Hvordan brenne en cd med dts lydspor

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 20 av 20
    Newcomer peritass sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvordan brenne en cd med dts lydspor

Sitter her og skal brenne en cd med dts lydspor men får ikke noe lyd ut av dvd spiller. Brente den som en data cd i nero. Dvd spilleren min spilller fint dts lydspor når det er på en dvd film. Noen som har noen tips til hvordan dette gjøres??

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror den må brennes som vanlig musikk cd... Du skal likevel få dts lyd når den settes i dvdspilleren din

Intermediate Scorpioen84 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,585
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fixet meg en SACD senest i dag...
    Det du skal brenne fra må være et "bilde" eller image file av en ekte dts cd, ikke .mp3 eller .wav eller annet som ikke kan ineholde dts data...
    I nero heter det "Burn Image to Disk"...

En SACD kan bare avspilles i en dvdspiller som takkler dts signal, i ikke kompatible avspillere får man bare statisk støy...
    | KK DXD-12012 | KK Quattro | Sherbourne PA160 | Onkyo 818 | TW700 |

Newcomer nightspirit sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg trodde at for å brenne en sacd måtte du ha dvd plater... er det bare jeg som er helt på vilspor her???
    og spesiele brnne program? vet steibe har noe dts program til rundt 10k...

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,585
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    saCD altså vanlig 700Mb CD...
    DVD versjoner av flerkanals heter Audio-DVD eller DVD-Musikk..

Sålenge kilden man skal brenne er et image av en ekte dts/SACD så er det bare å brenne image til cd...

Programmer som "oppgraderer" stereo cd'er til dts koster sikkert over 10høvdinger...
    SACD'er skulle vel være idiot sikkre mot piratkopiering om jeg husker riktig, men det er uansett bare å lage image av en sacd og brenne, dvd-spilleren sjønner ikke forskjellen...

(kanskje jeg trekker tilbake uttalelsen om at en dts cd ikke kan hete .wav, ser det er noen på nettet som heter det, om det fortsatt er en image fil vet jeg ikke... Ble litt usikker... )

Intermediate Nemesis sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    703
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scorpioen84
    Fixet meg en SACD senest i dag...
    Det du skal brenne fra må være et "bilde" eller image file av en ekte dts cd, ikke .mp3 eller .wav eller annet som ikke kan ineholde dts data...
    I nero heter det "Burn Image to Disk"...

En SACD kan bare avspilles i en dvdspiller som takkler dts signal, i ikke kompatible avspillere får man bare statisk støy...
    Hei
    SACD kan ikke kopieres.Dersom du tror du har kopiert en SACD,så har du enten kopiert CD laget som ofte finnes på platen,eller så er det ikke en SACD:-D DTS finnes heller ikke på en SACD plate.Dette høres mer ut som en DVD-audio plate som ofte har ett DTS spor i tillegg til DVD-A sporet.

MVH
    HD DVD : 189 , BD:320, DVD:681,Music DTS/DD DVD:55. DTS CD:35 , CD 1340, SHM-SACD :18 SACD:349 , DVD-A : 324 , PA-BD:16 LP:182,

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,802
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av peritass
    Sitter her og skal brenne en cd med dts lydspor men får ikke noe lyd ut av dvd spiller. Brente den som en data cd i nero. Dvd spilleren min spilller fint dts lydspor når det er på en dvd film. Noen som har noen tips til hvordan dette gjøres??
    Det er en stund siden jeg holdt på med å teste ut DTS lydspor på cd-r og DVD-R plater nå, så det jeg skriver under er kanskje litt "rustent"....

Det er vel veldig få DVD spillere som internt omgjør DTS til analoge signaler. Det at det står DTS en plass på DVD spilleren betyr så vidt jeg vet at man kan få sendt ut DTS via digital utgangen, men ikke nødvendigvis at man får avspillt dette av direkte via eventuelle analoge stereo eller 5.1 utganger.
    Her må man ofte benytte en surround receiver som støtter DTS og som via dvd spillerens digital utgang kan mota og konvertere, og av og til må man inn i menyen i DVD spilleren for å sette en instilling på for å få DTS avspilling også.
    Spiller DVD spilleren din av DTS på DVD plater er vel dette forsåvidt satt riktig, men det er mulig du må inn og teste forskjellige digital utgangs instillinger for å få DTS signalet ut av vanlige CD-R plater, da dette vel er litt spesiellt og kan vel variere noe fra DVD - DVD spiller.

Får DTS lydsporet plass på en vanlig CD-R plate, kan man benytte en vanlig CD spiller med digital utgang for overføre signalet til en Surround Receiver som støtter DTS også, men er i skrivende stund litt usikker på og husker ikke helt om man må velge å brenne CD-R plata som data plate eller CD audio. Mener å huske at det går å velge data kompilering av DTS plata, men da får man vel ikke muligheten for å velge inndelingen av forskjellige nummererte lytte spor på plata.

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,802
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nemesis
    Hei
    SACD kan ikke kopieres.Dersom du tror du har kopiert en SACD,så har du enten kopiert CD laget som ofte finnes på platen,eller så er det ikke en SACD:-D DTS finnes heller ikke på en SACD plate.Dette høres mer ut som en DVD-audio plate som ofte har ett DTS spor i tillegg til DVD-A sporet.

MVH
    Er helt enig med det du skriver Nemesis og vil bare legge til at det i tillegg kreves en spesiell hardvare for å i det hele tatt lese av en SACD plate (Der SA står for Super Audio) og at pga dette har mange SACD plater et vanlig CD audio lag og lydspor som kan leses av en vanlig CD spiller, og det kankje er det som kan forvirre når det gjelder ripping og kopiering osv.

Newcomer Jaune sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

SVT link ang DTS og brenning

Sjekk denne linken, her for du litt info om hvordan brenne DTS spor på CD.
    + noen kule DTS spor

http://www.sr.se/cgi-bin/mall/index.asp?programid=2445

Newcomer nightspirit sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    sacd formatet er jo DSD før det kommer ut på en cd.. og er i 192khz, mens vanlig cd er bare i 44.100hz... jeg trodde at man måtte bruke en dvd plate for å brenne ut dette formatet, altså ikke på vanlig cd...

http://www.tascam.com/Products/dvra1000.html
    her har du en maskin som er laget for akkurat for dette!

jeg har aldri vert borti dette men jeg er intresert i dette siden jeg er musiker og driver å spille inn musikk på pc...

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,585
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bøyer meg elegant i støvet og inndrømmer mine feil, er helt fersk på dette selv men var slik jeg fikk intrykk av at det fungerte...

blir det riktig og kalle de man finner på nettet for dts cd..?
    For det jeg gjorde var og brenne 5.1 dts, på vanlig 700Mb cd...
    en hybrid SACD's CD-Audio spor, inneholder ikke 5.1..?

Man får såklart ikke brent noen hybrid sacd hjemme.
    Men kun dts laget kan man brenne av fra et image...?

Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mange gode forslag her men ingen som gjorde meg veldig mye klokere :-). Kanskje jeg har litt tungt for det, eller at jeg leser dette etter en 14 timers arbeidsdag. Det jeg har gjort er at jeg har lastet ned ett album fra nettet. Det har en str på 550 mb og inneholder tolv sanger som er dts, altså ingen image fil i det hele tatt. Når jeg brenner denne som en data cd og setter den i dvd spilleren min, som fint spiller dts lyddsporet på en dvd plate, så skjer følgende. Jeg får opp alle sangene og det står DTS som filtype. Når jeg trykker play så starter dem ikke å spille i det hele tatt. Den bare står på paly men tiden begynner ikke og gå. Prøvde og spille dem samme filene på dataen og vlc media player spiller dem. Noen som vet hva jeg gjør galt?

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,585
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    du kan vel se bort fra mine svar vertfall, har nok ikke nok peil..

Jeg har lastet ned 5 dts-cd er fra nettet nå, og allesammen er image filer jeg bare brenner på cd som "copy cd"...
    så separate dts-spor har jeg ikke sett..
    Du finner ikke tilbake dit du lasete de ned? som oftest har den som lastet det opp skrevet god beskrivelse på hvordan du må gå frem for å få spillt av "produktet"... Tror nok det blir det beste tipset..

Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det står dessverre ikke noe der, men kanskje man får lage ett image dem og brenne dem på nytt. Verdt og prøve!

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

dts cd

Hvordan lage DTS CD

Først må du gjøre om fra cd (cda) til wav 2 ch stereo 16 Bit 44,1 Hz
    Så kan du bruke Adobe audition 1.5 eller nyeste 2.0 til å lage 6 lydfiler du trenger.
    Ikke 6 like men endrer de fleste av dem som feks center L+R surround og sub.
    Når man er ferdig da sitter man med følgende lydspor. LF,RF,LFF,SUB,SL,SR.
    De seks kanalene legger man inn i et prog som feks SurCode DTS (encoder )
    tilbake får man lydformat PCM , filtype WAV 2 ch DTS 16 Bit 44,1 Hz (1411 kbps) som ved avspilling med en reciver(brenne på cdr som vanlig lyd cd) ..... eller lydkort på pc som støtter DTS (lage en img og åpne den med Deamon tools) gi en megabra lyd i forhold til hva cd'n var i utgangspunktet.
    Man kan kalle det CD DTS UPMIX.
    Så proff som lydteknikkere bruker uker og år på blir det ikke men hvor mange timer man bruker med Adobe audition kan få til mye bra.
    __________________________________________________ ________________________
    Software man kan bruke til å lage DTS CD.
    CD > WAV dBpowerAMP (gratis)
    ADOBE Digital MediaComm AS | Andre produkter
    DTS Minnetonka Audio Software Inc.__________________________________________________ ________________________

Har noen DTS WAV filer brenner man dem som vanlig musikk CD.

Har noen ISO , IMG , NRG filer med DTS musikk kan man brenne dem feks imgburn.

Avspilling går helt greit med en DVD spiller som støtter DTS
    __________________________________________________ _________________________

Active Cax sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    369
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har brent noen dts-cder. Hvis det er imager har jeg bare brent som image på vanlig måte, dersom det er wav-filer har jeg bare brent som musikk-cd. Det har fungert helt knall det. Prøv å brenne "music cd" eller noe sånt med ditt favorittbrenneprogram, jeg tror jeg brukte Toast.

Edit: Altså, det er forskjell på en "red book"-musikkCD og en CD-ROM, antageligvis bør du brenne som musikk-cd, og ikke som cdrom, slik jeg ser du har forsøkt.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    114
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Marantz
    Jeg tror den må brennes som vanlig musikk cd... Du skal likevel få dts lyd når den settes i dvdspilleren din
    Jeg mener det fins dvd spillere som kan spille det av som en helt vanlig fil. Altså, det vil som sagt ikke være en ekte musikk cd, men det har jo ikke noe å si så lenge dvd spilleren støtter det. Han sa som sagt at det funket nå han brente samme filen på dvd-r.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Brant akkurat Motorhead Ace of Spades 5.1DTS i Nero 9

Hei!

Brant akkurat Motorhead Ace of Spades 5.1DTS i Nero 9.
    Brant på Cd-R plate og som vanlig lyd CD, dette var Wav filer. Ikke noe hokus pokus, funka som bare det, måtte bare gjøre om noen innstillinger i Ps3'en for å få spilt den ellers ble det bare "skurr"

Mvh
    LRA

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må Blu-ray spilleren støtte sacd for at dette skal fungere?
    Har en Sony s550 med analogutganger

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eirik84
    Må Blu-ray spilleren støtte sacd for at dette skal fungere?
    Har en Sony s550 med analogutganger
    Siden ingen svarte på dette så tok jeg å testet selv.

ATB - Seven Years [DTS-CD]

Fungerer å spille av dette via 7.1 analogutganger, og står DTS øverst til høyre i skjermbilde.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •