk play.com den er bankers.

Andersj

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av andersj
    du skal være heldig om du får riktig.

bestillte en dvd og fikk noe helt annet enn det jeg bestillte.

kommer ikke til å bruke Amazon igjen. bruk play.com den er bankers.

Andersj
    Da har du vært veldig uheldig, og kanskje litt rask med å konkludere med at det bare er tull med amazon... Jeg har handlet minst 30-40 ganger fra amazon.co.uk uten noen som helst problemer, og det har mange andre også. Bruktkjøp har jeg aldri vært borti, men er det mye å spare på det da?

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke bruktkjøp på Amazon omtrent som å bruke eBay? Å kjøpe nytt fra Amazon er noe helt annet.

Active
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    407
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg bestillte en helt ny dvd.kjøper aldri brukt.

Fikk tilsendt feil plate. Bestilte 3G med John Petrucci Steve Vai og Joe Satriani.Fikk den med yngwie malmsteen i stedet.oppdaget selvfølgelig ikke dette før etter at DVDen var åpnet.

Forbanna irriterende.Hvor vanskelig er det egentlig å sende rett DVD...

Andersj

Intermediate mteinum sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av robertaas
    Er ikke bruktkjøp på Amazon omtrent som å bruke eBay? Å kjøpe nytt fra Amazon er noe helt annet.
    Jeg har handlet mye på amazon, både nytt og brukt. Og ja, du kan her på mange måter sammenligne eBay og amazon.

Når du kjøper brukt fra amazon så brukes amazons interne faktureringssystemer ved kjøp. Handler du på ebay så er det stort sett paypal det går i (i alle fall på US & UK, DE er ikke paypal like utbredt).

Når du kjøper brukt på amazon/ebay bør du lese svært nøye hva selgeren skriver om varens stand.

Jeg har kun mottat en plate som ikke stemte i henhold til "salgsoppgaven". Dette var via eBay fra en "powerseller". Kundeservice forstod at de hadde gjort en feil og krediterte meg beløpet. (det hjelper å hinte om at en negativ kommentar fra en kjøper har en mye større negativ innvirkning på salget en de $20-$30 som du evt. taper)

Det er mye plater som det er veeeeldig vanskelig å få kjøpt nye. Da kan det være ett alternativ å kjøpe brukt. På ebay kan du få veldig bra pris på mye musikk. Du bør alltid sjekke prisen på amazon - for der kan det være rimeligere.

Min oppfatning er at brukte plater som selges på ebay/amazon holder veldig bra kvalitet. Jeg har enda ikke mottat noen plate som har vesentlige defekter (riper).

Dersom du handler på ebay: husk å sjekke hvor mye porto selger skal ha! Det kan variere veldig. Det ligger rundt $5-6, men jeg har sett selgere som skal ha mellom $20-30 for å sende en plate fra usa til Norge... Dette står ikke alltid i beskrivelsen og da må du kontakte selger FØR du byr (du må ikke, men du vil).

Kjøper du plater fra asia og selger tilbyr rekommandert forsendelse - gjerne for en, to dollar ekstra - bruk det. De fleste reserverer seg for plater som forsvinner i posten dersom du ikke velger denne muligheten.

NB! *STOR RØD BLINKENDE LAMPE* : eBay kan være svært vanedannende

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Amazon

Jeg bestillte fra Amazon utpå kvelden på en fredag. Mandag morgen på vei til jobben fikk jeg en telefon fra ups som lurte på om jeg var hjemme... Det er godt gjort selv med flyfrakt. Alle cdene var individuerllt innpakkede med egnelagerstrekkoder og pakket i dempemateriale. Jeg har ikke hatt noen betenkeligheter med å handle på amazon mange ganger.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mteinum
    Det er mye plater som det er veeeeldig vanskelig å få kjøpt nye. Da kan det være ett alternativ å kjøpe brukt. På ebay kan du få veldig bra pris på mye musikk. Du bør alltid sjekke prisen på amazon - for der kan det være rimeligere.
    Det er nettopp derfor jeg spør, finner ikke cd'en ny men det var flere brukte å velge mellom på amazon, jeg tok sjangsen og bestilte den ;-)
    Har ikke fått den ennå men valgte billigste forsendelse så det tar vel ganske lang tid :roll:
    Ebay har jeg ikke tenkt på at jeg kan kjøpe musikk på, en ny kategori som må sjekkes

Sitat Opprinnelig postet av mteinum
    NB! *STOR RØD BLINKENDE LAMPE* : eBay kan være svært vanedannende
    Hehehehe! Det har jeg også funnet ut, du verden så mye morsomt som er til salgs, desverre er frakt for større ting som jeg ofte har lyst på relativt dyr (fra UK).

Takk for tilbakemeldinger, håper platene jeg bestilte kommer snart :-D

A

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har handlet 20-30 cd'er fra AMazon's "bruksbutikker". Det har tatt tid men har alltid vært godt pakket og alltid rinktig plater. Det er ikke alle butikkene som sender over sjøen...

Anders

Intermediate Beemer sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    693
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av andersj
    jeg bestillte en helt ny dvd.kjøper aldri brukt.

Fikk tilsendt feil plate. Bestilte 3G med John Petrucci Steve Vai og Joe Satriani.Fikk den med yngwie malmsteen i stedet.oppdaget selvfølgelig ikke dette før etter at DVDen var åpnet.

Forbanna irriterende.Hvor vanskelig er det egentlig å sende rett DVD...

Andersj
    Feil plate?? yngwie malmsteen er jo en gud på gitaren.
    Forbanna irriterende Får du tak i 3G live nå så har du jo 2 bra skiver i samlinga

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg handler ofte på Amazon.com. Alltid bra innepakket og med expedited ( ? ) frakt får jeg den på rundt 5-7 dager. Da får jeg ofte 2 cder på døra for 240 eller no. Kan ikke klage. Kanskje ikke billigst, men billigere enn i butikken.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den brukte cd'en kom idag (dvs torsdag) :-D
    Den hadde noen sprekker i fronten av coveret men den var faktisk forseglet ennå, og selve plata så splitter ny ut. Bryr meg ikke om sprekkene så lenge innhold er helt iorden.

Den nye cd'en jeg bestilte har ikke dukket opp ennå, det er denne jeg gleder meg til, den brukte var til samboeren

Så langt fornøyd med amazon selv om ventetiden kan bli litt i lengste laget for en utålmodig sjel..

Det jeg bestilte var forresten Kid Beyonds EP "amplivate"

A

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På tirsdag kom Kid Beyond cd'en også, det tok ganske lang tid men jeg syns ikke et par uker er så ille lenge å vente når man velger billigste frakt. Den var pakket godt og helt skadefri.

Innholdet på plata er ganske spennende, liker ikke alle låtene like godt for å si det sånn, men beatboxingen til Kid B er imponerende :-D

A

Active
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    407
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Beemer
    Feil plate?? yngwie malmsteen er jo en gud på gitaren.
    Forbanna irriterende Får du tak i 3G live nå så har du jo 2 bra skiver i samlinga

Vel hadde jeg ville ha yngvie så hadde jeg bestillt den..jeg bestillte den med John Petrucci fordi det var den jeg skulle ha! Er kompromissløs fan av Dream theater og prøver hardt å samle alt de har gitt ut..

når de ikke greier å sende meg rett dvd på første bestilling,hvorfor skal jeg på noen måte vise tillit og bestille på nytt fra de?i tillegg skriver de ingenting om at det er en sone1 dvd..så nok en ting som gjorde meg misfornøyd..spillern min nekter å lese..feil region..

har bestillt mye fra utlandet i det siste men aldri fått feil..men amazon kommer jeg aldri tilbake til..

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •