Dream Theater tråden! - Side 9

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 9 av 12 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 SisteSiste
Viser resultater 161 til 180 av 222
    Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Joshua: Tror Opeth sin setliste var samme som Helsinki og Stockholm:

Windowpane
    The Lotus Eater
    Reverie/Harlequin Forest
    White Cluster
    Deliverance
    Hex Omega

Active
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    407
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Soundispower
    Jeg stod vel ca 20 meter fra der de solgte tskjorter og slikt. Ja jeg var nede på ståplassene, aldri mer

da har du deg selv og takke
    hadde du beveget deg ned mot midten ved mixebordet så hadde du fått deg en opplevelse som ville overgått alt du har sett live tidligere. for bedre lyd skal man leite etter.

Nå har jo Spektrum gjort alvor av klagene på akkustikken. de har dempet hallen masse og dette sto ferdig for ca 2 uker siden. perfekt timing da.

Jeg har sett alle showene til DT de siste årene i Spektrum og Jeg må si at dette er by far det absolutt beste de har levert på Norsk jord.

Dessuten hjalp det på at Jordan Rudess møtte fanklubben og at jeg fikk autografen hans på ryggen av singleten min. Var utrolig moro å hilse på han.

Newcomer Joshua sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av freddie
    Joshua: Tror Opeth sin setliste var samme som Helsinki og Stockholm:

Windowpane
    The Lotus Eater
    Reverie/Harlequin Forest
    White Cluster
    Deliverance
    Hex Omega

Takk ! ! !

Josh

Newcomer Joshua sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av andersj
    da har du deg selv og takke
    hadde du beveget deg ned mot midten ved mixebordet så hadde du fått deg en opplevelse som ville overgått alt du har sett live tidligere. for bedre lyd skal man leite etter.

Nå har jo Spektrum gjort alvor av klagene på akkustikken. de har dempet hallen masse og dette sto ferdig for ca 2 uker siden. perfekt timing da.

Jeg har sett alle showene til DT de siste årene i Spektrum og Jeg må si at dette er by far det absolutt beste de har levert på Norsk jord.

Dessuten hjalp det på at Jordan Rudess møtte fanklubben og at jeg fikk autografen hans på ryggen av singleten min. Var utrolig moro å hilse på han.
    Jeg er helt enig, makan til lyd skal man lete lenge etter. =)

Var på midten bak miks for å høre i 1 minutt og det var rått. Selv omjeg selv måtte sitte i en dårlig lydsone under hele konserten. =(

Uansett så var det bra. !
    =)

Josh

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    As i am fra albumet tran of thought (litt usikker på stavemåte)

Music
    fant siden til hun som sang. hun har lagd en del covere. masse kult

Intermediate mk4 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    4,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    At DT kom til å levere varene var jeg ikke i tvil om, og Portnoy er en fryd å høre å se, fantastisk musiker.
    Suveren lyd, sto midt på gulvet litt til høyre for midten.
    Men kveldens overaskelse var Bigelf!!!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mk4
    At DT kom til å levere varene var jeg ikke i tvil om, og Portnoy er en fryd å høre å se, fantastisk musiker.
    Bigelf var sinnsykt fett Her snakker vi Deep Purple og Sabbath De spilte etter min mening alt for høyt, desverre.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mk4
    Med en frontfigur som LaBrie trengs det litt underholdning fra de bakre rekker ;-) Utrolig morsomt å se! Savnet litt et par låter jeg så på setlistene fra andre konserter...

Bigelf var tøff 70-talls inspirert rock som falt i smak (hadde ikke hørt på det før).

Unexpect var også tøft i perioder, men med et litt komplisert lydbilde (mye på en gang) som nok kan være litt vanskelig å få til å sitte live. Kanskje man får med seg mer detaljer på plate?

Opeth var også som forventet meget bra, og spilte et par låter de ikke har spilt noe særlig live tidligere. Åkerfeldt sang bra, spesielt clean, og musikken satt som den skulle.

Lyden i Spektrum kommenterer jeg ikke da den varierer fryktelig etter hvor man er i lokalet...

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    4,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av R3Devil
    Bigelf var sinnsykt fett Her snakker vi Deep Purple og Sabbath De spilte etter min mening alt for høyt, desverre.
    Der hvor jeg sto var ikke lyden for høy, etter min mening så SKAL det suse litt i ørene etter en sånn kveld.
    Skulle vært morsomt å høre Bigelf med samme perfekte lyd som DT hadde.

Active
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    407
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lyden i Spektrum kommenterer jeg ikke da den varierer fryktelig etter hvor man er i lokalet...

Spektrum har aldri vært bedre lydmessig. Har sett de 3 foregående konsertene til DT og i går kveld satt alt. men som nevnt over her så har de gjort noen drastiske akustiske tiltak. som ble til det bedre. Deilig å slippe de grusome overtonene som ble i spektrum tidligere.

Skjønner heller ikke hvorfor man rakker ned på Labrie. Han var i sitt ess i går. han leverte varene på lik linje som resten av bandet. Tror vi må se bort fra tiden da han slet med stemmebåndene på grunn av virus.. den tiden er forbi.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spektrum har aldri vært bedre lydmessig. Har sett de 3 foregående konsertene til DT og i går kveld satt alt. men som nevnt over her så har de gjort noen drastiske akustiske tiltak. som ble til det bedre. Deilig å slippe de grusome overtonene som ble i spektrum tidligere.

Skjønner heller ikke hvorfor man rakker ned på Labrie. Han var i sitt ess i går. han leverte varene på lik linje som resten av bandet. Tror vi må se bort fra tiden da han slet med stemmebåndene på grunn av virus.. den tiden er forbi.
    Spektrum er nok bedre enn noen gang, det er helt riktig. Sier bare at det er varierende rundt i lokalet.

LaBrie kommentaren min var delvis en spøk fra min side - syntes selv han stort sett sang veldig bra i går. Men - han går jo ofte av scenen i lange instrumentalpartier, og da må noen andre lage litt show... Noe Portnoy er flink til. :-)

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    4,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spektrum er nok bedre enn noen gang, det er helt riktig. Sier bare at det er varierende rundt i lokalet.

LaBrie kommentaren min var delvis en spøk fra min side - syntes selv han stort sett sang veldig bra i går. Men - han går jo ofte av scenen i lange instrumentalpartier, og da må noen andre lage litt show... Noe Portnoy er flink til. :-)
    Er enig i at LaBrie var stor i går, og jeg har heller aldri skjønt pepperen han har fått til tider.
    Han synger bra og stemmen passer til musikken.

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var den kvelden over, og for en kveld!

Dette er en av de beste kveldene jeg har hatt i Spektrum.

Unexpect hadde jeg "slått fra meg" på forhånd etter noen smaksprøver på nettet. Likevel ble det positivt. Det tok seg opp utover i settet, både bandet og lyden. En liten opptur etter forventningene, men ikke helt min "cup of tea".

Bigelf hadde jeg også sjekket ut på nettet og skjønte at noe var i gjære. Dette var virkelig bra. Black Sabbath, Uriah Heep, Deep Purple og Whitesnake kan vel nevnes som referanser. I tillegg har de en mykere og mer popete side, som de ikke viste noe særlig av (kort konsert) og noen nevner også referanser til Alice Cooper og David Bowie. Dette er et band jeg skal sjekke ut. Kult også at frontfiguren menget seg både ved merchandiseboden og på utsiden etter konserten.

Opeth. Hva skal man si? Et av mine absolutte favorittband, og selv om setlisten var veldig annerledes enn andre Opeth-konserter jeg har vært på, var dette helt konge. De må spille i flere timer for at man ikke skal savne en låt eller fler. The Lotus Eater og Harlequin Forest er 2 av mine absolutte favoritter fra senere plater og jeg var spesielt fornøyd med at de spilte sistnevnte fra Ghost Reveries istedenfor Ghost Of Perdition som de pleier å plukke derfra. Åkerfeldt synger bare bedre og bedre. En stor opplevelse!
    Dagens kommentar: "Tack for at ni klappade i henderna" :-)

Dream Theater gjorde en knallkonsert! Låtvalg kan diskuteres og jeg synes jamen midt i ble for lang. Ellers storfornøyd. Enig i at LaBrie sjeldent har vært bedre. Det hørte man her, på SRF tidligere i år og på siste plata. Han har enormt mye ekko på stemmen, sikkert for å skjule litt innimellom, men gjør en kjempejobb. Og han høres aldri plagsomt slitsom ut slik han ofte har gjort tidligere. Igjen, en meget bra konsert.

Generelt:
    Ja lyden i Spektrum var bedre enn noensinne, der jeg satt (langt nede og ut til høyre. På 107, rad 4). Det startet ikke så bra med Unexpect, men tok seg opp etterhvert, og de 3 siste hadde bra lyd.
    De spilte heller ikke spesielt høyt. Akkurat passe. Jeg liker ikke å høre konserter med propper i ørene og det slapp jeg heldigvis her.

Mulig jeg legger ut noen bilder senere.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CavaleraRules
    Da var den kvelden over, og for en kveld!
    Tror vi er ganske enige i oppsummeringene våre... Bra kveld var det iallefall!

Har forøvrig bestilt både Bigelf og Unexpect i dag for å høre litt nermere på dem...

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dagens kommentar: "Tack for at ni klappade i henderna" :-)
    Åkerfeldt har jo alltid noen gullkorn...
    "Såg ni jag nästan halkade där? Kul hva?"

Active
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    407
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Cavalera summerte kvelden til prikke.

Grunnen til at Labrie må ut og "lufte" seg er på grunn av at stemmebåndene hans har fått mye julig oppimellom på grunn av sykdom. Han drikker en anseelig mengde med varmt vann og honning for at det skal bli så bra som det er.

Mike er absolutt en entertainer! ingen tvil.På lik linje med resten av gutta!

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da legger jeg ut noen bilder. Fikk bruk for superzoomkameraet, men man må huske på at jeg satt et stykke unna og det er ikke så lett å være så stø på hånden. Alt er tatt i auto, jeg synes ikke det ble så verst, tatt i betraktning at det var vanskelig lys på scenen.

Bildene ligger under i den rekkefølgen de spilte.

-p1000047-jpg

Intermediate pegpisk sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    901
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    .

Ja lyden i Spektrum var bedre enn noensinne, der jeg satt (langt nede og ut til høyre. På 107, rad 4).
    Morsomt, jeg satt på 107, rad 6, plass 10.

Jeg brukte propper under Unexpect, BigElf og Opeth. Ikke fordi det var tvingende nødvending, men mest bare for å spare ørene.
    Proppene røk selvsagt ut da DT kom på scenen.

Første gang jeg har sett DT live. Og det var en ganske syk opplevelse.! Er utrolig fornøyd med konserten.!!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    YouTube - Dream theater intro Oslo Spektrum ' 09 Progressive Nation

Her har jeg lagt ut introen på youtube. Check it out

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var den oppgraderte versjonen av "Lifting Shadows" på plass.
    Den 1. utgaven har jeg fra før, med navnet mitt i "roll of honor" i boka.

Limited Edition av den nye er på vei. Blir visst en bokjul:-)

-p1000146-jpg

Side 9 av 12 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •